Toon posts:

Graag ervaringen met: Windows 7 backup maken en terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 heeft via het configuratiescherm > systeem en beveiliging een functie genaamd > "backup maken en terugzetten". Graag stel ik hier wat vragen over. Mijn vraag is:

- Van welke dingen/bestanden maakt deze functionaliteit géén backup? Van browser bookmarks bijvoorbeeld, neem ik aan? Wat nog meer allemaal niet?

- Wat wordt wél allemaal opgeslagen als backup? Alle documenten, afbeeldingen, video's op AL mijn gebruikersaccounts op deze computer?

- Hoe betrouwbaar is het terugzetten van deze backup? Treden hier weleens problemen bij op?

Momenteel een backup aan het maken naar de externe WD my passport harde schijf. Vraag me af of dit voldoende gaat zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:58

nelizmastr

Goed wies kapot

1. Je kiest zelf wat je back-upt. Standaard je hele schijf, dus alles.

2. Zie 1

3. Zo betrouwbaar als de harde schijf waar je naar back-upt en van restoret.

Als je twijfelt of dit genoeg is, dan zou je ook een online backup moeten overwegen voor belangrijke bestanden. Een schijf kan kapot, de Cloud in principe niet. Idealiter gebruik je twee of meer back-upschijven waarmee je afwisselt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hier heb je ook wat leesvoer.

Bladwijzers van je browser worden volgens mij (ligt aan de browser) geen back-up van gemaakt maar in bijvoorbeeld Google Chrome kan je alles synchroniseren door in de browser in te loggen.
Afbeeldingslocatie: https://oowoo.club/gm1bysfz.png
Afbeeldingslocatie: https://oowoo.club/e56x5dat.png

Daarnaast kunnen schijven inderdaad kapot gaan en voor belangrijke bestanden de cloud gebruiken; genoeg mogelijkheden daarvoor, alhoewel het niet altijd gratis is.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."