Toon posts:

Online auto kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd hoe jullie staan in het online kopen van een auto. Dus niet vooraf de auto kunnen zien en dergelijke. Met de opkomst van private lease heb ik het idee dat meer mensen meer voor het gemak gaan, en niet echt gevoel hebben bij het kopen van een auto.

Hoe staan mensen hier tegenover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ook mensen die voor privat lease gaan, bezoeken vooraf allemaal dealers en maken proefritten....

Vanuit welke context wilt je dit weten?

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 12-02-2018 10:40 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor verhalen dat mensen geen proefritten maken, dus ik ben benieuwd hoe mensen hier tegenaan kijken. Ook omdat er websites zijn die het online aanschaffen aanbieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe bedoel je 'online aanschaffen'? Auto in winkelmandje en afrekenen? Enige uitzondering die ik zou kunnen bedenken is Ebay, daar kan je een auto direct afrekenen, maar de rest is het toch altijd proefritje of auto bezichtigen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Omdat Sander Holleman van een autowebsite is. Dus de heer Holleman probeert wat exposure/informatie voor z'n eigen platform te krijgen. Ik denk dat dat de achterliggende vraag is.
En proefrijden voor een auto te kopen hangt allemaal af van het model en de beschikbaarheid lijkt me. Model 3 hebben heel veel mensen gekocht zonder proef te rijden, tsja valt altijd wat voor te zeggen.

Overigens meneer Holleman, niet zo netjes dat jullie site de cookies al plaats voordat je gebruik hebt gemaakt van de site of de melding hebt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SinergyX Op die manier inderdaad. Het klopt dat @theHoff ik inderdaad voor een autowebsite werk. Het is echter puur ter info hoe men hier tegenaan kijkt ;)

Wat betreft de cookies, dat heb ik doorgegeven aan de sitebouwers!

Mijn oprechte interesse gaat uit naar het helpen van mensen aan een auto, op de manier zoals nu ook al tv's, koelkasten en fietsen worden gekocht. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat zou er 'interessanter' zijn om zo'n auto direct online te kopen? Tweedehands is absolute gok, nieuw ga je gewoon naar de showroom voor wat extra opties of wat leuks op de prijs.

No way dat ik een random tweedehands auto online zou kopen, zelfs bij bezoek aan garage is het al grijs gebied of je nu de waarheid hoort of 'leuke verhaaltje over oud omaatje', maar dan zie je dat ding tenminste en weet waar je aan toe bent.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 19:52
Wat ik mis in Nederland is een site als Carwow.co.uk, mooie reviews op hun YouTube kanaal maar vooral een manier om scherpe offertes te krijgen van dealers zonder het ongemakkelijke onderhandelen waar niet iedereen even goed in is.

Nu heb ik altijd het gevoel teveel te betalen, dus zal ik nooit een auto nieuw kopen. Met een site als carwow zou ik dit zeker eerder doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat het direct online kopen interessant zou kunnen maken, is het gemak wat je ervan hebt. De vergelijking met andere producten is misschien niet heel reëel gezien het verschil in prijs, maar het komt in principe wel op hetzelfde neer. Zie bijvoorbeeld de website van Fietsenwinkel, inmiddels het grootste marktaandeel. Die mensen kunnen ook naar een fietsenwinkel in de stad gaan, maar kiezen ervoor om hem thuisbezorgd te krijgen.

Het vertrouwen in de auto blijft een heikel punt natuurlijk, eerlijk is eerlijk. Zonder reclame te maken, wij leveren de auto's via betrouwbare en bekende dealerbedrijven, om dat stukje vertrouwen wel te geven.

Wat leuk is om te zien, is dat van veel producten die nu online worden besteld, zeg 10 jaar geleden, ook niet van gedacht werd dat ze via het internet werden gekocht.

Daarnaast is wat @Phusebox zegt over de Britse website, ook in Nederland al het geval. Je hoeft niet ongemakkelijk te onderhandelen, je weet al waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-10 19:52
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:29:

Daarnaast is wat @Phusebox zegt over de Britse website, ook in Nederland al het geval. Je hoeft niet ongemakkelijk te onderhandelen, je weet al waar je aan toe bent.
Niet helemaal waar, want ik ken geen site waar ik een auto kan configureren en dan vervolgens de 3 beste offertes krijg van dealers.

