Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Versterker Rotel RSX-1562 geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DHJL
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 08-04 19:03
Mijn vraag
...
Mijn versterker geeft met regelmaat geen geluid. Om dit op te lossen moet ik de versterker minimaal een uur van het stroom houden en dan miraculeus doet de versteker het weer voor een tijd. Weet iemand of heeft iemand het vermoeden wat dit veroorzaakt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Het gaat om een Rotel RSX-1562 met B&W 704 S2 speakers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik kan hier verder heel weinig over vinden op internet

Alle reacties

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:38
Het is een redelijk nieuwe versterker. Geen garantie meer?

Hoe regelmatig is regelmatig? Wekelijks of om het uur?

• geforce5_guy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Het kan zijn dat hij te warm wordt. Hij schakkeld dan uit. Kan hij zijn warmte goed kwijt?

SPECS

• DHJL
Lijkt wel of de versterker na een aantal uur (+/- 4 uur) na het uitschakelen de eerst volgende keer het niet doet. En soms totaal geen probleem. Garantie is net over.

De warmte zou goed moeten kunnen worden afgevoerd om de minimale afstand van 10cm aan alle zijdes word voldaan. Firmware update is ook gedaan.

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:38
Je kunt eens proberen om het aantal aansluiting te minimaliseren, speakers opnieuw aan te sluiten e.d. Gewoon om uit te sluiten dat het aan andere dingen dan de versterker ligt.

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever

quote:
DHJL schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:20:
Lijkt wel of de versterker na een aantal uur (+/- 4 uur) na het uitschakelen de eerst volgende keer het niet doet. En soms totaal geen probleem. Garantie is net over.

De warmte zou goed moeten kunnen worden afgevoerd om de minimale afstand van 10cm aan alle zijdes word voldaan. Firmware update is ook gedaan.
Garantie net over, dat moet je niet zo zwart wit zien. Een versterker heeft een bepaalde te verwachten levensduur. Het kan best zijn dat ze dit onder coulance repareren, of dat je een deel van de kosten betaald, maar niet alles.

Mijn vermoeden is:
1: Een los contact wat onder invloed van temperatuur optreed
2. Een relais wat niet inschakelt, zodra het apparaat op temperatuur is, vanwege oorzaak 1.

• DHJL
@blissard ...dat was 1 van de eerste opties die ik heb geprobeerd. En daaruit kon ik alleen maar concluderen dat daar het probleem niet zit.

@Fairy ...ja dat is zeker de moeite waard om te proberen. Jou vermoedens is ook mijn idee, dus zal m gaan aanbieden voor repartie.

Bedankt all voor het meedenken en zodra ik de oorzaak weet kom ik erop terug.

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever

Probeer wel van te voren te polsen in hoeverre je enige coulance kan verwachten. Het is een dure versterker en die hoort zeker niet kort na 2 jaar defect te gaan.

Achteraf valt er vaak weinig/niet te onderhandelen. Bespreek sowieso altijd een prijsplafond, komt het boven de x euro, dat ze dan eerst contact opnemen en zorg dat dit ook op het bonnetje staat!

Anders krijg je hem straks terug met een bonnetje van 800 reparatiekosten bijvoorbeeld, omdat het hele mainboard is vervangen en dan kun je geen kant meer op.

Fairy wijzigde deze reactie 16-02-2018 10:29 (41%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True