Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

IBM branded intel nic compatible met Ubunt Server 16.04 LTS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjappiepk
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13-08 17:40
Mijn vraag:
Ik heb hier een server waar ik Linux Server 16.04 LTS op draai, nu zoek ik een Dual of het liefst een Quad port NIC die Linux Server ondersteund. Het budget is klein, en ben dus op zoek naar een tweedehands/refurbished product. Ik zie veel IBM, HP, Dell etc. branded Intel NIC's van een versie die ondersteund is door Linux Server, zoals de Intel Pro 1000 PT Quad port. Mijn vraag is of deze mogelijk aangepaste firmware hebben, of dat ze enkel met een stickertje van de betreffende OEM "Goedgekeurd" zijn in de servers van dat merk i.v.m. garantie's etc.. Zijn ze dus aangepast door de OEM of zouden ze het zelfde moeten functioneren als een "Stock" Intel PRO 1000 PT? Ik wil voorkomen dat ik NIC's ga bestellen die uiteindelijk niet zullen werken.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Linux Server 16.04 LTS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Hierbij een voorbeeld van een IBM SKU van het model die boven in de vraag benoemd is. Deze NIC kan ik voordelig aanschaffen en het zou dus mooi zijn als deze ondersteund word.
39Y6138

Alle reacties

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Heb enkel ervaring met de HP branded versies van die PRO1000 kaartjes, maar volgens mij gaat dat prima. Gebruiken allemaal dezelfde driver en deze kaarten zijn al dusdanig oud dat elke beetje recente Linux ze prima zal ondersteunen. Werkte bij mij onder 16.04 LTS gelijk na installatie goed, was niets voor nodig om ze te laten werken.

Fulltime prutser

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb zo'n ding niet maar ik zie niet waarom dat een probleem zou moeten zijn. Netwerkhardware wordt over het algemeen uitstekend ondersteund door Linux, zowel vanwege Linux zelf als vanwege ondersteuning vanuit de fabrikanten (die ook wel doorhebben dat tegenwoordig het leeuwendeel van hun dozen Linux erop krijgen.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:00

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Ik zie niet echt wat hier PNS aan is.

Misschien dat ze je in NOS beter kunnen helpen, al vraag ik me af in hoeverre dit niet gewoon in de eventueel beschikbare supported-hardware-lists te vinden is.

Move naar NOS dus.

DJSmiley wijzigde deze reactie 16-02-2018 19:27 (5%)

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:21

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Je hebt "een server". Wat voor een? Een HP home server, een Dell R710, een Oracle RAC systeem? Of zit je met een consument systeempje en noem je dat een 'server'?

Daarnaast zit de Linux kernel nog lang niet op versie 16, dus ik vermoed dat je Ubuntu Server 16.04 bedoeld. Ik heb de topictitel daarom maar even aangepast.

Spekkies | Commandline FTW

• sjappiepk
Het is een HP DL380 G7 met een 6-core CPU, 24GB RAM en wat 15K 300GB schijfjes.

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Die kaart werkt iig prima onder linux ubuntu 16.04. Ik heb er zelf ook een aantal van. En zolang je gewoon pci-e kaarten in je server kwijt kan kun je dat gewoon inbouwen en gebruiken.

Rest wel de vraag waarom je perse een quad-port nic wil hebben, is een (managed) switch niet goedkoper?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• sjappiepk
Het is een tijdelijke testomgeving, de server heb ik gratis kunnen krijgen. Verder zag ik een quad port nic te koop staan voor 15, dus dacht, waarom niet?
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True