Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theovanvliet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-06-2021
Mijn vraag

Kan iemand nog een reden verzinnen waarom mijn IPTV niet werkt?

Heb ook een TP-SG3210 als managed switch ingesteld.
Netwerkje.com gevolgd. En Screenshots zien er hetzelfde uit.
Restarts gedaan van alle componenten.
Internet werkt prima op poort 2 met VLAN 6 op ACCESS met de Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN er achter.
Telefonie via Experiabox werkt ook prima met VLAN 4-7 & TRUNK op poort 3..
Echter ik krijg de IPTV via die Experiabox niet aan de praat als ik poort 1 of 2 van de Experiabox gebruik voor IPTV. (Sluit ik de NTU weer rechtstreeks aan op de WAN poort van de Experiabox, geen probleem, IPTV werkt weer)

Ook als ik een poort van de SG3210 als Trunk instel voor VLAN 4 en de decoder rechtstreeks aansluit, krijg ik de foutmelding. Elke keer foutcode 562 op de KPN ZTE ZXV8001 setup box (de witte 4k decoder variant, niet de zwarte vierkante)
IGMP snooping staat op 'Disable' ook onder tab blad 'Port Config'
Unknown Multicast staat op 'Forward'
Muticast VLAN staat op 'Disable'
MLD Snooping ook op 'Disable'

Wellicht heeft iemand nog een tip.

Dank

Gr

Theo

Beste antwoord (via theovanvliet op 15-02-2018 14:03)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
theovanvliet schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:33:
Echter ik krijg de IPTV via die Experiabox niet aan de praat als ik poort 1 of 2 van de Experiabox gebruik voor IPTV.
Ik heb zelf geen KPN, dus ook geen ervaring met het aansluiten hiermee. Maar als ik op het plaatje kijk wat op netwerkje.com staat moet je je IPTV boxen dus sowieso aansluiten op je switch, niet op de Experiabox:

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_1.png
Ook als ik een poort van de SG3210 als Trunk instel voor VLAN 4 en de decoder rechtstreeks aansluit, krijg ik de foutmelding.
Moet je hem niet juist instellen als "ACCESS', gezien dit:
ACCESS: Een ACCESS poort behoort tot precies een enkele VLAN, en het verkeer is UNTAGGED. De PVID bepaalt bij een ACCESS poort het (enige) VLAN ID van de poort. Typisch gebruik: eind apparatuur die geen VLAN ondersteunt.
Elke keer foutcode 562 op de KPN ZTE ZXV8001 setup box (de witte 4k decoder variant, niet de zwarte vierkante)
Volgens de KPN website betekend deze foutcode het volgende:
Deze foutcode komt voor wanneer er gebruik gemaakt wordt van een thuisnetwerk met bijvoorbeeld een NAS, router of een ander apparaat. Vanuit het apparaat in het thuisnetwerk wordt een foute ip-adres aan de tv-ontvanger gekoppeld.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

theovanvliet schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:33:
Echter ik krijg de IPTV via die Experiabox niet aan de praat als ik poort 1 of 2 van de Experiabox gebruik voor IPTV.
Ik heb zelf geen KPN, dus ook geen ervaring met het aansluiten hiermee. Maar als ik op het plaatje kijk wat op netwerkje.com staat moet je je IPTV boxen dus sowieso aansluiten op je switch, niet op de Experiabox:

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_1.png
Ook als ik een poort van de SG3210 als Trunk instel voor VLAN 4 en de decoder rechtstreeks aansluit, krijg ik de foutmelding.
Moet je hem niet juist instellen als "ACCESS', gezien dit:
ACCESS: Een ACCESS poort behoort tot precies een enkele VLAN, en het verkeer is UNTAGGED. De PVID bepaalt bij een ACCESS poort het (enige) VLAN ID van de poort. Typisch gebruik: eind apparatuur die geen VLAN ondersteunt.
Elke keer foutcode 562 op de KPN ZTE ZXV8001 setup box (de witte 4k decoder variant, niet de zwarte vierkante)
Volgens de KPN website betekend deze foutcode het volgende:
Deze foutcode komt voor wanneer er gebruik gemaakt wordt van een thuisnetwerk met bijvoorbeeld een NAS, router of een ander apparaat. Vanuit het apparaat in het thuisnetwerk wordt een foute ip-adres aan de tv-ontvanger gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Bij mijn zus werkt haar configuratie ook niet meer sinds dit weekend.

Ook daar zijn geen instellingen veranderd.

• theovanvliet
Dank, idd met Access op VLAN4 rechtstreeks op de poort van de switch werkt het nu wel.
Zit nu alleen nog dat mijn privé laptops WIN10 wel op internet willen via VLAN 6 untagged en op de DHCP van de Mikrotik, maar mijn werklaptop WIN7 niet. Denk dat het met dubbel nat te maken heeft, en dat de werk omgeving dat verdacht vindt. Iemand daar ervaring mee?

• rens-br

rens-br

theovanvliet schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:06:
Denk dat het met dubbel nat te maken heeft, en dat de werk omgeving dat verdacht vindt. Iemand daar ervaring mee?
Dubbele NAT? Alleen je Mikrotik deelt IP-adressen uit neem ik aan? Dan heb je dus geen dubbele nat.

Krijg je foutmeldingen of iets anders op je werklaptop?

• theovanvliet
Nope.. Uitroeptekentje in het netwerk icoontje op het WIN7 device. Hebben de WIN10 devices niet. Werk laptop gebruikt Direct Access van Microsoft. Verwacht dat daar ergens een extra beveiliging zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

theovanvliet schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:56:
Nope.. Uitroeptekentje in het netwerk icoontje op het WIN7 device.
En verder nog iets? Wat geeft de probleemoplosser aan? Staat je laptop ingesteld op DHCP etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theovanvliet
Alles werkt! Veel dank. Ik had per abuis nog een onaangesloten WiFi versterker in het huis. Die veroorzaakte de laatste problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 18:43

lier

MikroTik nerd

theovanvliet schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:52:
Alles werkt! Veel dank. Ik had per abuis nog een onaangesloten WiFi versterker in het huis. Die veroorzaakte de laatste problemen.
Hoe heb je dat opgelost...door hem aan te sluiten? })

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1