Toon posts:

Ik weet niet wat ik nodig heb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben Arjen ik ben hier omdat ik geen idee heb wat ik moet upgraden. Het enige wat ik wil is normaal csgo of overwatch kunnen spelen met stabiele 60fps.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet hoger dan 200+ Euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgensmijn moet ik alleen mijn dedicated ram upgraden voor de lowest settings van ark om te kunnen spelen. Dat zou mijn graphics card moeten zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Nividia

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ga je overklokken?
Ik ga het zeker niet overklokken want dat ik slecht hoorde ik.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende dingen

Processor Intel(R) Core(TM) i3-4160 CPU @ 3.60GHz

Video Card Intel(R) HD Graphics 4400

RAM 4.0 GB

Operating System Microsoft Windows 10 (build 16299), 64-bit

Ik wil graag overwatch kunnen spelen. Al is het op lowest settings
Ik zou ook graag een grotere ramstick willen of hoe het ook heet.

Het mag over de 200 zijn, maar niet te veel 200 is eigenlijk mijn maximale wat ik wil uitgeven..

Verwijderd

Topicstarter
Oh, en de graphics card moet mijn 1920x 1080 supporten mijn huidige videokaart support 1920 x 1080 niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus je hebt een CPU en 4GB RAM en daar moeten we het mee doen? Of heb je een volledige PC dus met moederbord, HDD/SSD en dergelijke en wil je meer performance?

4GB RAM is al jaren niet interessant en dat kan je vast ook wel teruglezen in de system requirements van Overwatch. Dus, naar 8GB toe is een goed idee en met CPU-Z kan je zelf uitlezen welke specificaties je huidig RAM heeft en dan kan je op zoek naar vergelijkbare uitbreiding.

Qua videokaart kan je een R9 390X inzetten of een GTX970; die kaarten hebben wel enige prik nodig dus sowieso moet je even bekijken wat voor voeding je nu hebt. Daarbij, die kaarten kosten tweedehands al goed 150 Euro dus daarmee gaan we direct over je budget heen (RAM kost je ook zo 25 tot 60 Euro afhankelijk van gebruikt / nieuw / merk).

/edit: mgelijk kan je ook een lagere GPU inzetten zoals een 380X of een GTX960 maar dan zit je wel op het randje van wel/niet 60fps bij "medium" details op 1080p.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 12-02-2018 21:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23
Gtx1050(Ti) zal wel voldoen gok ik. Overwatch is niet zo zwaar

Verwijderd

Ik heb zelf een 960 4G en ik kom bij overwatch zelf op een steady 60 FPS op ultra. Een 1050 zou al voldoen dus. Daarbij is het wel handig om te weten hoe groot je huidige voeding is.

YouTube: Overwatch GTX 1050 Gameplay FPS Test
Op high settings haalt deze man 70/80 FPS met een 1050. Besteed de overige paar tientjes aan 4GB ram en dan kan je weer ff door ;)

Ik zou zelf deze nemen: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 2GT OC
dan heb je voor €130 al een mooi kaartje.

Voor een tientje meer heb je dan nog een iets stillere en koelere kaart, zoals deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G
je moet zelf maar bepalen of je dat het prijsverschil waard vindt. Als je nog iets wilt overclocken is deze toch wel een aanrader.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2018 13:53 ]