twodigits schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:56:
chupkes,
de cd's waar het over gaat staan niet op Spotify. Ik zal er zo'n 200 weg doen maar die 20 zijn nergens meer te koop of te streamen... vandaar mijn vraag.
Hyperbart,

ik zou eens moe worden. Maar wil liever geen losse cd speler meer voor die 20 cd's.
@anderen, ik ga iets zoeken op NAS, zegt me niks als digibeet. tnx.
NAS is kort voor Network Attached Storage.
Letterlijk een doos met één of meer hardeschijven er in en wat software aan boord om diverse diensten aan te bieden op je thuisnetwerk.
Het is ooit begonnen voor opslagdiensten, maar tegenwoordig zit er ook in 95% van de gevallen een mediaserver in (ookwel bekend onder de term DLNA of OpenHome).
Als je er MP3's (of andere muziekformaten) op zet, kan de mediaserver software de muziek als stream aanbieden aan jouw Sonos muziekspeler. (of aan je mobiel, tablet, smart-TV, etc, ook allemaal tegelijk)
Het idee is dat je je CD's omzet naar MP3 (of een ander digitaal format) en de geproduceerde bestanden dan op de NAS zet. Deze kan ze dan aanbieden aan je Sonos apparaat.
Er zijn legio programma's om CD's om te zetten naar MP3, al is de ene beter dan de ander.
Zelfs Windows Media Player kan het, maar die maakt beroerde WMA bestanden.
Zelf gebruik ik CDeX of Fre:ac daar voor. Geen heel user friendly programma's, maar met de juiste instellingen maak je daar de best klinkende MP3 bestanden mee (weinig ruis, artefacten, etc, gewoon zoals de CD hoort te klinken)