De bestaande websites gaan allemaal uit van voorraadmodellen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11

KDL

Wat het direct online kopen interessant zou kunnen maken, is het gemak wat je ervan hebt.

eerlijk is eerlijk. Zonder reclame te maken, wij leveren de auto's via betrouwbare en bekende dealerbedrijven, om dat stukje vertrouwen wel te geven.
Alarmbellen..

Klik weg, hang op en bel je bank

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Phusebox Daar heb je gelijk in, de werkwijze is in dat opzicht net iets anders.

@KDL Haha! Ik zeg niet dat dat vertrouwen er ook is, wij doen een poging tot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het vertrouwen in de auto blijft een heikel punt natuurlijk, eerlijk is eerlijk. Zonder reclame te maken, wij leveren de auto's via betrouwbare en bekende dealerbedrijven, om dat stukje vertrouwen wel te geven.
Praat je dan over nieuw of tweedehands? Laatste geval, hoe betrouwbaar zo'n bedrijf ook is, geen enkel bedrijf kan de 'kwaliteit' van zo'n tweedehands auto garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik wil zien wat ik koop. Koelkast, TV etc. Auto aankoop is geen paar sokken. Makkelijk instappen, zit achter het stuur etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar dat bestond jaaaaaaren geleden toch al. < 2010 volgens mij.

nieuweautokopen punt nl.
(is verkocht aan marktplaats in 2015)

Heb ik ooit, zoveel jaar geleden wel eens geprobeerd om een nieuwe auto te kopen. Maar uiteindelijk bleek de dealer in mijn eigen woonplaats goedkoper... ;w

En vertrouwen? Sinds wanneer is de wereld van verkoop/marketing/sales te vertrouwen? O-)
Men is slechts geïnteresseerd in marges, percentages en bonussen. :(

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 12-02-2018 11:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58

-tom-562

Oliesjeik

Voor een A-klasse koekblik in de private lease zou ik het overwegen, omdat het toch allemaal koekblikken zijn en je er niet teveel van moet verwachten :+
Prive aanschaf, no-way!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:44
Ik denk dat het online aanschaffen van een auto alleen gaat werken voor de absoluut goedkoopste auto's. Mensen die voor zo weinig mogelijk geld betrouwbaar vervoer willen hebben, en die het niks boeit hoe dat gebeurt, en tegen wat voor kwaliteitsniveau.

Bij een auto zijn er simpelweg te veel factoren die niet in cijfers uit te drukken zijn. Het karakter van de motor, de versnellingsbak, hoe een auto stuurt, het geluid dat hij maakt, ruimte, handigheidjes in het interieur, afwerking, algeheel gevoel van kwaliteit, hoe de koppeling voelt, zitpositie, hoe ze de stoelen zitten.

Een uitzondering is misschien fanboys die persé een BMW, Audi, insert een ander willekeurig merk willen, maar ik denk dat die ook een stukje "dealer experience" willen, wat moeilijk online aangeboden kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Pyramiden op 12-02-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SinergyX Beide. Niemand kan inderdaad de kwaliteit van een tweedehands auto garanderen, maar zelfs bij een nieuwe kan je de pech hebben dat de motor in de soep loopt. Hoe dan ook, ik snap je punt ;) Wat ik probeer te zeggen is dat je met aantoonbaar dealeronderhoud wel wat meer vertrouwen wekt.

@Hackus Ook dat kan ik mij voorstellen. Toch hoor ik ook geluiden van mensen die niet in de auto hoeven te zitten, die willen gewoon een voertuig dat ze van A naar B brengt.

