Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Misschien moet je je sollicitaties anders inzetten; zet in op 1750 netto minimaal overhouden. En door terugrekenen van fiscale zaken, weet je dan voor jezelf dat je zou moeten solliciteren op functies die boven bedrag x bruto liggen. Solliciteer je op 2x, kan je bij gevorderde gesprekken alsnog water bij de wijn doen en loon op 1.4x leggen om wel de baan te krijgen, bijvoorbeeld.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
12 jaar werkervaring in een brede zin (wat je aangaf) kun je m.i. best duurder "verkopen" dan 1.6k netto/maand. Veel vacatures geven bijvoorbeeld HBO werk/denkniveau als eis, wanneer jij het denkniveau niet kunt bewijzen door middel van een HBO papiertje, kan 12 jaar werkervaring best wel eens op HBO werkniveau zitten. Dit moet je voor jezelf even inschatten: waar ben ik begonnen, welke groei heb ik doorgemaakt de afgelopen 12 jaar en waar wil ik op dit moment naartoe?
Startersfunctie HBO afgestudeerd ICT'er zal rond de 2,5k bruto zijn, wellicht in de randstad wat hoger. Dit komt grofweg neer op 2k netto/maand. MBO startersfunctie ligt tussen minimumloon en HBO startersfunctie in. Let wel, dit zijn startersfuncties, er wordt van de kandidaten verwacht dat zijn slechts basiskennis hebben en vakinhoudelijk nog veel kunnen leren. 12 jaar werkervaring is (wellicht) in die zin meer waard dan een MBO starter, waardoor je stiekem misschien toch eens de stoute schoenen aan kunt trekken en naar een "marktconform" salaris van een HBO starter of zelfs hoger kunt streven.
Trouwens, als geld je enige eis is voor een nieuwe baan moet je je afvragen waar je energie uit haalt in het dagelijks leven, wellicht is een carrièreswitch nog niet zo gek!
Als je alsnog minder krijg kun je nog proberen om dit hiermee te compenseren trouwens.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Hier zit een caveat; wanneer je (veel) hoger solliciteert zullen de eisen ook hoger liggen waardoor het mogelijk lastiger is om uberhaubt tot een gevorderd gesprek te komen, zeker wanneer je werkervaring en skillset niet geheel matched.MAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:39:
Solliciteer je op 2x, kan je bij gevorderde gesprekken alsnog water bij de wijn doen en loon op 1.4x leggen om wel de baan te krijgen, bijvoorbeeld.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Voor een directeursfunctie met >10.000 man zal "markt conform" richting de Balkenende norm gaan (of meer), terwijl voor een vakkenvuller dit het minimum salaris zal zijn (om even twee uiterste te pakken).
Dus op wat voor vacatures / functies ben je aan het zoeken?
En welk (denk- en werk)niveau horen daarbij?
En is die 1.600 euro netto op basis van een 40 urige werkweek of minder?
Het minimumloon levert namelijk 1.578 euro netto bruto per maand op (op basis van 40 uur per week).
Of je schat jezelf te laag in, of je bent niet op zoek naar een 40 urige werkweek
[ Voor 1% gewijzigd door BastaRhymez op 14-02-2018 15:09 . Reden: netto bruto foutje ]
Feitelijk is het enige diploma dat ik heb van de HAVO, en een propadeuse HBO informatica.MAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:39:
Aangezien je zelf al geen directe omschrijving hebt van wat je kan en/of aan ervaring hebt (gewerkt maar ook gediplomeerd); marktcomform belonen is dan ook lastig te schatten.
(Mijn punten waren duidelijk HBO waardig, maar ben overspannen geraakt tijdens eind stage)
Daarna nooit geen verdere diploma's of certificaten meer gehaald.
Ik ben hier ooit begonnen voor 2 maanden als "bezorger/installateur" maar dit bedrijf heeft nogal een groei/ontwikkeling meegemaakt, en ik heb altijd gedaan wat er op dat moment te doen was.
Ik denk ook niet dat mijn beheer dingen hier echt als ervaring tellen, zowiezo doe ik dat pas de laatste 3 jaar, en dat was ook vrij oppervlakkig vind ik zelf.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik daarmee nooit als "echte ict'er" aan de bak zou komen ?
ik denk dat ik ergens niet duidelijk bent.Misschien moet je je sollicitaties anders inzetten; zet in op 1750 netto minimaal overhouden. En door terugrekenen van fiscale zaken, weet je dan voor jezelf dat je zou moeten solliciteren op functies die boven bedrag x bruto liggen. Solliciteer je op 2x, kan je bij gevorderde gesprekken alsnog water bij de wijn doen en loon op 1.4x leggen om wel de baan te krijgen, bijvoorbeeld.
Ik was dus gewoon aan het kijken van wat er online staat. en waar ik op kan soliciteren
maar het punt is dat er nergens iets bij staat over wat je nu gaat verdienen, het is altijd "marktconform"
En ik heb geen idee wat een marktconform salaris is voor bv een servicedesk medewerker. en of 1600 dan reeel is.
