Ik heb sinds vandaag een nieuw internetabonnement en een (verplichte) nieuwe router. De Fritz Box 7560.
Tot nu toe gebruikte ik een Asus router waar ik bijzonder tevreden over was. Maar helaas ontkom ik niet aan de router van de provider, omdat ik naast internet ook interactieve TV en telefonie afneem. Op mijn oude router wist ik blindelings de weg, op deze lukken basale dingen niet. Zo krijg ik bijvoorbeeld de Remote Desktop op mijn server niet meer geopend. Wat heb ik gedaan?
* ik heb mijn server 192.168.1.56 als vast IP adres gegeven
* vervolgens heb ik via het tabblad Port Sharing poort 3389 open gezet
* omdat dat niet lukte heb ik ook de optie Exposed Host aan gezet (inmiddels weer uit, krijg daar de zenuwen van)
* verschillende keren de server aan en uit gezet
* mijn shares op de server zijn uitstekend bereikbaar
Heeft er iemand ervaring met een Fritz?
Tot nu toe gebruikte ik een Asus router waar ik bijzonder tevreden over was. Maar helaas ontkom ik niet aan de router van de provider, omdat ik naast internet ook interactieve TV en telefonie afneem. Op mijn oude router wist ik blindelings de weg, op deze lukken basale dingen niet. Zo krijg ik bijvoorbeeld de Remote Desktop op mijn server niet meer geopend. Wat heb ik gedaan?
* ik heb mijn server 192.168.1.56 als vast IP adres gegeven
* vervolgens heb ik via het tabblad Port Sharing poort 3389 open gezet
* omdat dat niet lukte heb ik ook de optie Exposed Host aan gezet (inmiddels weer uit, krijg daar de zenuwen van)
* verschillende keren de server aan en uit gezet
* mijn shares op de server zijn uitstekend bereikbaar
Heeft er iemand ervaring met een Fritz?
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117