Vraag

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo tweakers,

sinds kort heb ik een android autoradio (in principe een android tablet dat passend is gemaakt voor in de auto)

en ik ben super blij met het apparaat op 1 ding na.
Hieronder een foto van het home scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LxRTkQq0sRMvgRt0PWXW7qHP/full.png

ik erger mij er aan dat ik de widgets van de muziekspeler en datum+tijd niet kan verwijderen.
Ik zou deze graag van het home scherm af willen zodat het geheel er iets netter uit ziet.

Nu heb ik mij laten vertellen dat binnen de huidige software wat op de radio zit niet mogelijk is.
Volgens mij zit er recente android op en Launcher3.

Als ik op het homescherm op een blanco plek druk en vasthoud kom ik wel in een scherm om home schermen toe te voegen maar ik kan hierbij de widgets niet verwijderen.

Is een andere Launcher misschien de oplossing?
of moet ik het ergens anders gaan zoeken? (ben niet zo huis in android)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ronald92 heb je een radio met Android of Android Auto? Dat is nogal een verschil namelijk.

Als het 'gewoon' Android is, kan je daar precies hetzelfde mee doen als op een Android tablet / telefoon en zal een andere Launcher wel een uitkomst bieden. Bijvoorbeeld: Google Play: Nova Launcher.

Het is dan echter maar de vraag in hoe verre je deze 'widget' kan aanpassen, het kan namelijk ook zijn dat dat ding gewoon één Widget is, waardoor je de losse elementen dus niet kan verplaatsen / aanpassen.

Voor de volledigheid: Welke autoradio is het precies en welke Android versie draait deze?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 14-02-2018 09:54 ]

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
het gaat om de normale android (net als op de telefoon) versie kan ik pas controleren als ik vrij ben
(maar systeem helemaal geupdate nadat deze ingebouwd is)

radio is een ANN2DIN RNS 510 vervanging