Dit is onder wat ik nu verdien, dit is meer : Ik heb X vaste lasten, Eet/drink voor Y en wil nog Z geld overhouden om nog wat te kunnen doen, Samen is dat minimaal 1600.CtrAltDelicious schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:40:
Schat je kennis en kunde in naar waarde van de markt waarin je je bevind. Dit is lastig, maar geeft je wel een beeld van de waarde van jezelf als werknemer. Je gaf aan dat dit 1.6k netto/maand is, is dit je huidige salaris of vind je dit een leuke volgende stap?
Ik heb altijd lol gehad in mijn baan, er zitten redelijk wat puzzeltjes en uitdagingen in.12 jaar werkervaring in een brede zin (wat je aangaf) kun je m.i. best duurder "verkopen" dan 1.6k netto/maand. Veel vacatures geven bijvoorbeeld HBO werk/denkniveau als eis, wanneer jij het denkniveau niet kunt bewijzen door middel van een HBO papiertje, kan 12 jaar werkervaring best wel eens op HBO werkniveau zitten. Dit moet je voor jezelf even inschatten: waar ben ik begonnen, welke groei heb ik doorgemaakt de afgelopen 12 jaar en waar wil ik op dit moment naartoe?
Trouwens, als geld je enige eis is voor een nieuwe baan moet je je afvragen waar je energie uit haalt in het dagelijks leven, wellicht is een carrièreswitch nog niet zo gek!
Daarnaast is het kwa invulling nog geen 3 jaar hetzelfde geweest, wat inhield dat ik altijd wel een nieuwe uitdaging had.
Maar dat houd dus ook in dat die 12 jaar werkervaring voor het grootste gedeelte in compleet niet relevante takken was.
Daarom vermoed ik dat ik eerder minder dan meer kennis heb dan een hbo starter, behalve in wat zeer specifieke programmaś die je verder nergens gaat vinden.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dit klopt niet. Het wettelijk minimumloon is 1.578 bruto, zie https://www.rijksoverheid...bedragen-minimumloon-2018BastaRhymez schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:14:
Het minimumloon levert namelijk 1.578 euro netto per maand op (op basis van 40 uur per week).
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Voor buiten de randstad zou ik zeggen dat met jouw min of meer relevante werkervaring je toch wel aan 3k per maand moet denken (is ongeveer 2100 netto?). Maar dit is puur gebasseerd op mijn eigen ervaring.
Ik snap dat dat verschiltBastaRhymez schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:14:
Per functie / vacature zal "een marktconform salaris" verschillen.
Voor een directeursfunctie met >10.000 man zal "markt conform" richting de Balkenende norm gaan (of meer), terwijl voor een vakkenvuller dit het minimum salaris zal zijn (om even twee uiterste te pakken).
Dus op wat voor vacatures / functies ben je aan het zoeken?
En welk (denk- en werk)niveau horen daarbij?
Het minimumloon levert namelijk 1.578 euro netto per maand op (op basis van 40 uur per week).
Of je schat jezelf te laag in, of je bent niet op zoek naar een 40 urige werkweek
Maar jij vergist je denk ik, die 1578 is bruto. (En ik werk nu maar 36 uur, en dat beviel eigenlijk prima. dus dat is wenselijk, maar geen eis)
En ik was dus nog juist aan het rondkijken voor waar ik in hemelsnaam op zou kunenn soliciterem, aangezien ik dat nu echt even niet weet.
Als je die 36u/week wilt behouden kom je al snel in de financiële sector (bankwezen bijv.), de zorgsector en de overheid uit. Wellicht moet je je zoektocht eens beperken binnen deze sectoren, en kijken wat er zoal aangeboden wordt wat enigszins raakvlak heeft met jouw ervaring.heuveltje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:23:
[...]
(En ik werk nu maar 36 uur, en dat beviel eigenlijk prima. dus dat is wenselijk, maar geen eis)
En ik was dus nog juist aan het rondkijken voor waar ik in hemelsnaam op zou kunenn soliciterem, aangezien ik dat nu echt even niet weet.
In welke omgeving woon je ?
Check, moet inderdaad bruto zijn (aangepast)
Maar @heuveltje onderschat niet dat je inmiddels 12 jaar ervaring hebt.
Of het relevant is of niet, laat dat maar door je toekomstig werkgever vast te stellen ;-) Want kennelijk doe je toch iets goed, aangezien je oude werkgever jou 12 jaar aan het werk heeft gezet (al dan niet met verschillende klussen).
En 36 uur maakt gelukkig ook niet de wereld van verschil. Als je nu zei dat je 24 uur wilde werken en dan 1.600 euro netto wilde overhouden, was het een ander / (wellicht) lastiger verhaal geworden.
Mijn tip: Zoek uit wat je écht leuk vind en ga dan op dat soort functies solliciteren. Ongeacht of je de kennis en kunde in huis hebt, kan je altijd vrijblijvend een sollicitatiebrief sturen. Maar wees hierbij wel reëel dat je jezelf niet overschat (maar gezien je toon hier, denk ik eerder dat jij jezelf onderschat!).