@ehtweak Klopt, het is ook niet écht nieuw. Maar het is wel veel meer opkomend, denk ik. Het hoeft daarnaast ook niet zo te zijn dat je altijd de goedkoopste bent. Maar ik snap je punt :)

@-tom-562 @Pyramiden Dat is ook wat je terugziet, de modellen die ook het hardst gaan in de private lease, zijn toch de auto's in het A -en B-segment.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 18:53
Ik heb zelf in 2012 online een nieuwe C segment auto gekocht via de ANWB.

In eerste instantie had ik een proefrit gemaakt bij een dealer, echter is de deal stuk gelopen op de prijsonderhandeling.

Vervolgens online bij de ANWB een offerte opgevraagd voor dezelfde auto. Dit scheelde om en nabij 10% op de onderhandelde dealer prijs.
Het bedrijf wat dit namens ANWB uitvoerde was echter de hierboven al aangegeven nieuweautokopen punt nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:08
Tweedehands een auto op afstand kopen is echt de domste manier om van je geld te geraken. De kans dat je met een betrouwbare dealer én tegen een gunstige prijs een auto vindt is in mijn ervaring 1 op 3 ofzo. Ja, je kunt naar een mega dealer toestappen die gewoon goede garanties geeft etc, maar daar betaal je ook zo €500 - €1.500 meer voor bij een klein autootje.

Nieuw kopen zonder proefrijden is ook gewoon niet slim. Het begint al bij de stoelen. Alleen het proefzitten kan je al een miskoop besparen. Japanse auto's vind ik prima, maar de stoelen zijn voor mij vaak te smal en ik ben ben gewoon een gemiddelde Nederlander. Franse auto's vind ik gemiddeld genomen weer niet lekker sturen/schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed om diverse meningen te horen ;)

@Ypuh Ik snap wat je bedoelt met nieuwe auto's. Dat blijft toch een persoonlijk dingetje.
Is het niet iets waard om iets meer te betalen maar wel verzekerd te zijn van goede garanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:26:

@Ypuh Ik snap wat je bedoelt met nieuwe auto's. Dat blijft toch een persoonlijk dingetje.
Is het niet iets waard om iets meer te betalen maar wel verzekerd te zijn van goede garanties?
We hebben het hier toch over kopen op afstand? Waarom zou ik dan meer betalen?

Garanties op een nieuwe auto zijn doorgaans wel oké en geen unique selling point. Bij nieuw gaat het mij vooral om gemak, service en de laagste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:06
Mijn huidige motor (2017 Yamaha R3) heb ik vrij blind gekocht eigenlijk. Geen proefrit gemaakt.
Auto's nog nooit gekocht zonder proefrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:44
Een motor is ook makkelijker 'blind' te kopen dan een auto. Bij een auto vind ik het ook een no-go, om eerder genoemde redenen. Je wilt toch weten hoe het zit en rijdt. Ook de korting is live vaak (nee, vast niet altijd) hoger, zeker bij je vaste dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

"Doe maar een autootje!"

Ik zie eigenlijk niet in waarom je een auto blind zou willen kopen, ik snap dat iemand die een goedkoop lease bakkie neemt er geen 50km mee gaat rijden over allerlei soorten wegen, maar je moet wel altijd kijken of het op zijn minst een beetje zit en of je er mee overweg kan.

Maar het kan misschien wel komen als je een proefperiode hebt, net als alles wat je op internet koopt. Echter is dat natuurlijk nogal kostbaar. Kleding raakt niet zo snel beschadigd, een auto wel.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:33
Indien er een ijzersterke garantie aan vast zou hangen voor meerdere jaren en enorm goede documentatie van alle hoeken van de auto en de historie zou het wat mij betreft een uitkomst zijn. Bij een wat groter risico voor mijzelf wat betreft het kopen van een kat in de zak neem ik toch liever de moeite om in persoon te kijken en kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aschtra schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:41:
Mijn huidige motor (2017 Yamaha R3) heb ik vrij blind gekocht eigenlijk. Geen proefrit gemaakt.
Auto's nog nooit gekocht zonder proefrit
Ook een motorfiets koop ik niet zonder zien en proefrit. Je zult toch wel eens gezeten hebben op deze fiets neem ik aan ? ivm je lengte, kun je ook met een motorfiets een vervelende (blinde) aankoop doen. Indien je voorheen een soortelijke hebt gehad is het een ander geval natuurlijk. Dan nog is de handeling niet bij alle fietsen gelijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe zit het dan met de wet kopen op afstand en een auto bestellen (dus deal gemaakt en betaald) ? Lijkt mij nogal een risico.

