[pricewatch] Feature request

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Hallo,

Iets meer dan 18 jaar lid hier (actief) en heb nu toch een idee.
Laatste wilde ik zoeken naar een nieuwe TV. Daarbij wil ik natuurlijk het neusje van de zalm met de beste prijs.
Echter kon ik een extra filter niet vinden, en uiteindelijk bleek gewoon dat hij niet bestaat.

Ik zoek een filter of je scherm 8 of 10 bit panel is. Zou perfect zijn bij het zoeken naar een nieuwe tv

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:53

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgens mij is dat dan HEVC. Het is dus niet een filter die niet bestaat, maar een optie die een andere naam heeft dan je zou denken. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:07:
Daarbij wil ik natuurlijk het neusje van de zalm met de beste prijs.
Echter kon ik een extra filter niet vinden, en uiteindelijk bleek gewoon dat hij niet bestaat.
Toen ik dit las dacht ik even aan het filter 'neusje van de zalm' :D
Dat zou nog eens handig zijn ;)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Pazo schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Toen ik dit las dacht ik even aan het filter 'neusje van de zalm' :D
Dat zou nog eens handig zijn ;)
Ook geen slecht idee. Dit is de beste deal die je kan krijgen voor die prijs. Ipv bovenaan te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Ook geen slecht idee. Dit is de beste deal die je kan krijgen voor die prijs. Ipv bovenaan te kijken
Dat is te persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Hero of Time schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:27:
Volgens mij is dat dan HEVC. Het is dus niet een filter die niet bestaat, maar een optie die een andere naam heeft dan je zou denken. :)
Hevc is een codec. Volgens mij kan elke tv dat afspelen. Maar volgens mij hoeft je panel niet echt 10 bit te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, de optie waar jij naar zoekt is HDR. HDR10 en HLG zijn 10-bit, Dolby Vision is zelfs 12 bit.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:53

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:57:
[...]

Hevc is een codec. Volgens mij kan elke tv dat afspelen. Maar volgens mij hoeft je panel niet echt 10 bit te zijn
Heb je de Wikipedia: High Efficiency Video Coding al gelezen erover? Het is meer dan alleen een codec, het is ook een weergavestandaard voor TV's zelf. Er staat zelfs dat het weergavepaneel een bepaalde bitdiepte moet hebben. Dat loopt op naar zelfs 16 bit.

Of ik begrijp het verkeerd, dat kan ook, zit niet zo in die hoek.

Ah, wat @Dirk zegt, HDR. Dat was de term die ik bedoelde, maar kon niet op de naam komen en verwarde 't met HEVC.

[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 12-02-2018 19:58 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Maar volgens mij is HDR er ook gewoon te krijgen in 8bit. Dus dat dekt de lading niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Deze vraag past beter in het Pricewatch-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:51
HDR is een term voor schermen die hoog contrast weergeven. In de pricewatch kan je televisies filteren op of ze HDR ondersteunen op basis van de verschillende HDR standaarden, alle drie de standaarden vereisen voor zo ver ik weet (HDR10 en dolby vision sowieso, de derde ken ik niet zo goed) dat de TV kleuren in 10 bit kan weergeven, dus als je filtert op TV's die die standaarden ondersteunen vind je een 10 bit TV.

Verder zijn er voor zo ver ik weet weinig TV's die wel 10 bit ondersteunen maar geen HDR, dus dan zou een aparte filter optie weinig toevoegen lijkt mij.

HEVC is overigens een video codec die van zichzelf 10 bit ondersteunt (dus geen Hi10p nodig zoals bij AVC/x264), maar als een TV HEVC kan afspelen hoeft deze niet per se HDR of 10 bit te ondersteunen, en HEVC content is ook niet per definitie HDR.

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Bij monitoren is er een aparte specificatie die aangeeft of het om een 6, 8, 10 of 12-bit monitor gaat. Probleem bij televisies is dat fabrikanten dit bijna nooit vermelden. Probleem voor ons: als een fabrikant niks vermeld, dan kan ik ook geen specificaties invullen. Ik ga het maandag sowieso even bespreken.

Heb ook wat artikelen gelezen (en zover ik dat kan achterhalen) zijn de meeste topmodellen HDR 10-bit en televisies met ''Dolby Vision'' en ''Ultra HD Premium'' zijn sowieso 10-bit aangezien dit ook een eis is.

Kort nog wat extra info:
https://dgit.com/4k-hdr-guide-45905/
http://www.samsung.com/nl/i/televisie/10-bit-tv/
https://www.homecinemamag...-tvs-8-bit-10-bit-12-bit/
https://nl.hardware.info/...televisie-8-versus-10-bit

“Do. Or do not. There is no try.”

Pagina: 1