Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, graag de meeste games kunnen draaien op mooie settings en full HD. Ik speel vooral oudere games maar af en toe ook eens nieuw zoals Witcher 3 en GTA. Ik zou graag PUBG kunnen spelen op "ok" settings, dat het gewoon vlotjes draait.

Wat mag het systeem gaan kosten?
800 EURO ongeveer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn scherm zal blijven, dit is een monitor met Freesync, daarom heb ik ook een videokaart van AMD nodig.

Ga je overklokken?
Geen verstand van, is dus niet noodzakelijk. Moest het mogelijk zijn dan verdiep ik er mij wel in.

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij dit systeem.

Extra vraag
Bestaat er een ingebouwde E-ID reader? Dit is iets wat ik zeer regelmatig gebruik, maar bij de cardreaders dat ik online vindt om in te bouwen lijkt geen E-ID bij te zitten?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 103,16€ 103,16
1Gigabyte Z370P D3€ 62,50€ 62,50
1MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC€ 175,-€ 175,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 42,55€ 42,55
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 70,95€ 70,95
1Xilence I402€ 13,53€ 13,53
2Crucial CT4G4DFS824A€ 42,-€ 84,-
1LG GH24NSD1€ 13,26€ 13,26
1Corsair RM550x Zwart€ 87,-€ 87,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 739,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 16:27
Met de RX560 zul je PUBG op de allerlaagste settings op 1080p wel kunnen draaien. Niet op 60fps gemiddeld maar goed.

13 euro CPU koeler maar een 87 euro voeding? Beetje aparte balans lijkt me.
pricewatch: Arctic Freezer 33
pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

De 850 Evo ssd is eigenlijk oud nieuws. Hij is prima als je hem meeneemt vanuit je oude build, maar als je een nieuwe SSD koopt is deze handiger.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Wellicht een behuizing die ietwat beter bij het budget past? Ik heb zelf al eens met deze behuizing gewerkt toen ik een semitweedehands onder 600 euro pctje aan het bouwen was (i5 3570 en GTX 970).
Twee fans voorin. Je kan er een naar achter verplaatsen of er een extra fan bij kopen.
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm
pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart

Je zou ook deze meneer kunnen berichten wat hij voor deze kaart wil hebben. Je zal wel een 550 watt voeding nodig hebben, maar hij is stukken sneller dan de RX 560.
V&A aangeboden: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate
Deze kaart zit een beetje tussen de RX 570 en RX 580 in maar dichter bij de 580.

[ Voor 14% gewijzigd door youridv1 op 14-02-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:43
"daarom heb ik ook een videokaart van AMD nodig"
Dit is niet waar, een NVIDIA GPU kan niet werken met Freesync, maar kan wel gewoon fps leveren. Freesync/Gsync worden pas echt nuttig als de fps inzakt, dan kan je screen-tearing krijgen, de syncs voorkomen dit. Het schijnt wel heel fijn te zijn bij lage fps.
Heb je benchmarks bekeken van The Witcher 3 en GTA met de RX 560? Zijn de kwaliteit en fps naar je zin?
De 2TB HDDs hebben een betere prijs/capaciteit verhouding.
Overklokken is niet mogelijk met je CPU, de i3-8350K kan het wel, maar is een stuk duurder. En sws is de Intel stock koeler niet zo goed, zeker niet voor overklokken.
De Samsung 860 serie is nieuwer, en Crucial heeft de MX500 serie. Er zit niet zoveel verschil tussen, dus ik zou vooral naar prijs/capaciteit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:06:
Met de RX560 zul je PUBG op de allerlaagste settings op 1080p wel kunnen draaien. Niet op 60fps gemiddeld maar goed.

13 euro CPU koeler maar een 87 euro voeding? Beetje aparte balans lijkt me.
pricewatch: Arctic Freezer 33
pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

De 850 Evo ssd is eigenlijk oud nieuws. Hij is prima als je hem meeneemt vanuit je oude build, maar als je een nieuwe SSD koopt is deze handiger.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Wellicht een behuizing die ietwat beter bij het budget past? Ik heb zelf al eens met deze behuizing gewerkt toen ik een semitweedehands onder 600 euro pctje aan het bouwen was (i5 3570 en GTX 970).
Twee fans voorin. Je kan er een naar achter verplaatsen of er een extra fan bij kopen.
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm
pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart

Je zou ook deze meneer kunnen berichten wat hij voor deze kaart wil hebben. Je zal wel een 550 watt voeding nodig hebben, maar hij is stukken sneller dan de RX 560.
V&A aangeboden: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate
Deze kaart zit een beetje tussen de RX 570 en RX 580 in maar dichter bij de 580.
Bedankt voor de response.

