Toon posts:

RAID controllerz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej

ik heb ff een vraagie over raid ivm pc die ik binnenkort ga kopen. is er verschil in prestatie als je een onboard-raid controller of een losse raid controller gebruikt? of maakt t gewoon geen ene f*ck uit?

alvast bedankt!

da kev

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Maakt geen f*ck uit. op een onboard raid zit er ook een kleine "processor" die de raid aan stuurt dus maakt volgens mij niets uit.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 16:00 schreef Rembrand20 het volgende:
Maakt geen f*ck uit. op een onboard raid zit er ook een kleine "processor" die de raid aan stuurt dus maakt volgens mij niets uit.
Yep :P
De controller die ze op het mobo er extra bijplanten is gewoon precies hetzelfde als ze op die insteekkaartjes gebruiken... :)
En die zit ook gewoon op de pci bus dus eigenlijk maakt het geen f*ck uit... :P

(Ik vind het alleen lastiger dat je afhankelijk bent van BIOS updates van je mobo voor firmware updates van je RAID controller... :()

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
hmm das idd lastig, maarja t is niet dat ik elke dag een bios-update doe ofzo. maarja in ieder geval bedankt gasten! nu weeet ik tenminste dat t geen fuck uitmaakt qua prestaties. TNX!!! :Y)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 16:29 schreef da_kev het volgende:
hmm das idd lastig, maarja t is niet dat ik elke dag een bios-update doe ofzo. maarja in ieder geval bedankt gasten! nu weeet ik tenminste dat t geen fuck uitmaakt qua prestaties. TNX!!! :Y)
You're welcome... :)

Eeuwige n00b

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
Op vrijdag 13 juli 2001 16:00 schreef Rembrand20 het volgende:
euh ... wedde dat mijn ata raid a2400 van adaptec met 32 mb het beter doet dan jouw onboard kaartje :)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zaterdag 14 juli 2001 00:52 schreef Grijns het volgende:

[..]

euh ... wedde dat mijn ata raid a2400 van adaptec met 32 mb het beter doet dan jouw onboard kaartje :)
Hardware- en software-raid vergelijken is ook geen vergelijking gelijk ;)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1