oude Shuttle SN78SH7 ombouwen naar mini-ITX Ryzen APU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-06 17:02
Ik heb hier nog een oude Shuttle SN78SH7 systeem en ik zou die graag willen ombouwen naar een mini-iTX moederbord met een AMD Ryzen APU zodat die weer meekan. De vraag is of iemand ervaring heeft met het inbouwen van een mini-ITX moederbord in zo'n Shuttle barebone. De moederborden van Shuttle wijken namelijk af van die van de standaard van mini-ITX, zodat sowieso de ICE cooler eruit moet. Ik vind dat niet zo'n probleem, want die maakt nu al behoorlijk lawaai als de processor heet wordt.

Ik vind het zonde om die mooie Shuttle kast weg te doen, want hij is nog zeer elegant en mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik denk dat je moet beginnen om te kijken of de standoffs op de moederbordtray overeenkomen, zo niet zul je er zelf een paar moeten tappen.
Daarna kun je kijken met wat voor koeler je weg kan mkomen.

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:56
niet in een shuttle, wel in andere, niet voor een pc bestemde verpakking.
Belangrijkste is dat je I/O van je mobo goed uitkomt met de opening in de case. En je hebt het liefst minimaal 3 punten waar je je mobo vast mee wilt maken. :)

Zal eerst dus even alles gaan meten zoals core_dump ook zegt.

je kan als eerste ook eerst met karton gaan knutselen voordat je meteen begint te zagen
succes!!

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-07 23:33

SA007

Moderator Tweaking
Vergeet niet de standoffs die niet overeenkomen weg te halen, goede kans dat je daar anders flinke problemen mee krijgt.