Jij koopt online auto, auto wordt op afspraak geleverd, overschrijving via app, (zoals een mobiel abonnement), rijdt er 1 uur in, bevalt niet, stuurt bericht verkoper dat je afziet van de aankoop ....

Het is geen bto of speciale levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:26:

Nee, want of ik nou bij jou of een dealer kom, bij een nieuwe auto gelden altijd de standaard garanties (Bovag, importeur, etc). Bij een dealer krijg ik dingen rechtstreeks gefixt en anders via de waarborg, bij jou zit er een partij tussen. Een partij die ik ook nog maar eens op hun blauwe ogen moet geloven dat ze goede service leveren, want klein en relatief weinig reviews. En dan op afstand ipv lokaal. Dont think so, als dat ding stuk is moet ie meteen gefixt worden.

Qua aankoop: jullie schoorsteen moet ook ergens van roken, dus moet jij online duurder zijn dan het onderste wat ik bij de dealer uit de kan haal. Als je evht toegevoegde waarde wikt bieden tegen een goede prijs: wordt aankoopmakelaar voor auto's op no cure no pay basis. Zorg dat je die auto zelf tegen de laagste prijs bij de lokale dealer onderhandelt voor je klant, binnen een vooraf afgesproken range en tegen een acceptabel bedrag, bijv 1 promille van de aankoopprijs. Je wilt sowieso onder de 500 euro blijven voor je diensten, ands kan ik net zo goed zelf onderhandelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ypuh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:29:
[...]

We hebben het hier toch over kopen op afstand? Waarom zou ik dan meer betalen?

Garanties op een nieuwe auto zijn doorgaans wel oké en geen unique selling point. Bij nieuw gaat het mij vooral om gemak, service en de laagste prijs.
Garantie is absoluut geen USP op nieuwe auto's, maar een standaard. Op gebruikt is het een voordeel ;) Wat USP's zijn: thuisbezorging, proefperiodes (@RobinHood), etc.

Meer betalen voor kopen op afstand hoeft niet, je betaalt extra voor bepaalde services in mijn ogen.

@TheBrut3 Waarom is een motor makkelijker ongezien kopen voor jou? Ook daar zit je met techniek en gevoel (wat eerder werd aangehaald).

@The Eagle Ik had het over garanties op gebruikte auto's inderdaad, voor nieuw geldt er immers altijd fabrieksgarantie. Ik mag geen reclame maken, maar de auto's die worden aangeboden, worden geleverd via grote partners. Ook de garanties worden gegarandeerd via deze partijen ;)
De korting wordt netjes weergegeven, dus dan zou je het onderhandelen inderdaad achterwege kunnen laten ;) Qua betalen voor service is natuurlijk verschillend, bij bijvoorbeeld een Lexus verwacht je immers meer dan bij een Fiat.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2018 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:06
Hackus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:22:
[...]

Ook een motorfiets koop ik niet zonder zien en proefrit. Je zult toch wel eens gezeten hebben op deze fiets neem ik aan ? ivm je lengte, kun je ook met een motorfiets een vervelende (blinde) aankoop doen. Indien je voorheen een soortelijke hebt gehad is het een ander geval natuurlijk. Dan nog is de handeling niet bij alle fietsen gelijk.
Ik vond hem op internet. Toen ik mijn motorkleding ging kopen bij een Yamaha Dealer hadden zij hem staan in de kleur die ik wilde. In de winkel eventjes op gezeten. Na het halen van rijbewijs die zaak gebeld of ze hem nog hadden en toen besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30
Heb wel 's een auto in de lease besteld voor ik erin gereden had - omdat deze nog niet beschikbaar was. De auto heb ik een maand voor die geleverd werd wel kunnen uitproberen en was er gelukkig erg blij mee. Niet per se ideaal, al had ik wel al een beeld bij de auto en de rij-eigenschappen :) Was een eerste van een nieuwe modelserie en moest snel bestellen omdat ik anders te laat was - dus gok genomen.

