Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik wil mijn Nokia 3 als navigator in de auto gebruiken. Nu zit de beste locatie voor de houder op een plek waardoor de telefoon precies boven een ventilatie opening zit. In de winter komt daar warme lucht uit. Ik vraag me af of dat bezwaarlijk voor de telefoon is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Waarom niet een zuignap-houder kopen en op je autoruit plakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooitniet
CyberMania schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:12:
omdat ik 'm op een nadere plek wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
nooitniet schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:25:
[...]

omdat ik 'm op een nadere plek wil hebben.
Als je accu aan het laden is + hitte van de kachel is natuurlijk niet echt goed voor je apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik denk dat het wel meevalt. De warme lucht zal niet veel warmer zijn dan 25 graden verwacht ik. Als de telefoon uit zichzelf niet al te heet wordt, zal dit niet zorgen voor te veel hitte. Sterker nog, als je telefoon warm wordt, zal dat waarschijnlijk 40 graden of warmer zijn, en wordt hij dus gekoeld door die 25 graden bewegende lucht. Het koelt minder goed dan een luchtstroom van 18 graden of later, maar beter dan stilstaande lucht.

Disclaimer: ik heb dit allemaal niet doorgerekend, maar de enige keer dat ik problemen heb gehad met oververhitting van een pda/telefoon tijdens navigatie was ruim 10 jaar terug met de zon bijna de hele dag vol op het toestel en een buitentemperatuurvan 30+ graden. Verder boeren verstand en beta studie achtergrond

Sterker nog, ik heb zo'n soort houder:
Afbeeldingslocatie: https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/41n8xBBKOuL._SL500_AC_SS350_.jpg
Nu wordt de telefoon zelfs gekoeld op warme dagen omdat de airco koude lucht door dit rooster blaast als het te warm wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 13-02-2018 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nooitniet schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:10:
Ik wil mijn Nokia 3 als navigator in de auto gebruiken. Nu zit de beste locatie voor de houder op een plek waardoor de telefoon precies boven een ventilatie opening zit. In de winter komt daar warme lucht uit. Ik vraag me af of dat bezwaarlijk voor de telefoon is?
Bij veel auto's kun je de schuif dichtzetten of de algehele instelling wijzigen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nooitniet Ik neem aan dat je het hebt over rooster in je dashboard? Sowieso dien je die te sluiten om je auto goed te verwarmen. Alleen de roosters op je ramen gericht en die onder het dashboard dienen warmte te geven. Op je ramen tegen vocht en ijs, onder het dashboard voor de autoruimte (warmte stijgt op). Sluiten dus en daarmee is je probleem opgelost. En vergeet niet overeenkomstig zo ook de stand van je kachel zo in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooitniet
Het is inderdaad een probleem wat zich voordoet als de verwarming aan moet. Het betreffende rooster kan niet gesloten worden en zit aan de bovenkant van het dashboard. Als ik de verwarming op de voorruit zet komt er dus ook warme lucht uit het betreffende rooster. Ik denk dat ik er maar een afdekplaatje voor maak. want de telefoon wordt best warm: bluetooth aan, GPS aan en een navigatieprogramma aan. Dan gebruikt ie zoveel stroom dat de usb van de auto niet genoeg stroom levert on te laden, die houd de accu net op peil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CyberMania schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:12:
Omdat je autoruit bedoeld is om doorheen te kijken. :o Ik zie soms mensen gewoon een dode hoek creëren met hun navigatiesysteem/telefoon op het raam, midden in het zicht. :X

Ik ben absoluut fan van houders in de ventilatorroosters. Ik heb al sinds 2015 de goedkoopste (toen maar 15 euro, nu 20) van Coolblue en die bevalt me heel erg goed: Mobilize Universele Luchtrooster Smartphone Houder. Ik heb toen ook twee duurdere meebesteld maar die functioneerde slechter dan deze.

Qua verwarming; ik gebruik dat specifieke rooster niet. Ik denk dat de warme lucht niet optimaal is voor de batterij.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:12

ikt

nooitniet schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:20:
Het is inderdaad een probleem wat zich voordoet als de verwarming aan moet. Het betreffende rooster kan niet gesloten worden en zit aan de bovenkant van het dashboard. Als ik de verwarming op de voorruit zet komt er dus ook warme lucht uit het betreffende rooster. Ik denk dat ik er maar een afdekplaatje voor maak. want de telefoon wordt best warm: bluetooth aan, GPS aan en een navigatieprogramma aan. Dan gebruikt ie zoveel stroom dat de usb van de auto niet genoeg stroom levert on te laden, die houd de accu net op peil.
Als je nog zo'n buitenthermometer hebt: Gooi die in het rommelvakje en plak de sensor vast aan je rooster! Weet je zeker of je telefoon afkoelt of gaar bakt door de lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nooitniet schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:20:
Dan gebruikt ie zoveel stroom dat de usb van de auto niet genoeg stroom levert on te laden, die houd de accu net op peil.
Maar dat heeft volgens mij weinig met de locatie van je telefoon te maken, maar eerder met de maximale output van de auto-oplader. Hoeveel mA kan deze lader leveren?
Pagina: 1