Nieuwe koptelefoon +/-90 eu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Ik zoek een?
koptelefoon (over-ear)

Wat is je budget?
zo'n 90 euro, ik heb nog een cadeaubon van bol.com dus als het daar te koop is kan er nog 25 eu bij op (titel is een typo)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn koptelefoon nu voor onderweg, tijdens studie en op het werk. Hierom wil ik graag een closed back om niet anderen tot last te zijn en betere isolatie.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik de Sennheiser HD205 (II?), hier ben ik een beetje klaar mee want nadat ik 'm een uur op heb begin ik last van mijn oren te krijgen. Het geluid ervan ben ik wel tevreden over, maar volgens mij is er veel beter te krijgen. Comfort is dus iets waar ik o.a. naar op zoek ben in een nieuwe set. Ik heb al wat rondgekeken bij wat zaken en ik heb in een muziekwinkel een krk kns6400 op gehad, die vond ik heel comfortabel zitten, maar ik vond dat er te weinig bass in zat. De Shure SRH440 vond ik dan weer beter geluid hebben, maar die zat oncomfortabel, het drukte op mijn oren en merk dat ik daar snel last van krijg. Momenteel ben ik de HyperX Cloud II van mijn huisgenoot aan het testen en die vind ik fijn zitten, maar hier overheerst de bass weer iets te veel en ik heb ook niet per se behoefte aan een microfoon.

Heeft iemand op basis hiervan misschien een goede suggestie? ik sta ervoor open!

producten genoemd:
#ProductPrijsSubtotaal
1KRK Systems KNS 6400 (Zwart)€ 78,-€ 78,-
1Sennheiser HD 205II (Zwart)€ 34,-€ 34,-
1Shure SRH440 (Zwart)€ 82,-€ 82,-
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 370,52

[ Voor 0% gewijzigd door EW93 op 14-02-2018 11:22 . Reden: budget ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je een audiozaak in de buurt? Wellicht kun je daar eens luisteren naar merken als AKG en Beyerdynamic. Die kom ik in vergelijkingen nogal eens tegen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

Ik was blij verrast met het aanbod in de mediamarkt aan headphones die ik kon passen en beluisteren. Zo kwam ik er achter dat ik de—om het comfort betaamde—Bose Quiet Comfort zelf niet prettig vond.

Advies is dus om zelf te gaan passen en beluisteren, of bestel net als met schoenen 3 paar en stuur terug wat niet bevalt. Ik vond zelf een aantal Sony koptelefoons en de beats studio fijn zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door n8n op 19-02-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:39
Je zou ook naar de Audio-Technica ATH-M40X kunnen kijken. Die is wel bijna €100,- maar staat goed aangeschreven. Desnoods is er ook nog de M30X, die is een stuk goedkoper maar dan lever je ook weer in op een aantal punten.

[ Voor 16% gewijzigd door O88088 op 19-02-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
bedankt voor de reacties, hebben jullie ook enig idee hoeveel van een budget van een hoofdtelefoon in extra's gaan zitten? Een bluetooth hoofdtelefoon lijkt mij namelijk ook wel handig, maar ik heb het idee dat er een redelijk deel van het budget naartoe gaat ( jbl 35 en -45BT zijn geloof ik hetzelfde maar 45BT heeft bluetooth en is >30% duurder) en gaan bluetooth hoofdtelefoons ook korter mee? Dan is er ook nog de Sony MDR-ZX770BN voor 110,- met NFC, bluetooth én noice cancelling, dan blijft er toch niet zoveel meer over voor audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In beginsel heb je natuurlijk gelijk. Het budget moet verdeeld worden. Vergeet echter niet dat bepaalde merken hun eigen onderdelen kunnen maken wat de prijs al drukt en dat het om enorme aantallen gaat, wat ook gunstig is voor de prijs. Als je twijfelt tussen de kwaliteit zou ik dus zeker proberen om een vergelijkbare bt-versie en een bedrade variant te beluisteren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:49
zit in een vergelijkbare situatie. zoek een hoofdtelefoon. Met name om tijdens het reizen muziek te kunnen luisteren. Twijfel alleen nog tussen een gesloten headphone of bijv de airpods van apple. (bluetooth)

airpods kosten grofweg 180 euro. Een andere bluetooth headphone is al te koop vanaf 45-50 euro (zal ergens onderaan de markt zitten). Maar ben ook weer niet zo'n audiofiel dat ik dat soort verschillen ga horen (althans dat verwacht ik)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
O88088 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:02:
Je zou ook naar de Audio-Technica ATH-M40X kunnen kijken. Die is wel bijna €100,- maar staat goed aangeschreven. Desnoods is er ook nog de M30X, die is een stuk goedkoper maar dan lever je ook weer in op een aantal punten.
Als ik de reviews vluchtig doorkijk is de bouwkwaliteit niet zo best..

Is er voor koptelefoons / headsets niet iets als een best buy guide of groot topic? Je bent vast niet de enige die een nieuwe zoekt.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-03-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Enkel te krijgen op Ebay, maar als ik jou was zou ik eens kijken naar de SoundMagic HP151.
Ik ben lang opzoek geweest naar de perfecte koptelefoon, heb er verschillende gehad van 50 euro tot 300 euro. Ben ondertussen 2 jaar in het bezit van de SoundMagic HP150, en heb er nog steeds geen betere gehoord, wat een zalig apparaat! Diepe niet overheersende bassen, enorm ruime soundstage voor een closed headphone, .. Ik wil niets anders meer _/-\o_ . Die bol.com bon kan je nog altijd voor andere zaken gebruiken lijkt me ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door MrMute op 06-03-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Ik kan je de Teufel Airy aanraden. ik vind voor de prijs is het een van de betere koptelefoons, en nu ook 99€ ipv 150€. Helaas is de flagshiptstore in Amsterdam er niet meer maar je kan het ebstllen, thuis testen en gratis terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@Noreia Zonde om budget te besteden aan draadloze functionaliteit als je dat niet echt nodig hebt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Olaf van der Spek schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:36:
@Noreia Zonde om budget te besteden aan draadloze functionaliteit als je dat niet echt nodig hebt toch?
Hij schreef dat hij de koptelefoon ook voor onderweg wil gebruiken, dan lijkt me een bluetooth headset wel prima. ik wil zelf iig nooit meer een koptelefoon met kabels, heb nog een kz als backup. Heb nu de teufel en de samsung iconx, ideaal. En de accuduur van de teufels is verassend goed.
Pagina: 1