Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis/tuin/kantoor, surfen en films/streams afspelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€149 or less (als het echt niet kan om deze taken vlot uit te voeren dan maar €199 or less)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Big ass tower case, harde schijven (twee zijn al extern), alle randapparatuur en OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus of Gigabyte mobo
Samsung, Crucial, Sandisk of Kingston SSD
Liefst Corsair, G.Skill of Kingston geheugen maar merk < prijs
Seasonic voeding (maakt weinig uit als het voldoende kwaliteit is en de stockkoeler zal wellicht niet overstemt worden).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mobo met HDMI voor deze monitor (valt nog te bekijken of HDR video goed oogt):
pricewatch: Dell S2418H Zilver, Zwart
Ga je overklokken?
Nooit en er komen geen upgrades
Wat verwacht je van ons?
Kunnen eenvoudige huis, tuin en kantoortaken goedkoper uitgevoerd worden dan deze basic build? Is het mogelijk om meer bang uit dezelfde/less buck te halen?
pricewatch: AMD A6-6400K Boxed voor 12 euro +
Indien de keuze valt op een mobo met 4 DDR3 slots heb ik nog 2x1GB Kingston ValueRAM met dezelfde "snelheid" liggen. Tenzij ik me vergis is 4GB voldoende om lichte taken uit te voeren (6GB als er 4 slots zijn). Moet het meer zijn en heb ik dit wel nodig voor een merkbaar verschil?
pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A
Huis/tuin/kantoor, surfen en films/streams afspelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€149 or less (als het echt niet kan om deze taken vlot uit te voeren dan maar €199 or less)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Big ass tower case, harde schijven (twee zijn al extern), alle randapparatuur en OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus of Gigabyte mobo
Samsung, Crucial, Sandisk of Kingston SSD
Liefst Corsair, G.Skill of Kingston geheugen maar merk < prijs
Seasonic voeding (maakt weinig uit als het voldoende kwaliteit is en de stockkoeler zal wellicht niet overstemt worden).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mobo met HDMI voor deze monitor (valt nog te bekijken of HDR video goed oogt):
pricewatch: Dell S2418H Zilver, Zwart
Ga je overklokken?
Nooit en er komen geen upgrades
Wat verwacht je van ons?
Kunnen eenvoudige huis, tuin en kantoortaken goedkoper uitgevoerd worden dan deze basic build? Is het mogelijk om meer bang uit dezelfde/less buck te halen?
pricewatch: AMD A6-6400K Boxed voor 12 euro +
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus A68HM-Plus | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Mushkin DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 Essentials | € 24,59 | € 24,59 |
| 1 | Seasonic SSP-300TBS 80+ Bronze | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Kingston A400 120GB | € 39,95 | € 39,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 149,54 | |
Indien de keuze valt op een mobo met 4 DDR3 slots heb ik nog 2x1GB Kingston ValueRAM met dezelfde "snelheid" liggen. Tenzij ik me vergis is 4GB voldoende om lichte taken uit te voeren (6GB als er 4 slots zijn). Moet het meer zijn en heb ik dit wel nodig voor een merkbaar verschil?
pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A