Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen signaal naar monitor bij PC-build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb mijn eerste PC in elkaar gezet wat voorspoedig is verlopen. Echter ben ik nu beland bij de installatie van Windows maar ik heb geen signaal naar de monitor. Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb al verschillende beeldschermen en kabels geprobeerd. PC gaat wel gewoon aan maar verder gebeurt er niks.

PC:
Ryzen 5 1600
MSI GeForce GTX 1050
MSI B350M Bazooka
2 x 4GB DDR4 Corsair Vengeance
1TB HDD Toshiba
250GB SSD Samsung
Seasonic 520Watt voeding

Bij voorbaat dank,

Thom

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Geen piepjes, ledjes op je moederbord?
En helemaal geen scherm of krijg je wel de BIOS te zien?
Zit de kabel in de uitgang van de videokaart of moederbord (moederbord gaat niet werken)?
Spinnen alle fans (dus ook cpu en videokaart)?

iets meer info zou fijn zijn dan kunnen we beter helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen piepjes op het moederbord.
Ik krijg helemaal geen signaal, dus ook de BIOS krijg ik niet te zien.
HDMI al geprobeerd in het moederbord en ook in de videokaart.
Alle fans draaien, zowel van de videokaart als van de cpu.

Ledjes branden er inderdaad wel, ik heb geen idee of dat de bedoeling is.
De led van DRAM en de led van CPU branden.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:33:
Ledjes branden er inderdaad wel, ik heb geen idee of dat de bedoeling is.
De led van DRAM en de led van CPU branden.
De bedoeling is dat die uit zijn meestal, kijk eens in de handleiding wat CPU+RAM betekend. Het kan zijn dat de RAM en/of CPU niet goed in het moederbord zitten of dat deze RAM niet goed samenwerkt met het moederbord (zoek de QVL lijst van het moederbord en kijk of deze ram daar op staat).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Blijkbaar is een van de onderdelen lastig aan het doen, op die manier kun je er in ieder geval achterkomen welke dat dat is.

Verwijderd

Topicstarter
Het type ram staat inderdaad niet op de lijst van ondersteunde bij de b350m bazooka. Dat zal het probleem dan waarschijnlijk zijn. Dure beginnersfout helaas.

Bedankt voor het meedenken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat geheugen niet op de QVL staat wil zeker niet zeggen dat het niet gaat werken, alleen dat het niet getest is. Ik zou sowieso met ander RAM testen, maar het zeker niet als oorzaak aanwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee ga ik dat eerst proberen, hopelijk werkt hij wel want is zonde van het geld. Ik zal morgen ook de hele handleiding en die link van de opstartproblemen doornemen of ik nog wat kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Voor het moederbord zijn de volgende snelheden ondersteund: 1866/ 2133/ 2400/ 2667(OC)/ 2933(OC)/ 3200(OC)+ Mhz

Nu heb ik ergens gelezen 1866-3200, dus ik ging er vanuit dat de snelheid van mijn gekozen ram hier tussen moest liggen. Nu heb ik de corsair er in met 3000Mhz. Deze snelheid staat dus niet tussen de ondersteunde.

Kan ik dit nu als het probleem aanwijzen, ik heb verder al veel gecheckt inmiddels en dat werkt prima. Ik heb echter niet zo een andere ram beschikbaar om het te testen.

Verwijderd

Heb je het al met 1 dimm geprobeerd? (1 ram module) en dan liefst beide proberen om uit te sluiten dat 1 van de 2 stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist met 1 dimm geprobeerd, led van DRAM is hiermee uit gegaan. En ook begonnen de lichtjes op mijn toetsenbord en muis nu te werken.

Scherm blijft echter op geen signaal staan, en de led van BOOT is aan gegaan.

Ik heb een HDMI op verschillende tv's geprobeerd vanaf de videokaart. Ook nog eens met HDMI en VGA geprobeerd van moederbord naar scherm. Maar geen van dit geeft een signaal.

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-11 15:53

Eren

Boss of this gym

Aangezien het een nieuwe systeem zou je de ram gewoon terug opsturen en de goede halen die wel in de lijst staat dat zou de beste optie zijn.

4HEad

Verwijderd

Topicstarter
Na enig overleg met leverancier van de ram modules zouden deze moeten werken in mijn build. En zojuist ook met een module werkend gekregen en Windows kunnen installeren. Andere ram module blijkt inderdaad al vanaf het eerste moment niet te werken.

Probleem opgelost dus, hartelijk dank.
Pagina: 1