[Windows 10] Teamviewer + zelf besturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvinn94
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-02 13:25
Momenteel draai ik een applicatie op mijn pc die mijn broertje ook wilt gebruiken. Echter, wonen we beide ergens anders en maken wij zo nu en dan gebruik van teamviewer.
Middels teamviewer is het alleen mogelijk dat 1 persoon tegelijk handelingen uitvoert.

Mijn vraag: Is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld een game speelt, terwijl hij gebruik maakt van de applicatie (via teamviewer) terwijl ik verder kan gamen zonder hinder?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik denk het niet, aangezien Teamviewer echt bedoeld is voor remote-control.

Zodra persoon A verbinding maakt met de computer van persoon B kunnen zowel persoon A als persoon B de computer bedienen maar je kan geen meerdere dingen tegelijk doen.

Maar waarom zet je de applicatie niet ook op de computer van je broertje als hij die heeft; dat lijkt me namelijk een heel stuk makkelijker.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 19:32
een VM aanmaken waar hij kan inloggen is een optie. Maar gamen zonder hinder als een ander programma ook de netwerkverbinding gebruikt zou wel eens tegen kunnen vallen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

@Tens maar dan moet je toch ook weer verbinding maken op afstand omdat ze niet bij elkaar wonen en zit je toch opnieuw met het probleem van Teamviewer?

Daarnaast ben ik het eens met het feit dat de netwerkverbinding voor het gamen tegen gaat vallen als bijvoorbeeld ook Teamviewer(!) actief meedraait.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

kelvinn94 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:11:
Momenteel draai ik een applicatie op mijn pc die mijn broertje ook wilt gebruiken. Echter, wonen we beide ergens anders en maken wij zo nu en dan gebruik van teamviewer.
Middels teamviewer is het alleen mogelijk dat 1 persoon tegelijk handelingen uitvoert.

Mijn vraag: Is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld een game speelt, terwijl hij gebruik maakt van de applicatie (via teamviewer) terwijl ik verder kan gamen zonder hinder?
Dit had je natuurlijk even kunnen testen ;)
Of gewoon nadenkenen.. Teamviewer zorgt dat je een-op-een de PC van een ander (of elders) overneemt... scherm, toetsenbord en muis. Met andere woorden, je broertje kan meekijken (miscchien zelfs -gamen), maar niet iets anders doen op jouw PC. Zoals jij niet ook én een mailtje kan schrijven én een game kunt spelen tegelijk.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvinn94
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-02 13:25
Bedankt voor de reacties. De applicatie is een betaalde applicatie voor 1 client, vandaar :). En wat betreft teamviewer weet ik dat het voor 1 persoon tegelijk is bedoeld.

Een VM lijkt mij dan een beste optie :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@kelvinn94

Ik snap niet waarom je dit wilt doen eigelijk.

Kan zoals je als voorbeeld gaf, je broer niet een eigen applicatie draaien die jij ook hebt ?
Wat is het achter liggende gedachte dat je dit wilt doen ?

Met VM maak je gewoon een image van wat jij hebt (userprofiel en/of disk) en dan logged hij in op een server via (RDs of teamviewer etc.) en dan is dit compleet apart dan wat jij op je eigen PC hebt.

Trouwens, hoe je wil je een VM opzetten ? Als je dat ook op je eigen pc gaat doen, en dan vervolgens nog gaat gamen, terwijl de VM server draaid op je eigen PC, dan wens ik je veel succes met gamen :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Pagina: 1