Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris1996
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-02-2019
Afgelopen jaren is muziek streamen steeds meer “mainstream” geworden en bijna iedereen heeft waarschijnlijk wel een muziek applicatie zoals Spotify op zijn of haar desktop of mobiel staan. Naast Spotify zijn er vele alternatieven om muziek te streamen via het internet. Maar waarom zou een consument kiezen voor een betaalde dienst van een muziekstreamingdienst als een gratis versie beschikbaar is? Wat zijn jullie overwegingen om voor een bepaalde muziekstreamingdienst te kiezen? Of downloaden jullie daarnaast nog altijd op een “ouderwetse manier” muziek?

En zouden muziekstreamingdiensten vol moeten inzetten op het aanbieden en promoten van een gratis versie met advertenties of zouden zij vooral moeten werken aan het verbeteren van de betaalde versie? En de prijzen hiervan verlagen zodat een grotere groep consumenten wordt aangetrokken?

Dit onderzoek is met goedkeuring van de moderators geplaatst.

[ Voor 29% gewijzigd door chris1996 op 13-04-2018 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Offtopic:
Waarom doet een overheids (=mijn belastingcenten) gefinancierde universiteit marketingonderzoek voor commerciële aanbieders van online diensten ?

[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 13-02-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris1996
Zelf gebruik ik momenteel Spotify vanwege de aanbieding om 3 maanden premium te krijgen voor 10 euro. Hiervoor maakte ik gebruik van Apple Music vanwege het student abonnement, hiermee krijg je voor 5 euro per maand toegang tot de muziek van Apple Music. De gratis versie van Spotify heb ik uiteraard ook gebruikt maar op een gegeven moment werd ik zelf helemaal gek van de advertenties op deze service en heb ik het min of meer opgegeven en ben ik destijds overgestapt naar Apple Music.
Ik denk dat de gratis versie voor muziekstreaming niet bepaalde sustainable is en ik zie zelf meer toekomst in het betaalde model voor muziekstreamingdienten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dat begrijp ik, maar wat heeft dat met wetenschappelijk onderzoek te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris1996
Henk007 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:49:
Offtopic:
Waarom doet een overheids (=mijn belastingcenten) gefinancierde universiteit marketingonderzoek voor commerciële aanbieders van online diensten ?
Disclaimer: Dit onderzoek is op geen enkele manier verbonden met de commerciële aanbieders van online diensten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Henk007 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:49:
Offtopic:
De universiteit onderzoekt niets. De universiteit faciliteert het onderzoek (scriptie) van TS. De mstreamkngsdoensten hebben waarschijnlijk geen enkele rol in dit onderzoek (en hebben dat onderzoek zelf natuurlijk al lang verricht en waarschijnlijk op grotere schaal. Afhankelijk van de studierichting kom je vanzelf bij onderzoeken terecht die ook van nut zijn voor commerciële partijen.

Om topic:
Heb 'm ingevuld. Belangrijkste voordelen van premium Spotify zijn voor mij de mogelijkheden van het downloaden (download voor vakantie altijd een aantal afspeellijsten voor op vakantie) en Spotify Connect. De meeste andere (gratis) diensten bieden dat niet en dit werkt geweldig met m'n denon receiver (en eerder met Sonos).

[ Voor 30% gewijzigd door Pepper92 op 13-02-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Stelt de ts ook zijn onderzoekje publiekelijk beschikbaar via dit kanaal?

Nadat het is afgerond natuurlijk.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris1996
Henk007 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:54:
Er bestaan verscheidene theorieën in de wetenschappelijke literatuur over de bereidheid om te betalen voor online services, met dit onderzoek worden deze theorieën getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris1996
3x3 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:56:
Stelt de ts ook zijn onderzoekje publiekelijk beschikbaar via dit kanaal?

