Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Madmama
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19-02 21:29
Hardware:
Cisco WLC 2504
Cisco AP's 2702's

Een tijd geleden hebben we een officiŽle wireless survey laten doen in 1 van onze vestigingen in Duitsland, hier kwamen een aantal verbeter punten naar voren met betrekking tot de plaatsing van de accesspoints en de configuratie in de controller.

Na doorvoering van de gegeven verbeteringen werkt wireless perfect en ook voip via wifi werkt nu nagenoeg naadloos.

We hebben op een andere vestiging hier in nederland ook wat wireless problemen in het warehouse, ik heb de survey van duitsland doorgenomen en een aantal configuratie beginselen veranderd, dit geeft al een hele verbetering (voornamelijk het minimale aantal mbits voor een connectie).

In de survey voor duitslands zag ik dat er te veel accesspoints in een bepaalde regio hangen en dat het powerlevel voor een aantal accesspoints op 1 staat (20 dBm op 2.4ghz), (ingesteld door TPC), de survey beschrijft dan power level 1 niet wordt aangeraden (maar verder niet waarom)

Deze zijn daar manueel terug geschroeft, dit heeft aanzienlijk geholpen.

In ons warehouse in NL staat TPC ook op automatisch (v1), op de accesspoints in het warehouse zie ik vervolgens dat ze nagenoeg allemaal op level 4 staan , de dekking is bijzonder laag en tussen de stellingen haal ik niet eens 65bBm. op 1 punt hangt maar 1 antenne en helemaal niets in de buurt, deze zend ook uit met een power level 4.

Nu zit ik er aan te denken om die antenne met level 1 te laten zenden om het bereik zo groot mogelijk te maken, zoals gezegd hangen daar geen andere AP's in de buurt.

weet iemand waarom level 1 afgeraden zou worden?

Beste antwoord (via Madmama op 13-02-2018 12:34)

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Bl@ckbird wijzigde deze reactie 12-02-2018 22:34 (15%)

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Bl@ckbird wijzigde deze reactie 12-02-2018 22:34 (15%)

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• Madmama
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19-02 21:29
quote:
Heel verhelderend, dankjewel!

• mash_man02
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19-02 19:08
Kort gezegt, AP's kunnen vaak "harder" schreeuwen dan de meeste clients kunnen. Het AP moet niet veel harder uitsturen als dat zijn clients kunnen terug praten.

Asus ROG VIII gene I7-6700k 32Gb GTX1080

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*