Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen een korte intro om het verhaal makkelijker te begrijpen te maken:

Ik ben een web/software developer en woon samen met mijn vriendin die oorspronkelijk Chinese is, zij woont nu 6 jaar in Nederland en werkt in de academische sector als onderzoeker maar wil hier uitstappen maar dat blijkt erg lastig gezien ze de Nederlandse taal niet heel goed beheerst.

Gezien haar beheersing van de Engelse taal wel goed is en haar zus in Amerika woont kreeg zij het idee om te verhuizen naar Amerika.

Aan mij dus om mee te gaan naar the United States of Trump America.

Mijn enige issue is werk vinden in Amerika vanuit hier, ik zou graag wel de zekerheid van een baan hebben voordat ik de stap maak al denk ik ergens dat het voor een senior/lead developer niet echt heel veel moeite zal zijn om iets te vinden waar dan ook ter wereld.

Maar ik vroeg me toch af of er mensen hier ervaring hebben of inzicht kunnen geven in hoe ik dit aan ga vliegen ?

thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Qwerty-273

Meukposter

Amerika == Green Card Lottery. Of het trouwen van een Amerikaanse.
Wellicht kan je bij een groot bedrijf aan de slag en dan intern overgeplaatst worden naar een amerikaanse afdeling. Dan kan het bedrijf daar meer voor je betekenen.
Buiten het vinden van werk, neem eens de voorwaarden door op https://www.uscis.gov/working-united-states/working-us

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04:02
Naast de al genoemde opties:

Met een zus in Amerika zijn er voor je vriendin misschien mogelijkheden om vanwege familie redenen naar de VS te emigreren. Het zal me niks verbazen als zoiets een doorlooptijd van enkele jaren heeft en jullie tenminste geregistreerd partnerschap moeten hebben.

Er is werk zat voor ontwikkelaars in de VS, alleen er is slechts een beperkte hoeveelheid bedrijven die de moeite wil nemen om een visum te gaan sponsoren. Dit gaat meestal om een H1B visum, hierbij is het ook nog een loting factor van toepassing.
Het is niet onmogelijk maar ook voor een ervaren developer verre van eenvoudig om zo'n een baan met visum te vinden in de VS.

In Canada lijkt me de kans van slagen aanzienlijk hoger. Je kunt bijvoorbeeld een Express Entry profiel aanmaken, hier scoor je punten op gebied van leeftijd, werk ervaring, opleiding, taalkennis etc. Het is hier als je voldoende scoort dus niet eens nodig om een baan aanbod te hebben.
Als je dit zou overwegen is het handig om zo snel mogelijk een officiele Engelse taal toets (IELTS) te doen (Frans kan ook) en jullie onderwijs papieren te laten toetsen op Canadese equivalentie (ECA), aangezien deze vereist zijn voor de meeste (van de talloze) visum programma's in Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
In welke branch/welk vakgebied wil je vriendin gaan werken? Met alle multinationals in de Randstad en Noord-Brabant is het niet uitzonderlijk om uitsluitend in het engels te communiceren op het werk. Al hangt dat dus wel af van de branche/vakgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Logico Mijn vriendin doet onderzoek in de gezondheidssector, voornamelijk data analyse en preventie van infecties en ziekten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47
Logico schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:51:
In welke branch/welk vakgebied wil je vriendin gaan werken? Met alle multinationals in de Randstad en Noord-Brabant is het niet uitzonderlijk om uitsluitend in het engels te communiceren op het werk. Al hangt dat dus wel af van de branche/vakgebied.
Ik heb ook een buitenlandse partner, en in praktijk, bij bedrijven, is het een tamelijk harde eis tijdens de selectie. Doorgaans zijn er voldoende kandidaten dus is er geen reden een 'outsider' die de taal niet (goed) spreekt te nemen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

pieter.a schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:35:
Naast de al genoemde opties:

Met een zus in Amerika zijn er voor je vriendin misschien mogelijkheden om vanwege familie redenen naar de VS te emigreren. Het zal me niks verbazen als zoiets een doorlooptijd van enkele jaren heeft en jullie tenminste geregistreerd partnerschap moeten hebben.
Dat erkent de VS niet, je moet getrouwd zijn. Maar goed, of je nu trouwt of "geregistreerd partnerschap" doet, daar zit toch niet echt verschil in natuurlijk. Ik geef het dus maar als tip.

Die weg is er overigens inderdaad; je kunt als broer of zus aan een green card geraken. Nog een bonustip: als je dit echt wilt, doe het zo snel mogelijk! Dit is zogenaamde "chain migration" en staat op dit moment in de spotlights. Dikke kans dat hier zeer binnenkort aan gesleuteld gaat worden zodat dit soort routes een stuk lastiger worden.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Pagina: 1