Nadat het is afgerond natuurlijk.
Resultaten zal ik uiteraard in dit topic plaatsen nadat het onderzoek is afgerond, het volledige onderzoek kan ik echter niet delen op dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:23
Ik gebruik zelf Tidal hifi. Kost weliswaar €20 per maand maar de geluidskwaliteit en hoeveelheid muziek is er ook naar. Het komt niet vaak voor dat ik ergens naast grijp in de genres die mij kunnen bekoren. Het feit dat ik een aardige investering heb gedaan in mijn (Linn)installatie maakt dat ik de hoge maandelijkse kosten wil dragen. In eerste instantie was het overigens bedoeld als een tijdelijke oplossing totdat ikzelf mijn 16 TB nas vol zou hebben met mijn geripte cd’s maar dat is zo’n vreselijke k klus dat ik niet verwacht dat ik snel afscheid van Tidal zal gaan nemen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vond Spotify altijd te duur. Net zo duur als Netflix maar je hebt "alleen maar" muziek. Toch op een gegeven moment Spotify Free geprobeerd. De reclames waren op zich niet eens zo opdringerig en irritant. Veel minder erg dan radioreclames. Op een gegeven moment een aanbod aangenomen voor drie maanden Premium voor een habbekrats en nooit meer radio geluisterd! Achteraf vind ik het die €10 per maand zeker waard. Ik luister in de auto (2-3 uur per dag) altijd naar Spotify en op kantoor vaak ook overdag. Het mooie aan Spotify is dat ik allerlei muziek ontdek die ik anders nooit zou zijn tegengekomen. Mijn muzieksmaak is heel breed (klassiek via folk en jazz tot dubstep, trance, ska punk, allerlei soorten metal..) dus met radio zou ik sowieso niet aan mijn trekken komen - en wie koopt er tegenwoordig nog CD's?

Wat mij betreft is Spotify muziek streamen zoals het hoort. Hoewel het wel goed zou zijn als ze een goedkoper abonnement zouden hebben. Want juist lokale opslag is interessant voor mensen met een beperkt budget dus misschien voor €5 per maand het zelfde als Premium maar dan nog wel met reclames?

En dan nog een huishoudelijke mededeling: dit onderzoek posten is door mij toegestaan onder de gebruikelijke voorwaarden dat TS actief meedoet aan de discussie en de uiteindelijke resultaten ook met ons deelt. Daar hoeft dus eigenlijk sowieso niet naar gevraagd te worden want dat zijn standaard voorwaarden op Tweakers. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:40
Ik heb zelf Apple Music, voornamelijk omdat dat lekker integreert met iOS/macOS én omdat ik het samen met mijn familie deel. Daardoor betalen we per saldo minder dan 5 euro per persoon. Als ik het niet voor deze prijs zou kunnen krijgen, dan zou ik waarschijnlijk geen streaming abo hebben genomen.

Sommige vragen hebben wel erg veel tekst ;)

[ Voor 9% gewijzigd door oohh op 13-02-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:02
Dit is een site waar techniek op de proef wordt gesteld. Niet bepaald een gemiddelde afspiegeling van de maatschappij.

2 Wat doet een landbouw universiteit met een onderzoek naar muziekstreaming diensten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

aljooge schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:41:
Dit is een site waar techniek op de proef wordt gesteld. Niet bepaald een gemiddelde afspiegeling van de maatschappij.

2 Wat doet een landbouw universiteit met een onderzoek naar muziekstreaming diensten?
Sorry maar Wageningen is niet alleen een landbouw universiteit net zoals Leiden niet alleen een rechten universiteit is, bijvoorbeeld.

Kunnen we verder dat soort off topic posts achterwege laten aub?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:02
on topic. ik heb geen muziek streaming dienst en geef mijn muziek uitgaven alleen uit aan cd's en langspeel platen. ongeveer voor het maandbedrag van een streamingdienst koop ik mjjn dragers zelf en draai deze op een hifi set met een redelijk goed geluid. Vindt het leuk om iets tastbaars te hebben en vervolgens grijs te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:10
chris1996 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:57:
[...]

Er bestaan verscheidene theorieën in de wetenschappelijke literatuur over de bereidheid om te betalen voor online services, met dit onderzoek worden deze theorieën getest.
Zou je misschien dan ook eens een onderzoek willen doen naar het aanschaf d.m.v. microtransacties in full priced games? :)

Toevallig net een artikel verschenen: nieuws: Inkomsten van Ubisoft uit microtransacties verdubbelen bijna

Ontopic:

Ingevuld voor je (y)
Overigens wel de opmerking/vraag: waarom wordt er naar het inkomen gevraagd? Kan mij voorstellen dat er een relatie gelegd wordt tussen de prijs van het abonnement en het inkomen maar iemand die 50K verdient kan €10,- per maand voor een streamingdienst veel geld vinden (waar leg jij de grens voor wat jij waard vindt om er voor over te hebben).

[ Voor 22% gewijzigd door CuBras op 13-02-2018 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
CuBras schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:58:
[...]

