Ik zelf heb helaas geen draadloos LAN. Maar op de universiteit ben ik gelukkig wel in de gelegengheid om hiermee te spelen. Overal het al gemeen heb je niet door dat je op een draadloos netwerk zit (11 mbit draadloos versie) i.p.v. een gewoon 10mbit netwerk. Wat wel vervelend is is dat de bandbreedte hard omlaag gaat op het moment dat meerdere machines heavy netwerk traffic hebben.
Dit komt mijn inziens door de grote mate van overhead in de gebruikte protocolen. Bedenk wel dat de bandbreedte ook sterk afhangt van je positie t.o.v. de zender. Naast een apparaat (zoals een desktop pc) kun je merken dat de signalen verstoord worden en je bandbreedte gaat dus ook omlaag.
Het gemak is veruit de beste feature van een draadloos internet, wil je daarintegen een snel netwerk ga dan voor vast 100mbit netwerk.
Dit komt mijn inziens door de grote mate van overhead in de gebruikte protocolen. Bedenk wel dat de bandbreedte ook sterk afhangt van je positie t.o.v. de zender. Naast een apparaat (zoals een desktop pc) kun je merken dat de signalen verstoord worden en je bandbreedte gaat dus ook omlaag.
Het gemak is veruit de beste feature van een draadloos internet, wil je daarintegen een snel netwerk ga dan voor vast 100mbit netwerk.
Language exists to conceal true thought
Use The Search Luke !
Gebruik de term wireless lan, zoek in NT.
Gebruik de term wireless lan, zoek in NT.
Aannames zijn fataal.
Dit topic is gesloten.
![]()