Misleidende reclame Coolblue

Pagina: 1
Acties:
  • 9.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 10:21
Hallo,

Ik ben al een aantal weken op zoek naar een multiroom speaker en dus al weken hou ik prijzen in de gaten, vergelijk ik verschillende merken en ben ik de verschillende gebruikte technieken aan het onderzoeken.

Vorige week vrijdag besloten om voor een HEOS 5 HS2 speaker van Denon te gaan en wellicht later uit te breiden met een aantal HEOS 1 HS2 speakers. Dit weekend nog even met moeders de vrouw overlegd en gistermiddag uiteindelijk de knoop doorgehakt en de aanschaf gedaan.

Afgelopen vrijdag stond deze speaker nog op diverse sites voor de prijs van €370, waaronder MediaMarkt maar niet bij Coolblue, daar was deze speaker €449. Dit vond ik opvallend omdat Coolbue over het algemeen betere prijzen hanteerd dan MM.

Toen ik gisteren besloten had om de aanschaf te doen, was de prijs overal gestegen naar €449. Ik balen natuurlijk dat ik niet eerder tot een besluit gekomen was maar goed, ik was nu zover dus ik heb mijn verlies gepakt. En omdat ik normaal gesproken tevreden ben over Coolblue, daar de speaker besteld.

Mijn bestelling was rond 14:00 gedaan en toen ik om ongeveer 16:00 weer naar de site van Coolblue ging om de status van mijn bestelling te bekijken viel mijn mond open van verbazing. Op de homepage van Coolblue staat onder het kopje "Voorzetjes, we gooien een balletje op" een prachtige advertentie van een HEOS 5 HS2 voor de mooie som van €370.
Als ik klik op de aanbieding, kom ik op de productpagina waar de prijs toch echt op €449 staat. Vreemd verhaal dus. De overige aanbiedingen die in hetzelfde rijtje staan onder "Voorzetjes" zijn op de productpagina wel hetzelfde.

HEOS 5 HS2

Ik heb hierop een bericht naar Coolblue gestuurd met de vraag waarom ik deze aanbieding zie en als dit een aanbieding is die binnenkort komt (dat doet de titel namelijk vermoeden), ik daar graag gebruik van wil maken en het teveel betaalde teruggestort mag worden.

Het eerste antwoord van Coolblue was terecht, kun je dit aantonen met screenshot, dus dat heb ik vervolgens gedaan met meerdere screenshots van telefoon en laptop. Ook de HEOS 7 werd als aanbieding aangeboden voor 449 ipv 599 op de productpagina dus ook daarvan een screenshot gestuurd.

Het antwoord van Coolblue : Hartelijk dank voor jouw reactie. Ik heb het direct voor je nagekeken en de prijzen op de productpagina zijn leidend. De andere prijzen die je hebt zien staan zijn prijzen van inmiddels verlopen aanbiedingen.

Ik heb daarop geantwoord dat ik dat geen bevredigend antwoord vond omdat ik al weken de prijzen in de gaten heb gehouden en deze aanbieding bij Coolblue niet heb zien langskomen. Daarnaast zijn de aanbiedingen van de overige producten in het rijtje wel actueel. Het vreemde is ook dat deze "verlopen" aanbieding zich pas manifesteert NA mijn aanschaf. Alsof ik er op zit te wachten om te zien dat ik hetzelfde product voor veel minder had kunnen aanschaffen als ik eerder was geweest :?
Ik heb ook aangegeven dat ik mij nogal misleid voel door dit soort acties.

Het antwoord van Coolblue : Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je op zoek bent naar de beste deal. Je geeft aan dat je je misleid voelt, dat is natuurlijk niet onze bedoeling. In een bericht van jou lees ik dat je de prijzen in de gaten hebt gehouden. Ik ben direct voor je aan de slag gegaan! Ik moet je helaas teleurstellen. Dit is echt een actie van drie dagen geleden. Mijn excuses hiervoor. Zoals mijn collega aan heeft gegeven zijn de prijzen op de productpagina leidend. Ik hoop dat mijn bericht voor meer duidelijkheid heeft gezorgd. Ik wens je heel veel plezier met je aankoop!

