Toon posts:

een macro naar een ander tabblad automatisch aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben in excel een overzicht aan het maken waarin al onze medewerkers staan. Hiervoor wil ik een tabblad met een lijst van allen namen en persoonlijke nummers en ik wil voor iedereen een apart tabblad met aanvullende informatie. Omdat we over 100+ medewerkers praten is het niet duidelijk als er 100 tabbladen onder aan de pagina staan. Daarom wil ik in het algemene overzicht achter iedere medewerker een knop zetten die door middel van een macro naar het juiste tabblad gaat.

dit ziet er als volgt uit:

Nummer Naam Extra info
2010 Voorbeeld (knop)
2018 voorbeeld (knop)

De gegevens van nieuwe medewerkers worden automatisch ingevoerd en er word een persoonlijk tabblad gecreëerd d.m.v. een macro.

de macro die op de knop hoort te zitten is vrij simpel namelijk:
Sheets(" [nummer medewerker] ").Visible = True
Sheets(" [nummer medewerker] ").Select

Het zou fijn zijn als "nummer medewerker" automatisch word ingevuld.

Ik heb al geprobeerd om tijdens het afspelen van de macro die de gegevens van nieuwe medewerkers invoert een nieuwe macro aan te maken met daarin de eerder genoemde tekst. Dit kon jammer genoeg niet. Is hier een manier voor die wel werkt?

Het zou heel fijn zijn als iemand heir een manier voor weet.
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Beetje lastig om dit zonder code te beoordelen
Maar verwijs [nummer medewerker] naar cell A1. en laat in die ander macro A1 vullen met het juiste nr ?
Ik meen trouwens dat je een max tabbladen van 256 had, aangezien je het over 100+ had, mogelijk iets om rekening mee te houden ;)

[ Voor 51% gewijzigd door heuveltje op 14-02-2018 11:40 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En even een tikje door naar Client Software Algemeen waar Excel vragen thuis horen. Zie ook Waar hoort mijn topic?.
Move PRG -> CSA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:01
Kun je niet gewoon een medewerker-nummer oppikken met een inputbox?
Visual Basic:
1
2
3
Sub test()
  ActiveWorkbook.Sheets(InputBox("Geef uw nummer op:")).Activate
End Sub

Als je meer met de sheetnaam wilt, kun je hem ook eerst even toekennen aan een variabele, en daarmee verder knutselen.

[ Voor 51% gewijzigd door breew op 14-02-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:52
Je kan hier volgens mij de functionaliteit van de formule "HYPERLINK" voor gebruiken. Als je zorgt dat elk tabblad bijv. het unieke personeelsnummer heeft als naam en de HYPERLINK formule verwijst naar die cel (per regel), dan ben je al klaar. Het enige wat je macro dan misschien moet doen, is zorgen dat deze kolom bij elke medewerker gevuld is met de link.
quote: Syntax
=HYPERLINK("#'naam tabblad'!cel";"tekst hyperlink")
quote: Bijvoorbeeld
=HYPERLINK("#'2018'!A1";"2018")

[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 14-02-2018 12:07 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."