Overigens wel de opmerking/vraag: waarom wordt er naar het inkomen gevraagd? Kan mij voorstellen dat er een relatie gelegd wordt tussen de prijs van het abonnement en het inkomen maar iemand die 50K verdient kan €10,- per maand voor een streamingdienst veel geld vinden (waar leg jij de grens voor wat jij waard vindt om er voor over te hebben).
Lijkt mij juist wel interessant. Vinden 'wij' muziek gewoon die €10/maand waard ongeacht inkomen? Voor een student misschien veel geld maar die heeft ook weer meer tijd om van de muziek gebruik te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris1996
CuBras schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:58:
[...]

Zou je misschien dan ook eens een onderzoek willen doen naar het aanschaf d.m.v. microtransacties in full priced games? :)

Toevallig net een artikel verschenen: nieuws: Inkomsten van Ubisoft uit microtransacties verdubbelen bijna

Ontopic:

Ingevuld voor je (y)
Ik zal zeker eens kijken of ik daar later onderzoek in kan doen, lijkt mij ook een interessant onderwerp. Tenslotte moet ik over een tijdje ook een master scriptie schrijven.
Wat betreft de prijs van het abonnement wordt er inderdaad een relatie gelegd met de hoogte van het inkomen in de wetenschappelijke literatuur.

[ Voor 26% gewijzigd door chris1996 op 13-02-2018 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoals al gezegd: ja mer dat inkomsten etc verplicht waren. Ik heb van ellende maar een onrealistisch lage keuze gemaakt, want ga er niet de waarheid zeggen (omdat je wel zegt vertrouwelijk en anoniem te behandelen maar dat kan je niet beloven vanwege de gebruikte Amerikaanse dienst). Ik snap de vraag, maar jouw bachelor-scriptieonderzoek is mijn privacy niet waard :P

Anyway. Hoewel ik met plezier betaal voor Netflix, ben ik vooralsnog geenszins bereid te betalen voor een muziekstreamer, daar voldoen (mp3 rips van) stokoude CDs en de (web en ether) radio prima. De gratis Spotify heeft veel te veel nadelen om te gebruiken en dus om de betaalde te overwegen.
Henk007 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:54:
Bachelor scriptie, geen postdoc ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 23:41
Als je zo benieuwd bent naar het bedrag dat mensen willen betalen dan vind ik het wel een beetje slordig dat de mogelijkheden niet duidelijk afgebakend zijn. €0,00-€2,50 en €2,50-€5,00. Als ik er nu precies €2,50 voor over heb, wat moet ik dan kiezen? Is het tot of tot-en-met?

Maar goed. Ik luister nu haast non-stop Spotify. Ik heb een ouderwets stereosysteem met een Chromecast Audio erop aangesloten. Het staat aan in plaats van radio en onderweg. Eerst downloadde ik alles van vage sites. Het nam een berg tijd en opslagruimte in beslag en ik zat altijd met duizenden nummers die ik amper/niet luisterde. Fysieke muziekdragers konden me toen niet bekoren. Daarna ben ik overgestapt op Google Play Music. Het tientje per maand dat dat koste kon ik wel missen, het bracht een berg gebruiksgemak en het aanbod was meer dan prima. Later overgestapt op Spotify omdat dat voor €2,50 per maand kon als je met wat vrienden een familieabonnement nam. Het bevalt nog steeds prima. Af en toe mis ik iets maar dat is dan ook muziek die sowieso lastig te vinden is.

Wat ook 'apart' is, is dat ik nu voor om en nabij 2k aan vinyl heb staan terwijl ik eerst alles gratis 'moest' hebben. Een gratis dienst ben ik eigenlijk helemaal niet in geïnteresseerd. Het kost me nu bijna niks en dan heb ik geen last van reclames. Zelfs als ik nu nog een tientje moest betalen zou ik het zonder nadenken doen.

Wat betreft privacy en beveiliging. Ik ga er vanuit dat ze de betaal- en inloggegevens goed afschermen. Dat een bedrijf weet welke muziek ik leuk vind maakt me weinig uit. Als ik iets echt leuk vind koop ik het album uit eigen beweging wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Snel klaar... Eerste antwoord "nee", einde onderzoek.

Het lijkt me dat je daar behoorlijk wat data laat liggen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister het meeste naar Soma.FM en die zenden 24/7 muziek uit zonder reclame.

Ze blijven bestaan door donaties / merchandising / Amazon affiliate links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris1996
Jester-NL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:12:
Snel klaar... Eerste antwoord "nee", einde onderzoek.