Wat een BS }:O

Zoals ik eerder aangaf in dit bericht ben ik drie dagen geleden (mail gisteren ontvangen, dus vrijdag) uitgebreid bezig geweest om prijzen en aanbiedingen te vergelijken en Coolblue had op dat moment GEEN aanbieding.
Ik heb dus weer een reactie gestuurd met de vraag om dit aan te tonen met een screenshot o.i.d. (net zoals mij is gevraagd om aan te tonen dat ik deze aanbieding voorgeschoteld krijg) maar tot op heden blijft het nu stil van de kant van Coolblue.

Als ik vandaag naar Coolblue ga, is deze zelfde misleidende aanbieding nog steeds zichtbaar dus het lijkt ook niet alsof ze iets doen om dit weg te halen/op te lossen.
Wat mij betreft een koude douche voor Coolblue!!

Tot zover mijn relaas, de HEOS 5 HS2 speaker ga ik nu uitgebreid testen en binnen 30 dagen terugbrengen en bij een andere toko opnieuw aanschaffen, ik gun Coolblue de aankoop niet meer. Wellicht komt er binnen die 30 dagen nog een leuke aanbieding voorbij die wel actueel is. Het is niet dat ik niet bereid ben om de normale prijs te betalen maar ik voel me een beetje in de maling genomen

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34

Yucon

*broem*

Tja. Op zich niet netjes en zuur voor je, maar daar staat tegenover dat fouten nu eenmaal wel eens voor komen. En coolblue lijkt dit niet structureel of bewust te doen.

Acties:
  • +68 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dus: [veel tekst] ik eis korting , [veel tekst] ik krijg geen korting [veel tekst]ik ga winkelier nu moedwillig schade laten leiden [veel tekst] ik ga op Tweakers een rant topic openen

Zoiets ? ;w

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:02
Blijft een lastige kwestie, echter verwijzen ze in de algemene voorwaarden naar de prijs van de product pagina. Wel jammer dat ze de 'advertentie' nog steeds weergeven op de site, ook ik zie hem namelijk.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
350 euro bij Amazon.de. Waarom koop je hem daar dan niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:20
Tja, fouten komen wel eens voor.

En anders haal je 'm toch bij Amazon.de voor €365. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 37334

"ik was nu zover dus ik heb mijn verlies gepakt"

Willens en wetens akkoord gegaan met die hogere prijs. En nu klagen?

En dan nu al de intentie hebben om m terug te sturen onder wkoa, nice.

* Anoniem: 37334 stapt van zn hoge paard.

Ik zou misschien t zelfde doen, als CB (terecht) star blijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:19
Zet hem dan gewoon gelijk retour als je het ze niet meer gunt.
Maar ga dan ook niet klagen over de slechte voorwaarden die een ander bied.

Coolblue is zelden de goedkoopste, maar bied wel goede service en is gewoon eerlijk in de correspondentie (zover ik tot nu toe altijd heb mogen ervaren).

Dus ze hebben een fout in de pagina. (wat je weet want je houd alle prijzen in de gaten en ze bevestigen het) En toch ga je nu lopen zeuren om korting? En uitgebreid testen en dan onder WKOA retourneren?
Beetje heel erg lame.

Maar goed, je mag het en kan het.
Veel plezier met de aankoop ergens anders.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Let je wel even op dat je geen beschadigingen maakt? @CoolblueBV kan dat vast niet waarderen.

Default blanke hetero

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:21
Persoonlijk ken ik Coolblue niet als een achterbaks bedrijf die moedwillig verkeerde dingen doet. In beginsel ga ik ervan uit dat het een fout betreft die ze aan het rechtzetten zijn. Maar ik moet toegeven dat ik in verband met de tijd niet je hele openingspost heb gelezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is geen misleidende reclame aangezien jij als consument niet misleid wordt, je ziet immers de juiste prijs staan voordat je het product koopt. Het is dus simpelweg een verschil tussen de prijs in de advertentie en de prijs bij het product waarbij volgens CoolBlue de prijs bij het product leidend is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De winkel heeft een fout gemaakt, geeft dat toe en biedt excuses aan. Natuurlijk vervelend dat je nu €70 meer kwijt bent, maar waar fouten worden gemaakt werken mensen (of zoiets :P ). Dit gelijk misleiding noemen gaat imho wel heel ver. Het is een foutje, ze staan je netjes te woord. Daar zie ik echt geen misleiding in.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:14
Wat een gejank om niets en dit is nu precies een mooi voorbeeld van waarom de maatschappij verloren aan het gaan is #ikvoelmegekwetst.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 23:03
Jeetje, ik ben blij dat ik geen winkel heb en met personen als jou moet dealen.
Tot zover mijn relaas, de HEOS 5 HS2 speaker ga ik nu uitgebreid testen en binnen 30 dagen terugbrengen en bij een andere toko opnieuw aanschaffen, ik gun Coolblue de aankoop niet meer. Wellicht komt er binnen die 30 dagen nog een leuke aanbieding voorbij die wel actueel is. Het is niet dat ik niet bereid ben om de normale prijs te betalen maar ik voel me een beetje in de maling genomen
Dit zegt eigenlijk al wel genoeg over jouw karakter.

