Toon posts:

Beste PCI kaart voor een pentium 1?

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste Pci kaart voor een Pentium 1 1 166MHz??

Diamond Stealth III S540 32Mb Savage4Pro+
Voodoo3 2000 2D/3D 16Mb Retail

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Zeker de Voodoo 2000, de Stealth geeft alleen maar problemen aan je systeem, ik hb het zelf ook meegemaakt.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
Of zijn er anders nog tnt2ultra pci ergens te koop?

BTW: Bestaat een TNT2U in PCI eigenlijk wel?

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Neej, volgens mij niet, en zo wel, dan zijn ze waarschijnlijk uitgestorven. PCI kaarten hoger dan 4MB zijn tegenwoordig uitzonderlijk geworden.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Hee doe niet zo Maf! Er zijn nog zat PCI kaarten te krijgen en ook met veel geheugen erop. Voorbeeld:
Creative 3D Blaster 32Mb TNT2 Vanta PCI
voor 249.00 gulden bij Informatique.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Weet niet of het nut heeft een voodoo3 of laat staan een tnt2 op dat systeem te doen, de bottleneck is toch de cpu. Die videokaart zit daar dan toch een partij uit z'n neus te vreten tot dat eindelijk die cpu klaar is. Ik zou beter wat geld sparen een een voodoo banshee eringooien en dan een p200 kopen ofzo. Of als je echt wilt een voodoo3 2000.... die zijn sowieso minder cpu afhankelijk als de tnt2.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ben toch al van plan een 233 mmx te kopen.
Voodoo3 of tnt2 is toch wel iets beter dan een S3 Virge en een voodoo 1.

Maakt het nog veel uit of het een voodoo2 of een voodoo 3 is ?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Jazekers.... Ben geen zwarte magist maar je kunt beter voodoo 3 nemen, heb je er later ook nnog wat aan. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd wat het beste is. Ik heb ook een P233MMX met s3Virge en Voodoo1. Ik heb ook wel es overwogen om een voodoo3 te kopen maar ik vraag me af of die echt veel sneller is (op een p1) dan een voodoo1. Ik denk dat een voodoo2 beter is op zo'n systeem, maar die zijn weer bijna niet te krijgen.

Een TNT2 valt af, die is veel te veel afhankelijk van je cpu en een p233 is echt te traag.

Verwijderd

ik heb een Matrox g400 single head in me P233 mmx gegooid.
Maar als ik een nieuwe kaart zou kopen zou ik toch een voodoo3 derin kopen...
die werkt het fijnste
Pagina: 1