Bedoel je dat mijn voeding wat te duur is in vergelijking met de build? Ik had deze vooral genomen omdat het de goedkoopste was met goede reviews die volledig modulair is. Ik zou de build graag zeer netjes houden. Ik sta zeker open voor een goedkopere niet modulaire voeding, als jullie van mening zijn dat ook die kabels allemaal weggestopt kunnen worden?

De nieuwe SSD is een goede tip, ik zal deze zeker aanpassen.

De behuizing is ook iets om zeker te bekijken, maar die dat jij linkt is maar 10 EUR goedkoper via Alternate? (alles dat ik linkte is beschikbaar via Alternate, om zo verzendkosten te besparen)

Tweedehands koop ik liever niet, dat is iets dat ik in het algemeen probeer te vermijden. Ik besef goed dat ik een meerprijs betaal om nieuw te kopen, zoals dat met alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:25:
[...]

Bedoel je dat mijn voeding wat te duur is in vergelijking met de build? Ik had deze vooral genomen omdat het de goedkoopste was met goede reviews die volledig modulair is. Ik zou de build graag zeer netjes houden. Ik sta zeker open voor een goedkopere niet modulaire voeding, als jullie van mening zijn dat ook die kabels allemaal weggestopt kunnen worden?

De nieuwe SSD is een goede tip, ik zal deze zeker aanpassen.

De behuizing is ook iets om zeker te bekijken, maar die dat jij linkt is maar 10 EUR goedkoper via Alternate? (alles dat ik linkte is beschikbaar via Alternate, om zo verzendkosten te besparen)

Tweedehands koop ik liever niet, dat is iets dat ik in het algemeen probeer te vermijden. Ik besef goed dat ik een meerprijs betaal om nieuw te kopen, zoals dat met alles is.
Je kan ook naar een semi modulaire voeding kijken. Sommige kabels heb je namelijk toch 100% nodig dus die hoeven niet modulair te zijn. je wil vooral modulaire GPU en sata voedingskabels denk ik. De pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W rijgt goede recensies bijvoorbeeld. Net als de eerder genoemde seasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:06:
"daarom heb ik ook een videokaart van AMD nodig"
Dit is niet waar, een NVIDIA GPU kan niet werken met Freesync, maar kan wel gewoon fps leveren. Freesync/Gsync worden pas echt nuttig als de fps inzakt, dan kan je screen-tearing krijgen, de syncs voorkomen dit. Het schijnt wel heel fijn te zijn bij lage fps.
Heb je benchmarks bekeken van The Witcher 3 en GTA met de RX 560? Zijn de kwaliteit en fps naar je zin?
De 2TB HDDs hebben een betere prijs/capaciteit verhouding.
Overklokken is niet mogelijk met je CPU, de i3-8350K kan het wel, maar is een stuk duurder. En sws is de Intel stock koeler niet zo goed, zeker niet voor overklokken.
De Samsung 860 serie is nieuwer, en Crucial heeft de MX500 serie. Er zit niet zoveel verschil tussen, dus ik zou vooral naar prijs/capaciteit kijken.

Tgoh die Freesync lijkt me toch handig op een budgetbuild? Aangezien ik veronderstel dat hier wel wat framedrops zouden kunnen gebeuren? Ook de monitor heb ik reeds, dus zou er graag optimaal gebruik van maken.

De benchmarks maken mij zeker tevreden, meer verwacht ik niet van een budget build. En aangezien ik overstap van Console zal ik zeker en vast tevreden zijn met de settings en FPS voor de aanstaande tijd. Later zit een upgrade er zeker in.

Ik zal eens kijken naar 2TB, maar dat lijkt me nogal veel. Ik heb zeer weinig media en 1TB lijkt me nu al enorm.

Overklokken zal ik dan maar laten voorlopig.

De SSD zal ik herevalueren zoals reeds op de vorige comment gezegd.

Indien er nog meer tips zijn, laat maar komen! Is deze build al bij al wat in orde? Geen domme fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philip Ross schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:31:
[...]

Je kan ook naar een semi modulaire voeding kijken. Sommige kabels heb je namelijk toch 100% nodig dus die hoeven niet modulair te zijn. je wil vooral modulaire GPU en sata voedingskabels denk ik. De pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W rijgt goede recensies bijvoorbeeld. Net als de eerder genoemde seasonic.
Ok super, dat is een goede tip!
Is 400W voldoende voor deze build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:36:
[...]