[ Voor 74% gewijzigd door NotSoSteady op 13-02-2018 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1026657

Je geeft al aan dat je je verlies hebt genomen. Waarom dan alsnog een groot probleem ervan maken?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Het ergste is nog wel, dit kost jou meer tijd, geld en energie dan dat het Coolblue kost.

• Het retourproces is belegd bij een afdeling die de hele godganse dag niets anders doet dan retouren nakijken. Daar kan jou speakertje ook nog wel bij en zelfs met die 30 dagen zullen ze niet super streng zijn dus niemand gaat voelen dat jij die speaker opstuurt.
• Een paar mailtjes heen en weer tussen jou en een bijbaan-student zijn ook de centen niet.
• Dat ding gaat als tweedekansje de site weer op met dezelfde prijs - 5 euro.

Nee en dan jouw kosten.

• Zit je je blijkbaar al een week te verdiepen in die speaker en dan nog een volle dag op Coolblue kijken en zoeken naar de aanbieding.
• Heen en weer mailen met Coolblue en proberen je case te maken en screenshots maken enzo. Let wel, hun reacties zijn ws. gewoon copy/paste werk.
• en dan nu die speaker 30 dagen "proberen", straks weer in gaan zitten pakken en dan terugsturen gna gna gna GNA GNA GNA >:) >:) >:)

Niemand bij CB interesseert het ene hol dat je dit doet, het kost ze niks, en jij zit tijd ruimte energie en moeite te verspillen om je verongelijk te halen.

:F

[ Voor 3% gewijzigd door CurtPoindexter op 13-02-2018 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Prijzen veranderen regelmatig en het kan voorkomen dat een prijs ergens niet klopt. Als je een foldertje van vorige week pakt van de lokale supermarkt kloppen de prijzen ook niet meer. Zolang ze in de winkel maar kloppen.

Op de site van Coolblue hanteren ze de juiste prijs waar je willens en wetens mee akkoord bent gegaan...

Kortom: neem je verlies en ga door met je leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:28
Wat is eigenlijk het doel van dit topic? Dat mis ik een beetje. Het lijkt inderdaad meer op een rant. Ik snap de teleurstelling wel, maar je geeft zelf aan de prijs nauwlettend in de gaten te houden maar deze aanbieding van een aantal dagen terug heb je gemist?

Wat betreft het 'uitproberen' - als je het toestel 'gebruikt' vervalt je retourrecht, je mag een product immers testen, niet in gebruik nemen. Dus ze kunnen bij CB je nog steeds een poot uitdraaien als ze merken dat er niet maar een paar nummers zijn afgespeeld maar hele albums.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:40
"Tot zover mijn relaas, de HEOS 5 HS2 speaker ga ik nu uitgebreid testen en binnen 30 dagen terugbrengen en bij een andere toko opnieuw aanschaffen, ik gun Coolblue de aankoop niet meer."

Kansloos. Stuur hem dan ongeopend terug.
Kennelijk vond je het de prijs waard toen je hem kocht voor 449

Nu moeten ze hem weer als 2e kansje aanbieden voor een lagere prijs omdat jij je bekocht voelt.

Ik gun je wel een defecte als je hem ergens anders opnieuw koopt. Karma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Diepie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:59:
Toen ik gisteren besloten had om de aanschaf te doen, was de prijs overal gestegen naar €449. Ik balen natuurlijk dat ik niet eerder tot een besluit gekomen was maar goed, ik was nu zover dus ik heb mijn verlies gepakt. En omdat ik normaal gesproken tevreden ben over Coolblue, daar de speaker besteld.
Aldus is er een overeenkomst gesloten voor de levering van het goed tegen een betaling van € 449,-.

