Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

veranderen reg key value via bat file

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TobiasW013
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 14-08 21:38
Goeiemorgen,

Een nieuwe dag een nieuwe vraag,
deze dag is het een kort maar krachtige vraag:

In de folder:
\HKLM|SYSTEM|CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp
Hierin staat de volgende regkey:
UserAuthentication:
van deze staat zijn data momenteel bij mij standaard op 0

echter wil ik deze value wijzigen naar 1.

Nu heb ik het volgende al geprobeerd:
REG ADD HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp /v UserAuthentication /t REG_DWORD /d 1 /f

En tevens ook nog met eerst:
REG DELETE HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp\UserAuthentication /f

in de vorm van een .bat bestand.

kunnen jullie mij hiermee helpen en/of me de juiste line geven?

Mijn dank is groot! :)

Beste antwoord (via TobiasW013 op 13-02-2018 17:34)

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:13

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

quote:
TobiasW013 schreef op Tuesday 13 February 2018 @ 10:34:
[...]

@JackSparrow
Heb heel even je site geprobeerd, de ps1 werkt inderdaad echter alleen wanneer je:
set-executionpolicy unrestricted in powershell zet met admin rights.

echter moet je dan ook nog zelf handmatig op "Ok" klikken.

Nu is dit voor een bedrijf waarbij dit niet constant op unrestricted moet staan op meerdere werkstations.

Dus hoe krijg ik het dan voor elkaar, om de ps execution policy tijdelijk op unrestricted te zetten, daarna het ps script uit te voeren en hem daarna weer op restricted te zetten. Dat dit volledig automatisch gebeurd.
heb het al met voor het script het volgende te zetten: set-executionpolicy unrestricted -force, geprobeerd en dan hetzelfde daarna echter dan restricted.

Echter alleen daar geen succes...
Als een script wat niet gesigned is wilt uitvoeren moet je inderdaad de executionpolicy op bypass of unrestricted zetten. Volgens mij kan het ook in een command : https://blogs.technet.mic...ershell-execution-policy/

Het is overigens niet mijn site he....ik gebruik die site ook wel eens om reg files die ik via Intune wil deployen om te zetten naar PowerShell (aangezien reg files niet te deployen zijn en PowerShell scripts wel :+).

JackSparrow wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:41 (8%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Alle reacties

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Wrom doe je dat niet met PowerShell? Batch files moet je anno 2018 echt niet meer aan willen...ook al is het lekker makkelijk en bekend. PowerShell is (al jaren eigenlijk) the way to go!

Overigens is er een webpagina, waarop je gewoon je REG file dumpt en dan komt er een PowerShell variant uit. Gewoon hier dus : http://rzander.azurewebsi...-to-powershell-converter/

JackSparrow wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:18 (8%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• TobiasW013
quote:
JackSparrow schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:17:
Wrom doe je dat niet met PowerShell? Batch files moet je anno 2018 echt niet meer aan willen...ook al is het lekker makkelijk en bekend. PowerShell is (al jaren eigenlijk) the way to go!

Overigens is er een webpagina, waarop je gewoon je REG file dumpt en dan komt er een PowerShell variant uit. Gewoon hier dus : http://rzander.azurewebsi...-to-powershell-converter/
@JackSparrow
Ga gelijk even kijken of ik dr zo uit kom!
Ik weet inderdaad dat je liever geen batch files meer gebruikt tegenwoordig echter voor inderdaad het gemak en gezien de rest van de changes ook in batch files zijn was vandaar mijn vraag.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

quote:
TobiasW013 schreef op Tuesday 13 February 2018 @ 10:21:
[...]

