Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harde schijf niet herkend in windows - wel in bios

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carnovasch
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-02 21:00
Mijn vraag
Sinds een tijdje heeft mijn zusje een probleem met haar computer. De computer startte soms niet op of het opstarten duurde erg traag. Hierop heb ik haar computer meegenomen en heb Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Computer start weer snel op. Het probleem zit hem nu echter dat een harde schijf niet herkend wordt (WD blue schijf van 1TB). In het bios wordt de schijf wel herkend, alleen in Windows niet. Niet in verkenner en niet bij Schijfbeheer. Haar SSD waar Windows op staat (uiteraard) en haar dvd-speler werken wel. Ze gebruikt haar computer voornamelijk om muziek te luisteren, internetten en office.

Standaard Google opdracht brengt me steeds naar het initialiseren van de schijf in schijfbeheer. Dat wil ik graag, alleen staat hij daar niet tussen.

Wie weet waarom de schijf niet herkend wordt in Windows? Of de richting waarin ik zou moeten zoeken?

Systeem:
  • i3-2130
  • Kingston SV300S37A120G SSD
  • AMD Radeon HD 6670
  • MSI H61m-p25 (b3)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • SATA kabel vervangen
  • Andere SATA poort gebruikt
  • Andere harde schijf geprobeerd (ook herkend in BIOS, niet in Windows (verkenner en schijfbeheer))

Beste antwoord (via Carnovasch op 12-02-2018 08:49)

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Andere voedingskabel geprobeerd?

Live your life to the Max 1.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Andere voedingskabel geprobeerd?

Live your life to the Max 1.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21
Probeer eens met Ubuntu Live USB op te starten en kijk of je hem daar ziet. Zo nee dan is de schijf gaar.

Het lijkt me sterk dat je SSD wel zichtbaar is maar de HDD weer niet. Als je SATA controller instellingen verkeerd zouden staan dan zou je SSD ook niet herkend worden.

• Carnovasch
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-02 21:00
Tnx, het was inderdaad de voedingskabel. Stom, was het enige wat ik niet veranderd had. Bedankt voor de snelle reacties