Dat een goed op een later moment goedkoper wordt of goedkoper is geweest, doet er op dat moment niet toe. Coolblue kent - voor zover ik kan zien - ook geen laagste-prijs-garantie. Vervelend dat vervolgens een aanbieding is te zien op de website van Coolblue maar daar valt met een al gesloten overeenkomst nu niets mee te doen. Een eventuele prijsverlaging op de bestaande overeenkomst is dan ook geen recht maar een dienst van de handelaar.

Dit overigens ongeacht of de prijs zichtbaar is in een aanbieding of op de productpagina. Zo te zien had Coolblue wel de intentie de prijs aan te passen op de bestaande overeenkomst, maar dit afgeslagen omdat het productpagina niet de betreffende prijs toont.

Het lijkt mij dan ook dat de getoonde prijs in de aanbieding persoonlijk is en gebaseerd op jouw interesses.
Bedenk je wel even dat @CoolblueBV waardevermindering in rekening kan brengen voor het gebruik binnen het herroepingstermijn dat verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.

Het kan dus zomaar zijn dat je aan het einde van de streep duurder uit bent voor iets wat je puur uit principe doet maar helemaal geen recht op hebt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:40
Trouwens wel leuk van coolblue, nadat ik dit topic onder de aandacht heb gebracht kreeg ik een leuke korting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u9b89Ni6uJBAXwdix469eqyG/full.jpg

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:09

GforceNL

Out of memory....

Kan nog goedkoper zelfs!

*tot zover eigen research"

https://www.plattetv.nl/i...2GgwxwEAQYASABEgKTmvD_BwE

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 15:12
@GforceNL Die kwam ik ook tegen ja. kosten met nog geen minuut aan werk. Maar CB belachelijk proberen te maken is leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Waar kan ik zien dat dit versie 2 (HS2) is niet de eerste versie: want het gaat TS om de HS2 variant.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 13-02-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:51
Bij hun heb ik een keer vergelijkbare problemen gehad. Of het terecht is mag je zelf bepalen, maar had een tv gekocht, was 2 dagen erna in de aanbieding, was niks mogelijk. Tja, tevreden klant of geld in je zak? Ik heb hetzelfde gedaan als ik de TS ga aanraden - WKOA en nooit meer wat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:30
Sorry hoor, ik vind het ook wat verspilde tijd, energie en moeite maar ik geef TS wel (deels) gelijk, het is vervelend of het nou voor of na je aankoop is. Heb ooit eens een muziek CD gekocht en dag erna in de aanbieding.

Dan ben je toch gek als je niet een mailtje opstelt en als nog je korting probeert te bemachtigen? en inderdaad dat bedrijf heeft mij toen het verschil met aanbieding terug betaald... dat ging dan wel over een stuk minder geld maar dan nog het betekend wel dat sommige bedrijven wel zo schappelijk zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Argonar op 13-02-2018 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04 12:42

geerttttt

Manisch positief

Het kan nog goedkoper!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/imaxYUu.jpg

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Zebby schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Bij hun heb ik een keer vergelijkbare problemen gehad. Of het terecht is mag je zelf bepalen, maar had een tv gekocht, was 2 dagen erna in de aanbieding, was niks mogelijk. Tja, tevreden klant of geld in je zak? Ik heb hetzelfde gedaan als ik de TS ga aanraden - WKOA en nooit meer wat bestellen.
Tja net zoals TS zou ik jou dus echt niet als klant willen hebben dus liever kwijt dan rijk. Dat soort idiote actie's gaan webshops aan kapot. Ga jij dan ook terug naar de supermarkt heen als je wat gekocht hebt dat volgende week in een keer in de aanbieding is? |:( :X :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 11:14

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind 70 euro niet weinig geld en al helemaal niet op een bedrag van 450 euro. Terecht dus dat TS hier werk van maakt. Ik vind het ook weldegelijk misleidend als je via een aanbiedingsbanner naar de productpagina wordt gestuurd waar de prijs ineens hoger is.
Ik zou inderdaad annuleren en bestellen via amazon. Of annuleren en even wachten, want als de prijs zo fluctueert heb je best kans dat ie de komende twee weken weer ergens 370 kost.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 11:14

DirtyBird

Praktiserend denker

Anoniem: 926911 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:19:
[...]

