Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Hoi!

To the point: met mijn kast open daalt de CPU en GPU temp met gemiddeld 10 graden. Naar mijn inzien is er een juiste airflow op deze wijze. Echter, is de praktijk dus anders. 8)7

3 keer 140mm intake aan de voorkant. 2x120mm (Neptune 120XL) aan de achterkant. Ook heb ik de semi passieve PSU aangezet tot actief. Het helpt niet.

Het enige waar ik aan kan denken is dat de GPU, met zijn 3 fans, de boel verstoord. Ook mist ik echt een outtake aan de achterkant van mijn Gigabyte 1080TI.

Ook een klepje aan de bovenkant opengezet. Het helpt ietsjes, ik voel warmte naar boven komen, maar geen airflow er uit blazen.

1 foto zegt meer dan 1000 woorden. :)
Fractal
Ik zat er over te twijfelen om een AIO CPU+GPU te plaatsen. De Neptune is alweer 3 jaar oud.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy_JN op 12-02-2018 12:50 ]

Voorwaarts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:11
Ik denk dat de AIO niet in staat is om alle warme lucht er goed uit te krijgen, wellicht dat dus een outtake fan aan de bovenkant helpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:01
Is het niet standaard dat de AIO gebruik word als intake zodat die koude lucht krijgt i.p.v. dat je al voorverwarmde lucht daardoorheen naar buiten laat stromen?

Daarnaast is het denk ik belangrijk om de balans tussen in en outtake goed te hebben.

Optie is om 1 van je 3 front fans als outtake aan de achter/bovenkant te zetten, want 1 keer een 120mm outtake kan natuurlijk niet 3x 140mm intake bijhouden.

[ Voor 45% gewijzigd door Philip Ross op 12-02-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Klinkt logisch natuurlijk.

Denk dat ik de neptune aan de bovenkant ga maken en een 140mm aan de achterkant. Dan is het volgens mij in balans.

Iemand nog ervaring met een goed AIO (CPU/GPU) setje?

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

kapje 1 plekje naar voren zetten, en de AIO boven achterin ophangen, met 1 enkele fan, kun je die andere 120 gewoon even achterin hangen en kijken of het beter wordt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJJzwetsloot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 21:41
Speedy_JN schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:42:
Klinkt logisch natuurlijk.

Denk dat ik de neptune aan de bovenkant ga maken en een 140mm aan de achterkant. Dan is het volgens mij in balans.

Iemand nog ervaring met een goed AIO (CPU/GPU) setje?
Ik vermoed dat het probleem inderdaad bij je outflow zit met je huidige setup. Heb je al geprobeerd om je fans aan te sturen met een programma als speedfan? Misschien scheelt het ook al heel wat als je de intake fans wat harder laat draaien.

Ik gebruik de Corsair Hydro H110i. Deze heeft een 280mm radiator en werkt erg goed in mijn geval. Heb de radiator bovenin de kast gemonteerd met 2 fans onderop die lucht vanuit de kast via de radiator naar buiten blazen. Heb alleen geen ervaring met een GPU aio setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Mijn kraken X62 heb ik in push pull configuratie staan met de fans op 800 rpm idle 26℃ onder load 60 tot 65 ℃ op een i7 8700K.

Jouw koeler heeft een te kleine radiator oppervlakte voor je CPU dus wat kan je kwijt in je kast qua radiator, want wat je hebt voor case en CPU vertel je niet.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN

Speedy_JN

Gang is alles...

Topicstarter
Ik heb de radiator aan de voorkant gezet, omgewisseld met een 140mm, welke nu achterin zit.

CPU temps zijn drastisch omlaag gegaan... GPU temps zijn ongeveer hetzelfde.

- topic mag dicht -

Voorwaarts!

Pagina: 1