Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus Zenbook UX430UA of Alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tomtomkrab
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 11:49
Ik ben opzoek naar een ultraportable laptop (max 14” en dun/licht) voor studie/werk. Momenteel gebruik ik mijn werklaptop voor studie, echter is deze lomp en lastig te vervoeren.

Ik maak voornamelijk gebruik van office/online bestanden van studie als pdf etc. Tevens maak ik gebruik van SPSS en wat andere lichte software.

Ik heb een aantal vereisten, en op basis daarvan kwam ik uit op de laptop zoals in de titel staat.

De “eisen” zijn:
- max 14” scherm
- niet zwaarder dan 1,5 kg
- Een 8th gen i5 (i5-8250u)
- 256gb SSD
- goede bouwkwaliteit/geen plastic wat in te drukken is.
- het liefst onder de €900

Deze had ik gevonden:
https://tweakers.net/pric...(qwerty-toetsenbord).html

Wie heeft er nog tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Tomtomkrab op 12-02-2018 00:14 ]

Beste antwoord (via Tomtomkrab op 18-02-2018 22:21)

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-11 14:35
Ik heb zelf voor de Zenbook UX430 gekozen voor zakelijk gebruik, bouw kwaliteit is stevig. Makkelijk mee te nemen in een tas, laptop past gewoon in een 13 inch tas of sleeve. Let wel op dat de laptop geen RJ45 aansluiting heeft, hiervoor heb ik een Dell USB C docking aangeschaft werkt prima.

Twee nadelen aan de laptop zijn coilwhine en vingerafdrukken. Coilwhine hoor je alleen in stille ruimtes, wanneer de laptop niet aan de oplader hangt is het ook een stuk minder.

Verder een prima apparaat welke ook zakelijk goed te gebruiken is, batterij gaat makkelijk een werkdag mee.

Alle reacties

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11 09:25
Ik ben enorm blij met mijn pricewatch: HP Envy 13-ad112nd , in mijn zoektocht is die Asus ook voorbij gekomen maar ik vond/vind het toetsenbord van deze HP een stuk fijner.

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
pricewatch: Lenovo IdeaPad 720S-14IKB 81BD0040MH

Ik ben erg tevreden met deze, zit ook nog een videochip in zodat je er ook een beetje mee kan gamen eventueel.

• Tomtomkrab
QuanTaXz schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:55:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 720S-14IKB 81BD0040MH

Ik ben erg tevreden met deze, zit ook nog een videochip in zodat je er ook een beetje mee kan gamen eventueel.
Mooie keuze, echter zullen de videochip en i7 voor mij niet echt nodig zijn en dan vind ik €200 extra wel zonde van het geld.
Johrivaneerd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:39:
Ik ben enorm blij met mijn pricewatch: HP Envy 13-ad112nd , in mijn zoektocht is die Asus ook voorbij gekomen maar ik vond/vind het toetsenbord van deze HP een stuk fijner.
Dit vind ik ook een mooie optie. Ik vraag me alleen af of 13,3” of 14” nog veel uitmaakt. Ik ga het overwegen! Bedankt!

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Tomtomkrab schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Mooie keuze, echter zullen de videochip en i7 voor mij niet echt nodig zijn en dan vind ik €200 extra wel zonde van het geld.
Ja ik had hem voor 908,- tijdens de BTW actie van Mediamarkt maar het is dan inderdaad wel duur voor dingen die je niet echt nodig hebt. Volgens mij is er geen versie van deze laptop met een 8250u zonder GPU, dat is wel jammer.

Acties:
  • Beste antwoord

• Zackito
Ik heb zelf voor de Zenbook UX430 gekozen voor zakelijk gebruik, bouw kwaliteit is stevig. Makkelijk mee te nemen in een tas, laptop past gewoon in een 13 inch tas of sleeve. Let wel op dat de laptop geen RJ45 aansluiting heeft, hiervoor heb ik een Dell USB C docking aangeschaft werkt prima.

Twee nadelen aan de laptop zijn coilwhine en vingerafdrukken. Coilwhine hoor je alleen in stille ruimtes, wanneer de laptop niet aan de oplader hangt is het ook een stuk minder.

Verder een prima apparaat welke ook zakelijk goed te gebruiken is, batterij gaat makkelijk een werkdag mee.

• Tomtomkrab
Zackito schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:11:

Oke bedankt voor het delen van je ervaring!

Ik loop denk ik maar eens een mediamarkt oid in om het verschil te voelen tussen de HP Envy en de Asus UX430. Qua specs en prijs ontloopt het elkaar nauwelijks, behalve dat de asus een 14” scherm heeft en de HP 13,3.

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!

• Zackito
Tomtomkrab schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:23:
[...]

Oke bedankt voor het delen van je ervaring!

Ik loop denk ik maar eens een mediamarkt oid in om het verschil te voelen tussen de HP Envy en de Asus UX430. Qua specs en prijs ontloopt het elkaar nauwelijks, behalve dat de asus een 14” scherm heeft en de HP 13,3.

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!
Dat is zeker aan te raden, voor mij was de minimale schermgrootte 14inch dus keuze was snel gemaakt.
Pagina: 1