Synology Nas, welke kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 11:55
Ik overweeg de Ds216 te kopen.
https://www.nascenter.be/...765/synology-ds216se.html

Ik heb nog 2 schijven van 2TB liggen, en wil deze gebruiken om:

- Backups te maken van een iMac en 4 Macbooks.
- gebruiken als deelschijf voor bv films die dan van hierop kunnen afgespeeld worden op de laptops ( minder belangrijk)
- het liefst had ik deze via USB gehangen aan mijn Timecapsule waarvan de HDD gesneuveld is. Als dat niet kan, dan moet ik een switch er tussen zetten omdat ik geen vrije ethernetpoorten meer heb waar ik deze neer wil zetten.

Zijn andere modellen beter voor deze toepassing.
Ik heb geen toegang van buitenaf nodig.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:55
Waarom vervang je de hdd van je TimeCapsule niet?

Verder kan praktisch iedere synology wat jij er mee wilt. Je zult deze echter wel met een ethernet kabel aan moeten sluiten. Een switch kost de wereld niet :)

[ Voor 31% gewijzigd door gastje01 op 13-02-2018 22:09 ]

• Tommie12
Ik heb geprobeerd de schijf te vervangen, maar het werkt niet, dus denk ik dat de fout zit in de sturing van de schijf.

• gastje01
Heb je deze ook vooraf geformatteerd (op een mac)?

• Tommie12
Nee, dat heb ik niet gedaan.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 14:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Let wel even op, de DS216SE waar je naar linkt is niet hetzelfde als de DS216. De DS216 is sneller dan de SE en heeft meer geheugen.
Korte uitleg van een reviewsite: http://www.trustedreviews...numbers-explained-2946185

Side by side op de Synology pagina: https://www.synology.com/...cts/compare/DS216se/DS216

Zoals al genoemd, ongeveer elke Synology voldoet, en als je er maar één schijf in gaat hangen, kan je ook voor de DS116 gaan. Het is een beetje afhankelijk van hoeveel geduld je hebt en wat je in de toekomst nog van plan bent. Ik ben met een DS114 begonnen, en omdat ik die voor ongeveer dezelfde dingen gebruik als jij beschrijft, en daarnaast nog om automatisch series te downloaden, vind ik hem vaak wat traag. De DS116 is al nieuwer en heeft dus een snellere processor, maar ik zou toch beginnen met de nieuwste serie, bijvoorbeeld de DS118 of DS218(+). Naast elkaar

Als je nu één schijf gebruikt maar later wil uitbreiden naar 2 als je eerste vol raakt, zou ik een 2-bay versie nemen, en kiezen voor SHR als filesystem/raid mode. Je kan er dan later gewoon een schijf bijhangen. Je kan geen schijf van een 1-bay overzetten naar een 2-bay zonder alle data te verliezen (kwam ik laatst achter omdat ik op zoek ben naar een vervanger voor mijn DS114 :X)

• gastje01
Je hebt de schijven al liggen, proberen kan geen kwaad. Schijf op je macje aansluiten en via schijfhulpprogramma formatteren als journaled. Als t allemaal werkt zoals t hoort zie je de schijf na inbouw dan ook in je AirPort config tool.

• Tommie12
We zullen dat eerst eens proberen voor ik een Nas koop.
Het is alleen zo’n rotklus om die schijf er uit te halen, en dan die stekkertjes terug er in te pielen.

• Tommie12
Even dank U zeggen voor de reacties.
Ik heb de schijf geformatteerd via de iMac (in zo'n doosje gestoken), en dan terug in de TimeCapsule gestoken, en het werkt!

Ik heb nu 2 backups, ééntje via de HDD rechtstreeks aan de iMac aangesloten, en een tweede op de TimeCapsule.

Dus geen NAS voorlopig.

Zo lang de TC blijft werken stel ik die aankoop uit.
Gewoon spijtig dat Apple die niet meer maakt/vernieuwt, want ik vond dat een prima product!

Nu, ik heb dus 2 HDD's liggen die niet meer werken. Kan ik daar nog iets mee, buiten ze deftig vernietigen en dan weggooien?

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 17:52

xAn52

Whatever...

Pagina: 1