Succes met je zoektocht
p.s. Dit is puur uit interesse en misschien dat iemand jou advies kan geven m.b.t. je salarisonderhandeling bij je toekomstige werkgever.
Zonder diploma? Waar kan ik tekenen?Gumball schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:22:
Als ik jouw startpost lees schat ik in dat je prima geschikt bent als functioneel beheerder. En daar kom je qua salaris makkelijk boven de 1600 euro netto uit.
Voor buiten de randstad zou ik zeggen dat met jouw min of meer relevante werkervaring je toch wel aan 3k per maand moet denken (is ongeveer 2100 netto?). Maar dit is puur gebasseerd op mijn eigen ervaring.
Nee ik denk dat je best kan inzetten op wat je nu verdient, eventueel met een stijging in het vooruitzicht.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Bij mijn vorige werk begin je bij binnenkomst als supportmedewerker op 1800 *bruto*.
Betaal je als bedrijf te veel, dan maak je te weinig winst, of je kan niet meer concurreren.
Betaal je te weinig, dan krijg je enkel de kneusjes binnen, of mensen gaan weg.
Als je geen al te hoog diploma hebt, en beperkte ervaring dan is de loonspreding nog relatief beperkt.
Als je wat salarisstudies nakijkt, dan vind je wel wat cijfers. Gebruik dat ook om te bij een sollicitatiegesprek te zeggen wat je wil verdienen.
ALs ik iemand aan neem, dan hoor ik niet graag dat mensen zeggen : ik weet het neit, ik volg wel jullie barema. Anderzijds, als iemand 2 keer zo veel vraagt als wat ik de functie waard acht, dan is het ook snel afgelopen.
Ik heb bij een aanwerving meestal wel een budget voor ogen, en dat pas ik aan naarmate de kandidaat sterker is. En ja, ik heb mensen al meer gegeven dan ze gevraagd hebben.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Iemand die het geschopt heeft tot de eindstage HBO informatica zal na jaren relevante werkervaring typisch toch wel (veel) meer dan 2500 bruto moeten kunnen verdienen. Dat harken ze op een servicedesk nog binnen.
Het begint echter met het eigen profiel aanscherpen en een passende functie. Dus niet jezelf als opper Excel prutser neerzetten of als 'administratief' medewerker.
Volgens mij heb je niet veel te eisen als je de arbeidsmarkt op moet...gr8-jen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:10:
En kijk alsjeblieft ook goed uit dat je er niet op achteruit gaat met (partner)pensioen, reiskostenvergoeding en eventueel andere secundaire voorwaarden.
Als je alsnog minder krijg kun je nog proberen om dit hiermee te compenseren trouwens.
In de schoenen van een werkgever hecht ik bij wijze van spreken meer waarde aan de werkervaring dan aan iemand die met 20 uur per week lan parties op de schoolcomputer een HBO diploma heeft doorlopen (en je daarbij mogelijk nog alle relevante kennis bij moet brengen).
Als die schoolverlater vervolgens ook nog eens werk doet wat in principe onder dat HBO niveau is dan maakt die diploma sowieso niet veel uit.
Dat papiertje is alleen leuk voor de eis als medewerker, maar je wordt pas aangenomen als je geschikt bent voor een bepaalde functie. Genoeg MBO-ers of lager die functies bekleden die boven HBO niveau zitten.
Wat betreft de TS wil ik aanraden je niet blind te staren op je salaris, want het komt op mij over alsof je een potentiële werkgever aan het uitzoeken bent op basis van de financiële beloning en niet zozeer wat je er vervolgens te doen krijgt en of je dat werk vervolgens wel leuk vind.
Je hebt uiteraard te voorzien in je levensbehoefte, maar in de WW (waar je bij ontslag in ieder geval ook nog wel ruim een half jaar kunt zitten met die 12 jaar) krijg je ook geen vetpot.
Zoek een baan die je leuk denkt te vinden en pas je levensstandaard daar op aan. Als je na de solicitatie geschikt wordt gevonden krijg je overigens vanzelf wel te horen wat het salaris is en die handtekening komt later pas. Geen baas die je aanneemt als je bij de eerste vragen stelt "Wat schuift het?".
Iedereen solliciteert op een functie waarbij voor een 'simpele' taak al 2000 euro netto voor je klaar staat en daar zitten werkgevers niet op te wachten (want 95% is dan niet geschikt omdat ze alleen maar naar het geld kijken met een niet geschoten-mentaliteit).
Meer dat het salaris niet afhankelijk is van jouw persoonlijke kennis, ervaring en vaardigheden maar van het beschikbare budget bij de werkgever: 'niet zeuren over salaris, voor jou 10 anderen'.Bazziek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:06:
Marktconform lees ik altijd heel duidelijk als "zo min mogelijk".
Haha, ik denk juist: ah, over het salaris valt goed te onderhandelen en alles is mogelijkBazziek schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:06:
Marktconform lees ik altijd heel duidelijk als "zo min mogelijk".
Kortom de managers binnen een bedrijf bepalen een bedrag wat zij Marktconform vinden ongeacht of dit een gemiddelde van de markt is of niet.