Tja net zoals TS zou ik jou dus echt niet als klant willen hebben dus liever kwijt dan rijk. Dat soort idiote actie's gaan webshops aan kapot. Ga jij dan ook terug naar de supermarkt heen als je wat gekocht hebt dat volgende week in een keer in de aanbieding is? |:( :X :r
Wat een krom vergelijk. Producten die je in de supermarkt koopt hebben een levensduur van enkele dagen/weken. Deze apparatuur kost 100 keer zoveel en moet jaren mee. Dan zou ik ook zo handelen. Overigens werken de meeste winkels hier dacht ik al aan mee en hoeven zowel klant als winkel niet door de administratieve rompslomp van terugsturen en opnieuw bestellen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 926911

DirtyBird schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:23:
[...]

Wat een krom vergelijk. Producten die je in de supermarkt koopt hebben een levensduur van enkele dagen/weken. Deze apparatuur kost 100 keer zoveel en moet jaren mee. Dan zou ik ook zo handelen. Overigens werken de meeste winkels hier dacht ik al aan mee en hoeven zowel klant als winkel niet door de administratieve rompslomp van terugsturen en opnieuw bestellen.
Nou dat kinderachtige gedoe van de consument wordt je bedroevend van want de WKOA is hier dus niet voor bedoeld. Wees een kerel en neem je verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoewel wel wat overdreven van TS, vind ik de reacties ertegen ook overdreven (vooral gezien hoe populair winkels afzetten bij prijsfouten hier is). Coolblue doet dit soort dingen niet bewust, dat geloof ik wel. Maar ik begrijp ook dat als ze je glashard vertellen dat je een aanbieding hebt gemist terwijl je zeker ervan bent dat dat niet zo is, dat je dat niet leuk vindt.

Hoe krijgen mensen hem alleen zoveel goedkoper bij Coolblue, bij mij staat hij gewoon voor €450

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik hoop van harte dat iemand van coolblue dit meeleest en de persoon in kwestie zijn geld terug stort op de laatste dag dat dit juridisch mogelijk is. bijvoorkeur 30 dagen na retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik verneem gevalletje element inspecteren, neem het met een korrel zout tot je een exacte link krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/O3yqd

[ Voor 7% gewijzigd door GSOD op 13-02-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
GSOD schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Ik verneem gevalletje element inspecteren, neem het met een korrel zout tot je een exacte link krijgt.

[afbeelding]
Ah op die fiets. Had ik al aan gedacht maar ik dacht even dat ze serieus waren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:51
Anoniem: 926911 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Nou dat kinderachtige gedoe van de consument wordt je bedroevend van want de WKOA is hier dus niet voor bedoeld. Wees een kerel en neem je verlies.
De WKOA is er ook om klanten die spijt hebben van hun aankoop een mogelijkheid te bieden dit product terug te sturen, mits nog in nieuwstaat uiteraard. Als ik zo kort na aankoop (ik neem de WKOA tijd als stelregel, dus 2 weken) van een duur product zie dat deze in de aanbieding komt verwacht ik inderdaad dat de winkel zegt "Joh, prima, hier heb je het verschil! Tot de volgende keer!". Anders heb ik er spijt van, en maak ik gebruik van mijn rechten als consument.

Als ze wel geld terug geven resulteert dat in een tevreden klant. Doen ze dat niet, wetende dat de WKOA er is en dat het ze alleen maar meer geld kost, zie ik een organisatie die niet klantvriendelijk of slim is. Mocht er een keer een probleem zijn met een van mijn producten, dan weet ik gelijk dat ik nog minder mag verwachten. Loss-loss, en toch kiezen ze er voor? Mij niet gezien.

Ze kunnen vast prima door met leven zonder mij, maar dat gevoel is volledig wederzijds!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-04 17:15
Ik snap niet wat het probleem is. Ja er staat een andere prijs op de homepage. Echter, als je het product bestelt staat er 3 keer de prijs aangegeven voordat je het werkelijk koopt. Je wist dus waar je aan toe was. Geen enkele sprake van misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 15:12
thekingmatt3 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:46:
Ik snap niet wat het probleem is. Ja er staat een andere prijs op de homepage. Echter, als je het product bestelt staat er 3 keer de prijs aangegeven voordat je het werkelijk koopt. Je wist dus waar je aan toe was. Geen enkele sprake van misleiding.
Dus mensen een item extra onder de aandacht brengen en er een lagere prijs zetten. In de hoop dat ze het kopen. Is geen misleiding? Het enige voordeel in dit gebeuren is dat het al op de site van CB zelf gebeurt. Maar was het een advertentie op YouTube was het wel degelijk misleiding. En vind de reactie van beide partijen erg kinderachtig en/of stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 926911 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:19:
[...]