Het lijkt me dat je daar behoorlijk wat data laat liggen...
Ik ben geïnteresseerd in de data van gebruikers van muziekstreamingdiensten, gebruik je geen muziekstreamingdiensten dan is de data voor dit onderzoek niet van belang. Vandaar dat je na je antwoord "nee" naar het einde van de vragenlijst ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Wat ik nogal gek vind; ik betaal voor mijn streaming dienst (familie abbo) maar krijg allerlei vragen over gratis diensten die ik nog nooit gebruikt heb. Kortom heb geen mening hierover en vul alles maar neutraal in....

Ook een vraag als;
Het privacy beleid van mobiele muziek apps met betrekking tot het gebruik van mijn persoonlijke informatie, geeft mij het gevoel dat de muziekstreamingdienst betrouwbaar is.
Ik heb het privacy beleid van spotify nog nooit doorgeleden en heb dus geen flauw idee. Denk dat de meeste mensen de voorwaardes niet uitpluizen.

[ Voor 45% gewijzigd door Tortelli op 14-02-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris1996
Tortelli schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:51:
Wat ik nogal gek vind; ik betaal voor mijn streaming dienst (familie abbo) maar krijg allerlei vragen over gratis diensten die ik nog nooit gebruikt heb. Kortom heb geen mening hierover en vul alles maar neutraal in....

Ook een vraag als;

[...]

Ik heb het privacy beleid van spotify nog nooit doorgeleden en heb dus geen flauw idee. Denk dat de meeste mensen de voorwaardes niet uitpluizen.
Goede feedback, ik zal hier zeker nog naar kijken en waar mogelijk data filtreren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

chris1996 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:33:
[...]

Ik ben geïnteresseerd in de data van gebruikers van muziekstreamingdiensten, gebruik je geen muziekstreamingdiensten dan is de data voor dit onderzoek niet van belang. Vandaar dat je na je antwoord "nee" naar het einde van de vragenlijst ging.
Onzin. Net als Jester-NL heb ik nee ingevuld in mijn geval omdat dat sinds een jaar de waarheid is voor mij, maar daarvoor heb ik een jaar Spotify premium gehad en ik vond het het geld niet waard. Daar laat je heel veel vragen liggen aan mensen die online muziekdienst(en) kennen maar hebben besloten daarmee te stoppen of bewust niet af te sluiten
Ik durf zelfs wel te stellen dat je daarmee je onderzoeksgroep biased hebt gemaakt...

9800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Met ^^...
Toen mijn telefonie en internet thuis nog via KPN verliepen had ik Spotify. Ik heb dus ervaring met het product dat je onderzoekt.
Aan een kale 'nee' kun jij niet zien of ik niet kan of wil betalen of niet van muziek houdt, of, of...

Ook niet(-meer) klanten kunnen je aan data helpen.

me @ last.fm

• chris1996
makje schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:50:
[...]

Onzin. Net als Jester-NL heb ik nee ingevuld in mijn geval omdat dat sinds een jaar de waarheid is voor mij, maar daarvoor heb ik een jaar Spotify premium gehad en ik vond het het geld niet waard. Daar laat je heel veel vragen liggen aan mensen die online muziekdienst(en) kennen maar hebben besloten daarmee te stoppen of bewust niet af te sluiten
Ik durf zelfs wel te stellen dat je daarmee je onderzoeksgroep biased hebt gemaakt...
Zit zeker een kern van waarheid in. Toch heb ik vooraf besloten om puur te kijken naar "current" gebruikers en niet naar mensen die een muziekstreamingdienst ooit hebben gebruikt. Ervaringen met eerder gebruik van muziekstreamingdiensten en waarom je de dienst niet meer gebruikt mag je natuurlijk altijd in dit topic delen, dit lees ik namelijk ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En mensen, vergeet ook niet dat TS in opleiding is. Het is onrealistisch om te verwachten dat zijn onderzoek 100% perfect in elkaar zit. Juist van fouten die hij maakt zal hij leren. Hoop ik... Is wel de bedoeling in ieder geval. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een gratis versie van Spotify. Het werkt goed genoeg op mijn laptop, GSM en Android TV kastje en ik kan ook nog muziekvideo's spelen met YouTube.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
chris1996 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:43:
... Toch heb ik vooraf besloten om puur te kijken naar "current" gebruikers ...
Ik ben op zich benieuwd naar de achtergrond van dat besluit, gerelateerd aan
chris1996 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:57:
...

