Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

High-end systeem voor office/foto- en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn huidige AMD-systeem naar een sneller (en energiezuiniger) Intel-systeem upgraden. De videokaart (Nvidia NVS 810 met 6 monitoren), HDD's en voeding zijn redelijk recent aangekocht en wil ik daarom naar het nieuwe systeem meenemen.

Waarvoor?
* Office, multitasking met veel open schermen waardoor ik vaak van hibernation gebruikmaak (het geheugen loopt hierdoor sneller vol)
* Fotobewerking
* Videobewerking (soms)

Budget?
Voor de nieuwe hardware circa 1000 euro.

Aanwezige componenten?
* Nvidia NVS 810 (met 6 monitoren)
* Voeding
* 3x SSD, 4x HDD

Merkvoorkeuren?
Nee, maar betrouwbaarheid is belangrijk. Het systeem is aangesloten op een UPS.

Eisen/wensen?
* Energiezuinig
* Betrouwbaar
* Stil

Overklokken?
Nee, tenzij de hardware dit automatisch regelt.

Vragen?
* Mobo: Ik heb een afweging gemaakt tussen ASUS en MSI. Met name omdat ik denk dat ASUS een beter merk is, maar wellicht heb ik dat mis? ASUS heeft daarnaast nog als voordeel USB 3.1. Betere alternatieven?
* Geheugen: Hierover twijfel ik het meeste. Ik las dat minder modules de voorkeur heeft en mogelijk wil ik later ook nog upgraden naar 64GB. Daarnaast las ik dat vooral de True latency het belangrijkste is? G.SKILL schijnt een Z370 lijn te hebben met een hogere geheugensnelheid maar ook een hogere CAS Latency. Is dat die paar honderd euro meer waard? Of zijn er betere (en betaalbare) alternatieven voor G.SKILL?
* Heatsink: Ik heb goede ervaring met Scythe en vind het belangrijk dat de computer stil is. Betere alternatieven?
* Case: Alternatieven met een betere airflow? Mijn opties zijn beperkt door de vele HDD's. Voorkeur gaat uit naar een case zonder glas.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Tray€ 346,50€ 346,50
1Asus PRIME Z370-A€ 164,-€ 164,-
1Fractal Design Define R6 Black€ 122,22€ 122,22
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1G.Skill Trident Z F4-3200C15D-32GTZSW€ 358,50€ 358,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.041,21

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Met 3200MT/s memory zit je al aardig goed. Een hogere CAS latency dan 15 is niet echt handig met Intel, dan merk je niks meer van een hogere snelheid, al is het 3866.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik wilde zeggen; die nvs is bagerrr qua compute maar toch maar even gegoogled, gekke gpu dat, 2 x een gm107 gpu in een single slot kaart, dus 2 keer ongeveer de power van een gtx 750, niet compleet compute-loos iig. :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:17:
Met 3200MT/s memory zit je al aardig goed. Een hogere CAS latency dan 15 is niet echt handig met Intel, dan merk je niks meer van een hogere snelheid, al is het 3866.
Enige idee waarom G.SKILL deze module met een CAS latency van 19 voor de Intel I7 8700K adviseert?
pricewatch: G.Skill Trident Z F4-4000C19D-32GTZSW

• youridv1
Nope, niet echt. Eigen baat denk ik. Levert ze meer geld op namelijk. Boven 3200 zie je er niks van

Verwijderd

Topicstarter
EVGA SuperNOVA 850 G2 - 850 Watt

• youridv1
Dat zit dus wel goed

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Morgen maar even alles bestellen :)
Pagina: 1