Vergelijking met supermarkt gaat mank:duurste product daar is een tientje, hooguit 2. Dus daar ga je geen 70 euro op mislopen.

Ik ben het wel eens met degenen die aanraden om op basis van WKOA de HEOS terug te sturen. Maar wees een vent en doe dat meteen, niet na 30 dagen testen. Dat komt namelijk nogal sneu over.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik snap dat “direct mailen” nooit zo. Waarom heb je niet even de telefoon gepakt, ludiek gesprek en het geheel uitgelegd? Dikke kans dat ze je enigszins, zoniet helemaal, tegemoet waren gekomen. Een kabeltje erbij, of een tegoedbon oid.

CB heeft bij mij veel credit opgebouwd over de laatste jaren. Nee, vaak niet de goedkoopste, maar altijd snel, juiste voorraadinformatie en prima verzorgd.

Geniet van je speaker, Amazon.de bezorgt hem niet in NL volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

Als je koopt bij bijv. MM, BCC of Wehkamp krijg je binnen 14 dagen gewoon het verschil terug als het produkt in die periode goedkoper wordt. Daarom koop ik persoonlijk graag bij Wehkamp. Tegenwoordig zijn hun prijzen concurrerend en je aankoop wordt niet alleen netjes thuis bezorgd maar ook indien nodig weer gratis thuis opgehaald. Mijn ervaring met hun aftersales ook erg goed.

Overigens erg jammer dat er in veel reacties hier zo op de man (TS) gespeeld wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 13-02-2018 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:28
Zo'n aanbieding is geen recht maar een gunst totdat je het daadwerkelijk koopt natuurlijk.
Voor de rest kan ik je alleen zeggen dat er wel weer een aanbieding komt.
Diepie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:59:

Op deze manier verpest je het voor iedereen want de kosten moet Coolblue natuurlijk door berekenen in hun prijzen.
Get over it en neem je verlies of stuur het desnoods direct terug en koop het elders.
We weten allemaal wel wat je bedoelt met '' uitgebreid testen '' en dat mag volgens de WKOA niet en kunnen ze het dus weigeren/waardevermindering in rekening brengen waarmee je jezelf dus uiteindelijk alleen maar te pakken hebt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:41
1) Waarom is een foutje tegenwoordig gelijk misleiiding of in de maling nemen?
2) CB zal je niet missen als klant. Van koopjesjagers alleen kan de schoorsteen niet roken.
3) Vat dingen eens wat luchtiger op. Direct over misleiding beginnen heeft weinig zin. Pak ze met hun eigen slogan: "Jullie doen toch alles voor een glimlach? Wat gaan jullie doen om mij weer te laten glimlachen want ik ben best teleurgesteld". Dat zou vast wel iets opgeleverd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

waal70 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:18:

CB heeft bij mij veel credit opgebouwd over de laatste jaren. Nee, vaak niet de goedkoopste, maar altijd snel, juiste voorraadinformatie en prima verzorgd.
Coolblue heeft een uitstekende reputatie, maar buiten snelle levering en redelijke prijzen is dat voornamelijk verkregen door uitstekende primaire processen. Zodra je buiten de gebaande paden komt, zoals bijvoorbeeld herhaald falende reparaties, missende onderdelen, niet geleverde brievenbuszendingen is Coolblue net zo stug als de gemiddelde dozenschuiver. Ik heb als particulier de afgelopen drie jaar nagenoeg 100 bestellingen geplaatst variërend van TV's tot smartphones tot autohouders, en helaas zijn oplossingen die niet in het standaard Coolblue-script staan onmogelijk. Alles voor een glimlach is de grootst mogelijke marketing nonsense die helaas voor zoete koek wordt geslikt.

Diezelfde reputatie zie je ook in dit topic terug, als het MaxICT was geweest was de consensus ongetwijfeld in het voordeel van de TS geweest.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik gok F12.

