Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Freeware image editor gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-11 16:53
Hoi!

Ik zoek een basic software pakketje (liefst freeware) om grote foto's makkelijk te bewerken.
en met bewerken bedoel ik puur:
-pijlen toevoegen
-soort van textballon toevoegen
-text toevoegen

geen filters, of echt de inhoud bewerken.
Het zijn veelal PDF's die we om kunnen zetten naar Tiff/JPG of andere image formats.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is:
Adobe professional, helaas heeft die niet de tools om makkelijk pijlen toe te voegen
Irfan view, crashte al 3x bij het openen van een tiff op A0 formaat, door allerlei ghostscript en plugin perikelen.
Greenshot, helaas kan je hier niet mee in/uit zoomen
Paint 3D, Komt tot nu toe beste in de buurt, alleen je moet eerst een pijl toevoegen die al geen vast formaat heeft. daarbij moet je zelf je text vak er bij in de buurt zetten. het is al iets, maar greenshot kan dit bevoorbeeld al veel handiger.

Collega's (PM'ers) moeten namelijk op grote A0 tekeningen waar een gereedschap 2D/3D op staat allerlei maten en comments toevoegen in de tekening.

Ik hoor graag jullie reactie!

Groet,

Alle reacties

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

met bewerken bedoel ik puur:
-pijlen toevoegen
-soort van textballon toevoegen
-text toevoegen
Ik doe dit soort dingen altijd in Powerpoint (ok, is niet freeware, maar vaak is dit pakket wel beschikbaar, en zo niet dan kun je hetzelfde vast ook doen met een freeware-alternatief). Veel keus uit diverse fonts en figuren, wel even erop letten dat je de pagina-grootte van je 'presentatie' aanpast aan de resolutie van je afbeelding. Plaatje kopiëren in je sheet, pijlen / tekst / overige toevoegingen invoegen, alles groeperen en kopiëren, dan kun je hem van daaruit invoegen in het volgende document waar je de figuur wilt gebruiken (bv Word). Werkt perfect voor dit soort dingen :)

[ Voor 52% gewijzigd door naitsoezn op 12-02-2018 15:01 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:05
Paint.NET wellicht? pricewatch: Paint.NET

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wellicht is GIMP of Paint.Net iets voor je. Ik gebruik zelf die tweede nog regelmatig, en die kan je weer verder uitbreiden met plug-ins.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

P_Tingen

omdat het KAN

Voor dit soort dingen gebruik ik Greenshot. Je kan met greenshot een schermafbeelding maken, maar ook een afbeelding inlezen vanaf clipboard of bestand. Vervolgens kun je er pijltjes, tekstballonnen en nummers aan toevoegen.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PVFskMq.png

Edit:
En gemakkelijk je plaatje uploaden naar imgur. En nog een miljoen andere handigheden.
Check http://getgreenshot.org/

[ Voor 18% gewijzigd door P_Tingen op 12-02-2018 15:18 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
En die kun je dan weer makkelijk installeren met Ninite :)

https://ninite.com/greenshot/

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:11

TheVMaster

Moderator WOS
....alles leuk en aardig, maar dit hoort in CSA ipv WOS.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoals eerder genoemd, paint.net maar ook google draw is wel makkelijk voor dit soort dingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1