Ik wil een nieuwe PC voor met name Photoshop samenstellen. Dit is de eerste keer dat ik een PC in elkaar schroef. Met wat zoeken op verschillende sites ben ik tot een configuratie gekomen maar ik weet niet zeker of dit allemaal bij elkaar past. Kunnen jullie helpen?
Voor mij is het volgende belangrijk:
In deze configuratie staat nog geen grafische kaart. Ik lees dat de meningen verdeeld zijn of je deze echt nodig hebt voor photoshop. Ik wil het eerst zonder grafische kaart proberen. Zonodig kan ik er later nog een bij zetten.
De SSD is met name bedoeld voor het besturingssysteem, software, foto's die ik in bewerking heb en scratchdisk. Voor overige opslag heb ik een NAS en enkele HDD's.
Vragen:
Voor mij is het volgende belangrijk:
- Geschikt voor photoshop (snel)
- Stil
- Geheugen later uitbreidbaar (als het te weinig blijkt te zijn)
- Toekomstvast
- Later uitbreidbaar met grafische kaart
- CPU - Intel i7 7700k
- CPU koeler - dark rock advanced c1
- Moederboard - Asus Prime Z270-A
- SSD- Samsung 960 Evo 500GB M.2
- Geheugen - Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3200 CL16 kit
- Kast - Fractal Design Define R5 Black
- Voeding - Corsair RM650x
In deze configuratie staat nog geen grafische kaart. Ik lees dat de meningen verdeeld zijn of je deze echt nodig hebt voor photoshop. Ik wil het eerst zonder grafische kaart proberen. Zonodig kan ik er later nog een bij zetten.
De SSD is met name bedoeld voor het besturingssysteem, software, foto's die ik in bewerking heb en scratchdisk. Voor overige opslag heb ik een NAS en enkele HDD's.
Vragen:
- Past dit allemaal goed bij elkaar?
- Geschikt voor photoshop?
- Deze configuratie komt bij elkaar op zo'n € 1100. Zijn er componenten waar ik op kan besparen zonder noemenswaardig mindere prestaties?
- Zijn er componenten waar ik voor weinig extra kosten een veel betere prestatie krijg?
- Kan ik de CPU met deze configuratie overklokken? Zitten daar ook nadelen aan zoals bijvoorbeeld verminderde levensduur?