Welke wireless gaming headset raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

• Koray66
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-11-2025
Hoi ik heb namelijk razer kraken pro 7.1, maar dit is al de 2e keer dat er iets mis is met het kabel soms als ik klein beetje beweeg met mijn lichaam of hoofd dan valt het geluid weg en je hoort dan een paf geluid (alsof je audiojack inplugt in de audio input) en daarna hoor ik weer geluid, als ik dus met vrienden op discord of teamspeak zit en dat gebeurt, moet ik telkens discord opnieuw opstarten, zodat mij mic discord mee verbind nadat het geluid weg valt en terugkomt, anders herkent discord de mic niet.

nummer 2: De oordopjes van mijn headset zijn los gekomen nu kan ik de groene sponsjes zien die in de headset rubber zaten en het zit echt helemaal niet meer lekker gewoon, het bouw kwaliteit van razer is echt gewoon bagger dit als mijn 2e headset die kapot is gegaan.

Daarom mijn vraag is aan jullie welke wireless gaming headset raden jullie aan?

ik twijfel zelf aan de volgende:

Logitech g933
Hyperx Cloud flight
astro a50
Corsair Gaming VOID Pro RGB Wireless Special Edition
steelseries sirbia 800

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:25
Wat laat je momenteel twijfelen tussen deze 5? Er zitten zulke grote verschillen tussen (stereo vs surround, prijzen lopen ver uiteen, met/zonder mic etc) dat het lastig is een goed advies uit te brengen.

Overigens lijkt hier Discord ook een beetje dwaas te zijn: hij wilt enkel werken met geluidsapparaten die tijdens opstarten van Discord aangesloten zijn, dus eerst headset inpluggen en dan pas Discord starten. Dat ligt dus niet volledig aan je headset.

• Koray66
je snapt mij niet, maar ik ben opzoek naar surround sound in plaats van stereo

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 10:47
Je weet dat je maar 2 oren hebt he :+ Meeste van die headsets hebben maar twee drivers dus die surround is slechts softwarematig.
Wat is je budget en waarom wil je perse wireless>?

[ Voor 34% gewijzigd door FDMK op 13-02-2018 13:09 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Arctis 7?

Steam/Discord: Flimovic

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:25
Koray66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:07:
je snapt mij niet, maar ik ben opzoek naar surround sound in plaats van stereo
Ik snap je wel, maar je topic start bevat nogal weinig info over wat je nu daadwerkelijk wilt (behalve dan je defecte headset vervangen). Zelfs een cruciale eis als surround ipv stereo heb je daar laten ontbreken.
Dan kun je in elk geval de HyperX Cloud Flight gaan afstrepen, want da's een stereo headset.
Vandaar dus dat ik vraag naar wat er zorgt dat je twijfelt tussen deze headsets, zodat we weten wat je belangrijk vindt en wat niet.

Want met enkel de vraag "Welke wireless gaming headset raden jullie aan?" zul je vaak niet echt verder komen dan 't antwoord "x, want die heb ik zelf ook".
Dus bij deze: de Corsair.

• Koray66
ja zie het nu pas ik ben opzoek naar 7.1 surround sound

• Flimovic

Flimovic

@Koray66 geef aub antwoord antwoord op de vragen in het topic, anders kunnen we je niet helpen.

Dus:
- wat is je budget?
- wat vind je belangrijk in een headset?

Zonder deze antwoorden zeg ik: Arctis 7 (want die heb ik zelf ook, is een uitstekende 7.1 draadloze headset).

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 11:28
Ik had de Corsair Void (vorige maand) (volgens youtube reviews 1 van de betere) maar ik heb hem retour gestuurd, kwaliteit viel me erg tegen. Heb een bedrade koptelefoon gekocht (heb een externe soundcard + studio mic voor gamen):
pricewatch: Beyerdynamic DT 990 (250 Ohm) (Zilver)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyw00d op 13-02-2018 13:46 ]

[ Tesla MIG MYP ]

• Koray66
Flimovic schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:41:
@Koray66 geef aub antwoord antwoord op de vragen in het topic, anders kunnen we je niet helpen.

Dus:
- wat is je budget?
- wat vind je belangrijk in een headset?

Zonder deze antwoorden zeg ik: Arctis 7 (want die heb ik zelf ook, is een uitstekende 7.1 draadloze headset).
het budget maakt mij niet er uit, het is gewoon belangrijk dat hij goeie sound heeft en best wel een goeie mic

• Flimovic

Flimovic

Koray66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:48:
[...]

het budget maakt mij niet er uit, het is gewoon belangrijk dat hij goeie sound heeft en best wel een goeie mic
Wat vindt je goede sound? Dat is nogal subjectief. Is dat veel bass? of juist weinig? of juist zo natuurgetrouw mogelijk?

Wil je er allemaal shiny ledjes op hebben? Of juist niet?

Game je dagelijks vele uren en moet hij dus comfortabel zijn gedurende een lange zit?

etc. etc.

Tip: ga eerst eens de pricewatch door en lees de reviews van de headsets die je op het oog hebt. Kom daarna nog eens bij ons terug met welke headsets er nog op je lijstje staan en vooral WAAROM je nog twijfelt.

• Koray66
Wat vindt je goede sound? Dat is nogal subjectief. Is dat veel bass? of juist weinig? of juist zo natuurgetrouw mogelijk? Momenteel heb ik de razer kraken 7.1 (dus zo 1 geluid is prima)

Ledjes maakt op zich niet uit voor mij wil gewoon dat hij lang mee gaat met batterij.

Ik heb zeker wel aardig wat ja inderdaad wel 6 uurtjes :)

• Flimovic

Flimovic

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:37

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb de G933 en heeft virtual surround wat prima werkt.
Hij zit lekker, groot bereik en lange accuduur.

De witte is goedkoop via amazon.de

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 14:26
Sinds kort heb ik de Artic 7 en kan hem echt van harte aanbevelen. De batterij duur haalt met gemak 20+ uur. Geen gekke fratsen als RGB erop. Behalve als je de mic mute gaat er een rood ledje aan.

Het geluid is verder kraak helder en ik kan goed horen waar de voetstappen of schoten vandaan komen in games. Ook ben ik goed te verstaan voor iedereen op teamspeak en discord. Handige functie is de chat-mixer zodat je het volume kan regelen tussen ingame sound of discord met een extra volume wiel. Handig als je teammaten hun mond niet kunnen houden :)
Pagina: 1