[ Voor 55% gewijzigd door begintmeta op 15-02-2018 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:13

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb ooit spottify geprobeerd maar meteen afgeschreven. Wellicht dat dat inmiddels is verbeterd maar ik vond de zoekfunctie toen waardeloos. Ik zocht een nummer van James Brown maar wist niet meer hoe het heette noch op welk album het precies stond. Dan moet je een legio aan flut verzamelaars doorspitten. In het geval van James Brown is dat dus niet te doen. Ik koop nu af en toe een digitaal album op 7 digital nu downloaden niet meer mag. Gelukkig heb ik meer dan genoeg muziek op mijn nas.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb een aantal redenen waarom ik Spotify niet meer gebruik:
Ik maak al jaren gebruik van Last.fm, waar ik ondertussen een profiel heb opgebouwd van ruim 400.000 nummers. Daarmee heeft Last.fm een behoorlijk beeld van de muziek die ik leuk vindt, mogelijk leuk zou kunnen vinden en niet zo zeer op prijs stel. Vroeger (in de tijd dat Last.fm nog van haar eigen servers kon en mocht streamen en Spotify niet bestond) luisterde ik met veel plezier naar streaming audio (inclusief op maat gesneden radiostreams).

Toen Spotify begon was een van de belangrijkste wensen van de early adaptors dat hun luistergedrag naar Last.fm kon worden weggeschreven, en dat was redelijk snel mogelijk. In die zelfde tijd werden de (potentiele) klanten van Spotify middels Google spreadsheets op de hoogte gehouden van de nieuwste aanwinsten. Dat was an sich heel handig, want daarmee kon je als niet-klant snel zoeken hoe groot het aanbod in je eigen niche was.

Jaren later... als klant van KPN met hun pakket thuis en op mobiel kreeg ik daarbij ook Spotify. Ik heb het een tijdje geprobeerd...
Allereerst werd ik lid van een club die opnieuw moest gaan beginnen met het in kaart brengen van mijn smaak (en jaren van verzoeken van groepen gebruikers van Last.fm om hun profiel vanuit daar te importeren waren op dat moment "in beraad").
Het bleek dat Spotify ondertussen een beetje van mijn redelijk obscure smaak begreep, maar daarin zeker niet de diepte in kon, want de krenten uit mijn pap waren gewoon niet aanwezig.
Als Spotify dan eens een juweeltje waar ik naar zocht kon ophoesten, bleek het in te veel van de gevallen om slechte mixen of covers te gaan, maar dat moest dan weer worden afgeleidt uit de titel van het album waar het opstond.
Wat mij echter het allermeeste tegenstond, was dat Spotify niets lijkt te begrijpen bij het opbouwen van een luisterprofiel. Mijn smaak is oud, hard en electronisch (op het industriele af). Als ik dan naar 1 nummertje (ouwe) Nederpop luisterde, werd mijn lijst met suggesties volgespamt met de Nederlandstalige top 250 van dat moment.

Ik ben overgegaan naar de optie om mijn eigen muziek te streamen (Plex met Plex-pass) en heb nooit meer omgekeken naar Spotify. Ik verwacht eerlijk gezegd niet veel meer of beter van andere producten. Ik neem aan dat dat (deels) is omdat ik niet val in de categorie "standaard". Het product an sich hoeft niet per se 'slecht' te zijn, maar het is zeker niet goed genoeg om mij als klant te kunnen binden.

edit:
Aanvulling... grappig dat ik dan vandaag op de alias die ik alleen voor Last.fm en Spotify heb gebruikt spam binnenkrijg...

edit:
[offtopic]@Pat911: Nope... mijn quote komt van Aleister Crowley: link. Ik kan jouw versie niet plaatsen ;)[/offtopic]

[ Voor 5% gewijzigd door Jester-NL op 16-02-2018 19:41 ]

me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
@Jester-NL precies dezelfde problemen als ik heb ondervonden met Spotify (ook hier een abonnement via KPN bij mij mobiel). Ik ben meer van de metal, en ook daar is lang niet alles van te vinden bij Spotify. Plus als nadeel dat mijn dochter mijn telefoon wel eens pakte om een nummer te luisteren waardoor ik opeens baggermuziek kreeg aangeboden.

Gelukkig heeft youtube wel meer variatie, maar dan moet je zelf op zoek en dan hopen dat er wat leuks als 'ook zien' wordt aangeboden.

Mijn spotify-user is nu in beslag genomen door mijn dochter, ik luister thuis toch liever naar cd's (die ik het liefst koop bij concerten zodat er zoveel mogelijk geld naar de artiesten gaat).

ps - het moet zijn: The key to my joy is her obedience
Pagina: 1