We hebben een goed geisoleerd huis uit 1999 met lekker dik beton zonder zolder en een trap in de woonkamer.
In de gang hangt een Ubiquiti AC Lite AP die naar mn glasvezelmodel loopt.
Overal in huis heb ik prima WiFi, boven in de beide slaapkamer en badkamer.
Zodra ik de werkkamer in loop heb ik prima WiFi maar als ik 2 meter verder de werkkamer in loop kakt het signaal helemaal in. Dit is op een smartphone zo maar ook op de iMac die er staat.
Ik kan dit reproduceren. Of ik vanuit de werkkamer connect naar de 2.4 of 5.0 band maakt niets uit. Het signaal is binnen 1 a 2 meter van prima/acceptabel naar dramatisch.
Ik heb geen zin in allerlei gedoe en investeringen dus zit te denken aan een simpele TP Link RE200 repeater die ik op de overloop in het stopcontact prik.
Geen pro-oplossing maar wel effectief verwacht ik.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
In de gang hangt een Ubiquiti AC Lite AP die naar mn glasvezelmodel loopt.
Overal in huis heb ik prima WiFi, boven in de beide slaapkamer en badkamer.
Zodra ik de werkkamer in loop heb ik prima WiFi maar als ik 2 meter verder de werkkamer in loop kakt het signaal helemaal in. Dit is op een smartphone zo maar ook op de iMac die er staat.
Ik kan dit reproduceren. Of ik vanuit de werkkamer connect naar de 2.4 of 5.0 band maakt niets uit. Het signaal is binnen 1 a 2 meter van prima/acceptabel naar dramatisch.
Ik heb geen zin in allerlei gedoe en investeringen dus zit te denken aan een simpele TP Link RE200 repeater die ik op de overloop in het stopcontact prik.
Geen pro-oplossing maar wel effectief verwacht ik.
Wat zouden jullie doen in dit geval?