Overigens, als Coolblue dit topic nou leest, kunnen ze dan aantonen dat TS de speaker buiten de normale WKOA voorwaarden heeft gebruikt en daarom niet hoeven terug te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:34
Nee, want een webshop moet het altijd onder WKOA terugnemen.
Hooguit kunnen ze een vergoeding vragen (lees minder terugstorten) indien er waardevermindering door oneigenlijk gebruik.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:56
Sissors schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:28:
Hoe krijgen mensen hem alleen zoveel goedkoper bij Coolblue, bij mij staat hij gewoon voor €450
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/gallery/840449/fotoalbum
Inspecteren ;) (neem alles met een korreltje zout)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor iemand van 40 met een eigen zaak vind ik je behoorlijk kinderachtig. Bovendien heb je Coolblue hier totaal niet mee, want die belasten hun RMA kosten gewoon door aan Denon. (Dat doen zo'n beetje alle grote retailers) Uiteindelijk zadel je Denon op met allerlei kosten, en guess what, die ga je zelf indirect terugbetalen met de hele uitbreiding van je set. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 10:21
Breezers schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:09:
Dus: [veel tekst] ik eis korting , [veel tekst] ik krijg geen korting [veel tekst]ik ga winkelier nu moedwillig schade laten leiden [veel tekst] ik ga op Tweakers een rant topic openen

Zoiets ? ;w
Ik hoopte inderdaad wel gebruik te kunnen maken van de korting door de reeds bestelde terug te brengen en een nieuwe te bestellen indien nodig. Ik kreeg inderdaad de korting niet, omdat deze niet bestaat. Coolblue zal weinig merken van mijn ene aankoop dus schade laten leiden vind ik wat overdreven en daarnaast doe ik dit niet omdat ik geen korting krijg maar omdat ik het gevoel heb niet eerlijk behandeld te worden.
Dat is een ouder type, het gaat om de HS2
Anoniem: 37334 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:13:

En dan nu al de intentie hebben om m terug te sturen onder wkoa, nice.
Ik heb met meerdere producten bij Coolblue het advies gekregen om hem lekker uitgebreid te proberen en als het niets is gewoon terug te sturen/brengen. Zelfs met een scheerapparaat wat ter reparatie was, werd mij geadviseerd om een nieuwe aan te schaffen en deze weer terug te sturen als mijn eigen apparaat gerepareerd was. Ze moedigen het aan, dus maak ik er gebruik van. Ik heb daarom al meerdere producten besteld puur om uit te proberen en later weer terug te brengen, netjes en schoon en onbeschadigd uiteraard. Ik heb daardoor ook producten gehouden die ik misschien anders nooit gekocht zou hebben dus het werkt twee kanten op. Ik maak er ook geen geheim van bij inleveren waarom ik het product gekocht heb en weer inlever.
Morelleth schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:15:
Zet hem dan gewoon gelijk retour als je het ze niet meer gunt.
Maar ga dan ook niet klagen over de slechte voorwaarden die een ander bied.

Coolblue is zelden de goedkoopste, maar bied wel goede service en is gewoon eerlijk in de correspondentie (zover ik tot nu toe altijd heb mogen ervaren).

Dus ze hebben een fout in de pagina. (wat je weet want je houd alle prijzen in de gaten en ze bevestigen het) En toch ga je nu lopen zeuren om korting? En uitgebreid testen en dan onder WKOA retourneren?
Beetje heel erg lame.

Maar goed, je mag het en kan het.
Veel plezier met de aankoop ergens anders.
Zoals ik hierboven aangaf, ze moedigen zelf aan je product uitvoerig te testen, dus dat doe ik dan ook. Ik klaag niet over slechte voorwaarden en loop niet te 'zeuren' om korting, ik heb wel de vraag gesteld of ik voor de actieprijs het product kan krijgen, zou iedere weldenkende hollander doen. Ik val wel over het feit dat ik mij voorgelogen voel. Van mij wordt verwacht dat ik bewijs lever over het zien van de advertentie maar als ik vraag om bewijs dat dit een aanbieding was van afgelopen vrijdag wordt er niet gereageerd.
Ebayzo schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:19:
Let je wel even op dat je geen beschadigingen maakt? @CoolblueBV kan dat vast niet waarderen.
Ik was niet van plan om onnodige beschadigingen aan te brengen, ik ga precies doen wat Coolblue mij altijd adviseert en dat is het product goed uitproberen.
loki504 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:08:
@GforceNL Die kwam ik ook tegen ja. kosten met nog geen minuut aan werk. Maar CB belachelijk proberen te maken is leuker.
Het betreft hier de HS2 versie, niet de oude. Wellicht even je research op orde brengen voordat je je commentaar er op baseert.
[...]