Dus ja, het gebeurt vast wel vaker. Tis vast niet heel handig, zou het ook niet zo gedaan hebben als ik de keuze had om proef te rijden. Risico was nu eenmaal dat de auto tegen zou vallen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@NiGeLaToR Dat risico heb je natuurlijk altijd. Zou een bedenk periode die keuze makkelijker maken?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aschtra schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:26:
[...]

Ik vond hem op internet. Toen ik mijn motorkleding ging kopen bij een Yamaha Dealer hadden zij hem staan in de kleur die ik wilde. In de winkel eventjes op gezeten. Na het halen van rijbewijs die zaak gebeld of ze hem nog hadden en toen besteld.
Geluk dat ie je past. Maar ik zie echt geen Markt in online motorvoertuigen verkoop in de zin van TS. Ook wat net al aangegeven is qua onderhandelen etc.
Een auto uit voorraad cq showroom is sowieso al gunstig te koop. Nieuw met gewenste opties zal iets minder onderhandelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Domme vraag misschien, maar als je een auto koopt van internet, laten we zeggen 200 km verderop. Daar is natuurlijk wat mee, hoeven geen grote dingen te zijn, maar moet natuurlijk wat onderhoud gebeuren. Door wie laat je zoiets doen? Kan je dan brutaalweg gewoon de merkdealer instappen om te vragen of ze hem na laten kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:33
aljooge schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:50:
Kan je dan brutaalweg gewoon de merkdealer instappen om te vragen of ze hem na laten kijken?
Zolang je ze betaalt doen ze dat uiteraard graag. Als het om garantiewerkzaamheden met gesloten knip gaat zal je bij een handelaar vaak terug moeten en bij merkgarantie meestal bij iedere willekeurige merkdealer terecht kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-10 14:09
Kennen jullie Bynco.nl?
Een tweedehands autoverkoper, die enkel en alleen online werkt.

EN voldoet aan de wet kopen op afstand. Je mag de auto binnen 2 weken teruggeven. Gedurende die 2 weken mag je maximaal 200 km proefrijden. Schade die er van tevoren niet aanwezig was moet je uiteraard vergoeden.

In mijn zoektocht naar een auto kwam ik ze tegen vanwege hun superfijne website. Filteren op opties werkt bij hun geweldig! Alleen jammer dat ze niet de auto die ik wou niet in voorraad hadden dus het proces niet mee kunnen meemaken.
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:33:
@NiGeLaToR Dat risico heb je natuurlijk altijd. Zou een bedenk periode die keuze makkelijker maken?
Ik geloof dat je wettelijk bent gebonden aan het herroepingsrecht als je online zaken doet. En auto's horen niet bij de uitzonderingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Xepos op 12-02-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@aljooge Al laat je het door je handige buurjongen doen... En ja, een merkdealer is ook een optie maar hou er dan wel rekening mee dat sommige zaken wel op de factuur komen terwijl je dat niet hebt als je de auto daar gekocht hebt. Denk bijvoorbeeld aan die "vakantie-checks" of "vervangend vervoer".

On-topic: het allergrootste probleem van gloednieuw custom spul online kopen, zoals een auto of een bankstel etc. zijn de schier oneindige en onoverzichtelijke opties. Wil ik een Audi A6 Quattro Pro Line +, krijg ik automatisch een two-tone hemel. Wil ik die hemel aanpassen, moet ik ineens verplicht een LED-setje nemen maar ook een sierrandje aan de buitenkant.

Om nog maar te zwijgen van de kleur; voorbeelden van kleuren lijken altijd in de spuitcabine te zijn gefotografeerd maar geen automerk laat ook zien hoe de kleur is bij helder zonlicht, in de regen, etc. En dan nog wijken kleuren af omdat elke bezoeker van een website een andere kleur van zijn/haar monitor krijgt te zien, al dan niet door ouderdom van het apparaat of de gebruiker. Wordt die "elephant metallic dusk grey" kleur ineens ouderwets "zilver" als de auto geleverd is.