@JackSparrow
Ga gelijk even kijken of ik dr zo uit kom!
Ik weet inderdaad dat je liever geen batch files meer gebruikt tegenwoordig echter voor inderdaad het gemak en gezien de rest van de changes ook in batch files zijn was vandaar mijn vraag.
Het kost wat tijd, maar ik probeer eigenlijk alles in PowerShell te doen tegenwoordig. Voordeel is dat je dat ook i.c.m. bijvoorbeeld Microsoft Intune kunt gebruiken (als je bijvoorbeeld je werkplekken vanaf daar wilt gaan managen) en daarbij zie je het natuurlijk al jaren steeds in/bij meer MS producten gebruikt worden.

• TobiasW013
quote:
JackSparrow schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Het kost wat tijd, maar ik probeer eigenlijk alles in PowerShell te doen tegenwoordig. Voordeel is dat je dat ook i.c.m. bijvoorbeeld Microsoft Intune kunt gebruiken (als je bijvoorbeeld je werkplekken vanaf daar wilt gaan managen) en daarbij zie je het natuurlijk al jaren steeds in/bij meer MS producten gebruikt worden.
@JackSparrow
Heb heel even je site geprobeerd, de ps1 werkt inderdaad echter alleen wanneer je:

Nu is dit voor een bedrijf waarbij dit niet constant op unrestricted moet staan op meerdere werkstations.

Dus hoe krijg ik het dan voor elkaar, om de ps execution policy tijdelijk op unrestricted te zetten, daarna het ps script uit te voeren en hem daarna weer op restricted te zetten. Dat dit volledig automatisch gebeurd.
heb het al met voor het script het volgende te zetten: set-executionpolicy unrestricted -force, geprobeerd en dan hetzelfde daarna echter dan restricted.

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
quote:
TobiasW013 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:34:
[...]

@JackSparrow

Volgens mij is die vraag gisteren in je andere topic al meerdere malen beantwoord...

Maar om je te helpen, je moet het bypassen doen in de aanroep van je script, niet in je script zelf. Want dan is het immers al gestart en kan je ook niet meer bypassen ;)

Fulltime prutser

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

quote:
TobiasW013 schreef op Tuesday 13 February 2018 @ 10:34:
[...]

@JackSparrow

Als een script wat niet gesigned is wilt uitvoeren moet je inderdaad de executionpolicy op bypass of unrestricted zetten. Volgens mij kan het ook in een command : https://blogs.technet.mic...ershell-execution-policy/

Het is overigens niet mijn site he....ik gebruik die site ook wel eens om reg files die ik via Intune wil deployen om te zetten naar PowerShell (aangezien reg files niet te deployen zijn en PowerShell scripts wel :+).

JackSparrow wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:41 (8%)

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Waarom los je dit niet op in een GPO als t voor een bedrijf is? (Aanname dat ze AD hebben natuurlijk)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

quote:
Oogje schreef op Tuesday 13 February 2018 @ 10:42:
Waarom los je dit niet op in een GPO als t voor een bedrijf is? (Aanname dat ze AD hebben natuurlijk)
Dat is inderdaad, als ze een on-prem AD hebben, nog een betere oplossing.

• TobiasW013
quote:
JackSparrow schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:01:
[...]

Dat is inderdaad, als ze een on-prem AD hebben, nog een betere oplossing.
Helaas geen mogelijkheid,
is als een service voor een ander bedrijf, dus die rechten/toegang tot het AD is d'r ook niet..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:40

Brahiewahiewa

boelkloedig

quote:
TobiasW013 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:15:
...in de vorm van een .bat bestand.

kunnen jullie mij hiermee helpen en/of me de juiste line geven?
Hmmz, kwenie of je in dit geval met powerShell geholpen bent.
't Is een complexere oplossing met - zoals je merkt - complexere problemen

Dus even trug baar dat .batje. Heb je dat letterlijk zo ingevoerd of heb je de registry key tussen quotjes gezet?
Je zegt niet wat voor foutmelding je erop kreeg, maar als dat een generieke "ik begrijp de commandline niet" error was, dan zou dat zomaar veroorzaakt kunnen zijn door de spatie tussen Terminal en Server

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True