Aansluiten TV, receiver, dvd speler en tv ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin144
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-03-2022
Ivm de aanschaf van een nieuwe TV is alles opnieuw aangesloten en ik twijfel of dit goed is aangesloten.

De aanwezige apparatuur:
TV: Samsung UE49MU6450S
DVD Speler/Recorder: Sony RDR-HX750
Receiver: Sony STR-KS1100
TV ontvanger: Amino

Hoe is het aangesloten:
– HDMI uit van de Amino gaat rechtstreeks naar de ingang van de TV
– DVD speler gaat ook middels HDMI rechtstreeks naar de ingang van de TV
– AUX uit van de Amino gaat naar de TV
– AUX uit van de TV gaat naar de receiver middels optische kabel

Is dit de beste manier om deze apparatuur op elkaar aan te sluiten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

edwin144 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:32:
Hoe is het aangesloten:
– HDMI uit van de Amino gaat rechtstreeks naar de ingang van de TV
– DVD speler gaat ook middels HDMI rechtstreeks naar de ingang van de TV
– AUX uit van de TV gaat naar de receiver middels optische kabel

Deze is toch dubbel? er gaat toch al audio vanuit je Amino naar de TV via de HDMI?

Je HDMI is zowel beeld als geluid imho :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 13-02-2018 09:20 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou altijd zoveel mogelijk dingen direct op de receiver aansluiten en dan 1 hdmi naar de tv laten lopen vanaf de receiver. Mocht de tv niet over een HDMI met ARC (audio return channel) beschikken en je wel geluid vanaf de tv naar de receiver willen hebben (bijv. vanwege youtube app of Netflix app op de tv) dan kan je nog een optische kabel kabel van de tv naar de receiver laten lopen. Over het aansluiten van de dvd-recorder kan je discussiëren. Hij neemt natuurlijk alleen wat op als hij beeld van je tv-ontvanger krijgt. Als dit werkt via je receiver, prima, zo niet, dan direct op de Amino zou ik zeggen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jorgen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:43:
Ik zou altijd zoveel mogelijk dingen direct op de receiver aansluiten en dan 1 hdmi naar de tv laten lopen vanaf de receiver. Mocht de tv niet over een HDMI met ARC (audio return channel) beschikken en je wel geluid vanaf de tv naar de receiver willen hebben (bijv. vanwege youtube app of Netflix app op de tv) dan kan je nog een optische kabel kabel van de tv naar de receiver laten lopen. Over het aansluiten van de dvd-recorder kan je discussiëren. Hij neemt natuurlijk alleen wat op als hij beeld van je tv-ontvanger krijgt. Als dit werkt via je receiver, prima, zo niet, dan direct op de Amino zou ik zeggen.
daar zeg je zowat, zeker als TS multichannel geluid heeft dan heeft het de voorkeur dat je de bronnen zoveel mogelijk eerst op de receiver aansluit.

Optisch/spdif doet toch alleen stereo geluid?

ik heb zelf geen receiver maar draai 2.0, ik stond even niet stil bij meer kanalen. 8)7

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nee, optisch doet gewoon Dolby surround tot en met Dolby Digital.
Voor HD-audioformaten zoals Dolby True HD, DTS HD-MA, Dolby Atmos, en DTS:X heb je HDMI nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Jorgen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:43:
Ik zou altijd zoveel mogelijk dingen direct op de receiver aansluiten en dan 1 hdmi naar de tv laten lopen vanaf de receiver.
Helemaal mee eens, maar... doet de Sony STR-KS1100 wel aan HDMI Processing? Als ik de handleiding zo door lees dan wordt meerdere malen gemeld dat je naast HDMI ook een (digitale) audio kabel moet leggen voor het geluid. Zowel in de tekst als op de afbeelding hoe alles aan te sluiten. Een dergelijke methode van aansluiten zou betekenen dat de Sony STR-KS1100 over HDMI Switching beschikt en geen HDMI Processing. Dan is de methode van TS deels de beste oplossing. De beste oplossing is dan alles met HDMI naar TV of de Sony STR-KS1100, dat is dan om het even. Maar qua audio zou ik dan met digitale interlinks vanaf de bron (Sony RDR-HX750 en Amino) rechtstreeks naar de Sony gaan. Dan weet je voor 100% zeker dat je je volledige 5.1 signaal behoudt en niet dat de TV een beperkende factor gaat vormen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FeaR (y) ik ben gewoon van normale / huidige hdmi uitgegaan. Dank voor je toevoeging.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 13-02-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2024
FeaR schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:25:
[...] De beste oplossing is dan alles met HDMI naar TV of de Sony STR-KS1100, dat is dan om het even. Maar qua audio zou ik dan met digitale interlinks vanaf de bron (Sony RDR-HX750 en Amino) rechtstreeks naar de Sony gaan. Dan weet je voor 100% zeker dat je je volledige 5.1 signaal behoudt en niet dat de TV een beperkende factor gaat vormen.
Mee eens, maar let wel op dat wanneer je de video rechtstreeks via hdmi op de tv aansluit en de audio rechtstreeks op de receiver, er een kans is dat je audio en video synchronisatieproblemen krijgt, waardoor het geluid niet meer helemaal gelijk loopt met het beeld. Ik zie hier in de handleiding van de receiver het volgende over staan:

x A.V. SYNC. (Synchronizes audio with video output)
• A.V.SYNC. Y (Yes) (Delay time: 68 ms)The audio output is delayed so that the timegap between the audio output and visualdisplay is minimized.
• A.V.SYNC. N (No) (Delay time: 0 ms)The audio output is not delayed.

Goed om dus even op die optie te letten mocht je problemen krijgen, het aanzetten van deze optie kan het probleem verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Ashen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Mee eens, maar let wel op dat wanneer je de video rechtstreeks via hdmi op de tv aansluit en de audio rechtstreeks op de receiver, er een kans is dat je audio en video synchronisatieproblemen krijgt, waardoor het geluid niet meer helemaal gelijk loopt met het beeld.
Via de S/PDIF Out van de TV heb je die kans ook . Niet elk merk/TV heeft de S/PDIF Out in synch met het beeld 8)7 . Maar over het algemeen is het met oudere apparatuur haast kiezen tussen twee kwaden: 5.1 behouden of audio in synch. Overigens een standaardwaarde van 68 ms ook een typische keuze, voor sommige apparatuur kan dat weer te veel zijn of (veel) te kort. Ik weet niet wat een Samsung UE49MU6450S doet dus dat is aan TS.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 14-02-2018 11:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1