Wat mij betreft: als online shoppen een groot voordeel zou opleveren voor de koper, dan mag de intermediair ook wel moeite doen... Kleurstalen van de lak & bekleding leveren tegen gratis of zeeeer geringe prijs. Of desnoods een soort matrix/spreadsheet; welke opties kunnen absoluuuuut niet samen en welke wel? Ja, die spreadsheet moet je eens in de 4 jaar bijwerken als er een nieuw model uitkomt maar een spreadsheet is makkelijker te lezen dan 30x de auto-configurator starten om een bepaalde keuze wel/niet te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:21
Nieuwe auto's zijn te duur om blind te kopen. Ik kan me niet voorstellen dat je op dit moment een dergelijk grote uitgave wil doen zonder proef te rijden ofwel een sterke vertrouwensband met je dealer hebt.
Het is ook geen pakketje wat door de brievenbus past.

Wellicht dat het bij occasions nog wel zou kunnen (zelf zou ik dat ook teveel geld vinden voor een online aankoop) - maar daar heb je weer het stukje totale onzekerheid omdat een occasion in slechte staat kan zijn.

Nope, ik zie er weinig in :P en daarnaast, ja je kan voor onderhoud prima elders terecht natuurlijk. Maar het punt is: af en toe zal je voor je auto de deur uit moeten. Ik denk niet dat mensen puur voor de aanschaf dan iets anders gaan zoeken (en waar ze bovendien lastiger naar terug kunnen gaan als er wat mankeert).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Xepos Op die wijze werkt auto punt nl ook. Puur en alleen online, met 14 dagen bedenktijd ;) Er kan 500 kilometer met de auto worden gereden binnen die tijd. Past de auto niet bij jou, geen probleem, dan wordt 'ie gewoon weer opgehaald.

@MAX3400 Voor echt custom-made modellen wordt het natuurlijk lastig om het online te doen, juist omdat er zoveel haken en ogen aanzitten met pakketten en dergelijke. Dat segment verwacht misschien ook andere dingen die online niet te bieden zijn. Wat je nu online ziet zijn vaak vooraf samengestelde auto's met populaire opties, die makkelijk leverbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:41:
@Xepos Op die wijze werkt auto punt nl ook. Puur en alleen online, met 14 dagen bedenktijd ;) Er kan 500 kilometer met de auto worden gereden binnen die tijd. Past de auto niet bij jou, geen probleem, dan wordt 'ie gewoon weer opgehaald.
Hoewel het is zeker interessant concept is, denk ik dat je met 2 grote groepen zit, als je kijkt naar nieuw-aanschaf is gros gewoon leaserijder (of prive), gebruikt zit je toch met het gros die ook inruil heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:33:
Bedenk periode na levering? Dat is wel een flink risico voor de verkoper.
Je hebt bij online aankoop in principe sowieso bedenktijd, maar aangezien een auto doorgaans maatwerk is met alle opties weet ik niet of het daar onder valt.

Bedenktijd kan allicht helpen, maar het moet wel glashelder zijn wie wat wanneer kan herzien en tegen welke voorwaarden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10 12:01
Zolang het om nieuwe auto’s gaat heb ik er geen problemen mee.

Ik heb jaren in een garage gewerkt en kan in elke auto wel prima zitten zonder problemen. Ik volg en kijk veel autonieuws (elektrische auto’s vooral) en weet van tevoren al precies wat ik kan verwachten.

M.a.w. Ik zou best privé een auto kunnen bestellen (online) zolang ik vertrouwen in dat bedrijf zou hebben en een goed geregelde garantie.

Andere kant: ik zou ook blind een auto kopen van een bepaalde handelaar in elektrische auto’s, ik en vele andere zijn daar vaak met volle tevredenheid geweest en bij de volgende aankoop zou ik dat ook “blind” durven.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Pagina: 1