Nooit meer bestellen vind ik wat ver ga, misschien is mijn post ietwat zwart-wit omdat ik al tijden een vaste klant ben en regelmatig wat naar tevredenheid bestel. Ik zal dit product niet meer bij CB bestellen maar voor volgende producten krijgen ze van mij gewoon weer een nieuwe kans.
Anoniem: 926911 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:27:
[...]
Nogmaals, coolblue moedigt dit gedrag zelf aan om je product 30 dagen te proberen en terug te brengen als je het niks vindt. Uiteraard wel onbeschadigd en netjes en daar hou ik mij ook altijd aan.
JohanNL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:27:
Zo'n aanbieding is geen recht maar een gunst totdat je het daadwerkelijk koopt natuurlijk.
Voor de rest kan ik je alleen zeggen dat er wel weer een aanbieding komt.

[...]

Op deze manier verpest je het voor iedereen want de kosten moet Coolblue natuurlijk door berekenen in hun prijzen.
Get over it en neem je verlies of stuur het desnoods direct terug en koop het elders.
We weten allemaal wel wat je bedoelt met '' uitgebreid testen '' en dat mag volgens de WKOA niet en kunnen ze het dus weigeren/waardevermindering in rekening brengen waarmee je jezelf dus uiteindelijk alleen maar te pakken hebt.
Met het feit dat ik 1 speaker niet bij CB koop, verpest ik het echt niet voor iedereen. Nogmaals, ik was niet van plan om CB volledig te boycotten, bij een volgende aankoop zijn ze gewoon weer potentieel leverancier. Voor deze aankoop wijk ik liever uit naar een ander.
Wat betreft het testen, al genoeg over gezegd in dit bericht.
FiXeR.nl schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:15:
Voor iemand van 40 met een eigen zaak vind ik je behoorlijk kinderachtig. Bovendien heb je Coolblue hier totaal niet mee, want die belasten hun RMA kosten gewoon door aan Denon. (Dat doen zo'n beetje alle grote retailers) Uiteindelijk zadel je Denon op met allerlei kosten, en guess what, die ga je zelf indirect terugbetalen met de hele uitbreiding van je set. ;w
Dus omdat ik 40 ben met een eigen zaak moet ik dergelijk gedrag gewoon accepteren? Het gaat mij niet om de korting en dat ik perse die 70 euro wil. Ik vraag CB om een verklaring waarom ik zo kort na aanschaf van een product een aanbieding in beeld krijg van hetzelfde product en vervolgens word ik met een kluitje het riet ingestuurd. Sterker nog, er wordt keihard tegen mij gelogen. Dan vind ik het de moeite en de tijd waard om in te steken. Als ik vanuit mijn eigen bedrijf communiceer met klanten, ben ik altijd eerlijk dus ik verwacht dat ook van bedrijven die met mij communiceren.

Het verbaast mij hoeveel mensen dit op de man terug spelen. Ik wilde alleen mijn ervaring delen om te kijken of iemand anders ook dergelijke ervaringen met CB heeft gehad. Zoals ik al aangaf, ben ik normaal gesproken erg tevreden over CB en zal dat met toekomstige aankopen vast weer zijn. Alleen dit geval vond ik opvallend voor CB en dus de moeite waard om tijd en energie in te steken. Misschien had ik iets genuanceerder moeten reageren, dat reken ik mijzelf aan (primaire reactie is nooit de beste :+ ) maar dat neemt niet weg dat ik mij oneerlijk behandeld voel en hoe klein misschien ook, ik ben daar nogal allergisch voor.
Velen van jullie zullen wellicht luchtiger of zwaarder gereageerd hebben maar dit is mijn manier en gelukkig zijn we allemaal anders zou het een saaie wereld zijn.

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991847

Ik vind het wel mooi hoe coolblue volgens de meesten geen vlieg kwaad kan doen. Vervang coolblue eens door maxict..... Dan had iedereen al met rieken en fakkels op de stellingen gestaan.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Helaas kan ik je mededelen dat de medewerkers van Coolblue de prijzen kunnen terugkijken vanaf het begin van de eerste prijsmelding.
Als ze aangeven dat de prijs 3 dagen geleden kort was gezakt zou ik erop vertrouwen dat het echt zo was, ook al was het een fout en was het maar voor enkele minuten/uren.

Groeten een oud-Coolblue'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:00

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Wat begon als een soort van shopreview eindigt nu in eenr *random* CoolBlue topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.