Toon posts:

Schermen verbinden door hele gebouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje,

Ik loop nu stage bij een school, hier hebben ze door het hele gebouw beeldschermen hangen die algemene informatie weergeven.
Aan elk van deze schermen hangt een laptop waar een VNC server service opdraait, ook staat er 1 laptop waarop de VNC viewer op draait. Zodoende is er een remote desktop verbinding gerealiseerd.

Nu is mijn vraag kan dit makkelijker? (waarschijnlijk wel).
Aangezien daar nu een aantal laptops voor worden gebruikt en deze eigenlijk voor een ander doel gebruikt moeten worden.
Hoor graag meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
Intel compute stick, HDMI splitters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Zoek eens op digital signage..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08

BLACKfm

o_O

Koop bij de kringloop/marktplaats/Tweakers V&A een aantal oude laptops en gebruik die vervolgens.

Een raspberry pi is mogelijk nog wel duurder, maar zou ook prima geschikt zijn voor een VNC oplossing.

Door het hele gebouw videokabels trekken lijkt mij geen goedkoop idee, maar het scheelt wel in hardware :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hoe wordt die algemene informatie weergegeven? Is het een Powerpoint presentatie die steeds aangepast wordt op een centrale computer, of een website, of alleen maar tekst? Dat maakt wel uit voor de hardware-eisen en het besturingssysteem dat je kan gebruiken. Wat staat er nu op die laptops (Windows XP/Vista/7/10, Linux?) en wat is de hardware ongeveer?

Je zegt dat bij elk scherm een VNC server draait, en er op één (centrale) laptop VNC viewer draait. Is dat niet andersom? Het klinkt veel logischer als verschillende schermen weergeven wat je op die ene server aanpast, dan dat je met de viewer alle schermen/servers handmatig moet aanpassen.

Als variatie op @BLACKfm kan je kijken naar een paar Raspberry Pi Zero W bordjes, al zie ik bij zowel Kiwi-electronics als SOS-Solutions dat je er maar één mag bestellen? Deze hebben ingebouwde WiFi. Als er al netwerkkabels liggen zijn gewone Raspberry Pi's waarschijnlijk handiger omdat je dan geen problemen hebt met bereik van je WiFi.

Aangezien het op een school is, zal je ook met een beperkt budget zitten verwacht ik (anders werden er wel laptops bijgekocht als ze nodig zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 14-02-2018 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Algemene info word weergegeven in een PP presentatie, op windows 7 laptops.
Er draait op die laptops een VNC service en op één de viewer.
En ja beperkt budget ;)
Het is wel de bedoeling dat de zelfde schermen worden gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08

BLACKfm

o_O

Zijn het allemaal de zelfde schermen? Zijn het smart tv's? Mogelijk dat er apps beschikbaar zijn voor de smart tv die hierin al voorzien.

Voor de smartfunctie moet dan echter wel een internetverbinding beschikbaar zijn (wifi of bedraad).

De tv's hoeven verder ook niet vervangen te worden, het is alleen de hardware die met de hoofdcomputer communiceert die je wilt vervangen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Xibo all the way.
Open source, makkelijk te installeren en onderhouden, prima pakket en draait hier al een paar jaar naar tevredenheid

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal de zelfde schermen, geen smart functie`s wel wifi/bedraad aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:16
Als alle schermen hetzelfde moeten weergeven dan kun je het HDMI signaal simpel splitsen en distribueren middels deze units:

HDMI TCP / IP set TX + RX euro 72,95
HDMI TCP / IP set TX + RX euro 69,95
HDMI TCP / IP RX unit euro 49,95
HDMI TCP / IP RX unit euro 36,95

Een simpele ethernet switch erbij en klaar is Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58
Iedere oplossing gaat tijd en geld kosten. Ik zou eerder op zoek gaan naar andere goedkope laptopjes voor het andere doel.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 13:28

kakashi

respect my authoritah

ligt er aan wat er op geshowed moet worden anders werken Brightsign kastjes goed als het plaatjes/filmpjes/html paginas zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
arjants schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Xibo all the way.
Open source, makkelijk te installeren en onderhouden, prima pakket en draait hier al een paar jaar naar tevredenheid
offtopic:
Is de player ook open source, voor zowel Windows, Android etc.? Zover ik zie niet, of kijk ik ernaast? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1