Ok super, dat is een goede tip!
Is 400W voldoende voor deze build?
Lijkt mij wel. I draai een ryzen 5 1600 en 1050ti op die voeding. Dus tenzij de i3 + rx 560 daar overheengaan met vermogen moet dat makkelijk kunnen. En als je meer zekerheid wil neem je die 450W seasonic toch? Die is ook niet zo duur en semi modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@Verwijderd Als de benchmarks bevallen zou ik de RX560 nemen, maar kijk wel even naar de supported range van je Freesync monitor. Als de monitor een range van 40-60 Hz heeft, en je GPU produceert 35 fps, dan weet ik niet of het echt goed werkt.
Je kan ook de HDD laten zitten, en erbij zetten als dat nodig is. Je OS komt op de SSD, dus een HDD bijzetten is dan niet zoveel werk.
Een Ryzen R3 1200 is een CPU die wel kan overklokken voor ongeveer 100 euro, je hebt dan wel een B350 moederbord nodig, maar die zijn ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:47:
@Verwijderd Als de benchmarks bevallen zou ik de RX560 nemen, maar kijk wel even naar de supported range van je Freesync monitor. Als de monitor een range van 40-60 Hz heeft, en je GPU produceert 35 fps, dan weet ik niet of het echt goed werkt.
Je kan ook de HDD laten zitten, en erbij zetten als dat nodig is. Je OS komt op de SSD, dus een HDD bijzetten is dan niet zoveel werk.
Een Ryzen R3 1200 is een CPU die wel kan overklokken voor ongeveer 100 euro, je hebt dan wel een B350 moederbord nodig, maar die zijn ook niet duur.
De monitor heeft een minfps van 35, dus dat zou wel ok moeten zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
SpeedQber schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:47:
Je bespaart er alleen moederbord kosten mee. Ook is een R3 1200 op 4GHz (aka de max) met 3200 MHz RAM nog steeds trager dan een i3 8100. Niet dat het veel uitmaakt met een RX 560, maar het is niet alsof je bespaart zonder iets in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:57:
[...]
De monitor heeft een minfps van 35, dus dat zou wel ok moeten zijn denk ik?
Ik weet niet wat een gangbare Freesync range is, maar als de GPU meer dan 35 fps produceert zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:25:
[...]
De Focus G staat anders in de pricewatch voor 55 euro bij alternate en die Sharkoon behuizing staat voor 74 euro bij alternate. Kan zijn dat het op de website anders is.
De Focus G heeft wel betere airflow en van het bespaarde geld kun je dus een derde ventilator kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle post voorlopig al doornomen en een paar zaken aangepast.
De grootste besparing voorlopig is het overstappen naar een 400W semi-modulaire voeding.

De kast zal ik houden, voor de kleine meerprijs vind ik ze knapper, de fans worden meegeleverd met een LED accentje en er zijn meerdere stoffilters.

Aangepaste build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 103,16€ 103,16
1Gigabyte Z370P D3€ 66,45€ 66,45
1MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC€ 175,-€ 175,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 42,55€ 42,55
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 70,95€ 70,95
1Xilence I402€ 13,53€ 13,53
2Crucial CT4G4DFS824A€ 42,-€ 84,-
1LG GH24NSD1€ 13,26€ 13,26
1Sharkoon WPM400 Bronze€ 49,54€ 49,54
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,41€ 75,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 693,85

Zijn er nog zaken die ik kan aanpassen, omdat ze echt wel interessanter zijn?
En ook, weet iemand toevallig het antwoord op de E-ID vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeley
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 14:17
Leuk systeem, ik denk dat je vrij goed gebalanceerd zit qua budget. Een paar kleine bedenkingen:

- Ik zou persoonlijk die koeler weglaten en gewoon de stock-koeler van de i3 gebruiken. Die is qua geluidsproductie en looks niet geweldig, maar de koeler die in jouw lijstje staat gaat het niet veel beter doen. Je kan die later nog altijd vervangen door iets beter.
- Heb je echt nood aan een DVD lezer? Ik heb die van mij al lang niet meer gebruikt. Kan je eventueel ook voorlopig weglaten tenzij je hem echt nodig hebt.
- Desondanks het hele Freesync verhaal, zou ik toch overwegen een GTX 1050 Ti te nemen. Die kost ongeveer hetzelfde als de kaart die je nu hebt, maar gaat normaal een stuk hogere fps halen, waardoor die freesync ook minder nodig heeft.

op de E-ID vraag kan ik helaas niet antwoorden.
Pagina: 1