• RoyBoyFTW
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-10-2020
Hey,

Ik zou graag een nieuwe mobiel willen kopen over ongeveer een maand. Ik heb nu een HTC One M8, alleen deze reageerd soms traag en is altijd op als ik het niet verwacht (meestal tussen de 20 en 50%). Ik zit zelf te denken aan de OnePlus 5T omdat ik dit een hele mooie mobiel vind en ik denk dat dit de mobiel is met de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft en het langste meegaat voor zn prijs (dan telt eigen schade natuurlijk niet mee)

Mijn voorkeur gaat sowieso naar Android, anders had ik denk ook niet op tweakers beland ;) . Ik vermijd het liefst Samsung en LG(LG vanwege slechte herinneringen).

Mijn echte vraag is eigenlijk: Als ik binnenkort een nieuwe mobiel koop (lees: over 1 tot 4 maanden), raden jullie mij dan aan de OnePlus 5T te kopen, of om even te wachten wat de OnePlus 6 te bieden heeft? (tenzij jullie mij echt een andere mobiel aanraden)

Ik zoek een mobiel.

Wat is je budget? Ongeveer 400/550 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... Alles wat je op een mobiel kan doen, en dan het liefst zo soepel mogelijk

Wat heb je zelf al gevonden? Ik neig naar de OnePlus 5T, waar dit topic ook over gaat.

Welke vragen heb je hier nog over? Staat boven beschreven.

mvg,
roy

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Voor slechts €490 heb je tegenwoordig ook een Sony Xperia XZ1 (of als je iets kleinere zoekt, de XZ1 Compact voor €450). Vooral die laatste heeft een fenomenale accuduur dus als je dat belangrijk vindt zou ik daar zeker even naar kijken.

Bovendien is de OP5T een prima toestel en ik zou niet wachten op de OP6, zeker als je bedenkt dat de OP6 waarschijnlijk wederom duurder wordt. Echter is het wel zo dat je misschien toch wel moet wachten, mits je snel lijdt aan buyer's remorse, want je kunt nooit voorspellen wat de OP6 gaat brengen natuurlijk.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Of koop gewoon een nokia 8 dat is goedkoper en ook met een SD835.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 09:41
Ludwig005 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:19:
Of koop gewoon een nokia 8 dat is goedkoper en ook met een SD835.
Maar wel weer kleiner.

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 23:13
StanNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:45:
Bovendien is de OP5T een prima toestel en ik zou niet wachten op de OP6, zeker als je bedenkt dat de OP6 waarschijnlijk wederom duurder wordt. Echter is het wel zo dat je misschien toch wel moet wachten, mits je snel lijdt aan buyer's remorse, want je kunt nooit voorspellen wat de OP6 gaat brengen natuurlijk.
Verwacht je niet dat als de OP6 uitkomt, dat de OP5T een stuk goedkoper zal worden? Jaaaren terug met de aanschaf van mijn Galaxy S4 scheelde alles bij elkaar al 200 euro in vergelijking met een paar maanden eerder.

• StanNL
xdizzy12 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:27:
[...]

Verwacht je niet dat als de OP6 uitkomt, dat de OP5T een stuk goedkoper zal worden? Jaaaren terug met de aanschaf van mijn Galaxy S4 scheelde alles bij elkaar al 200 euro in vergelijking met een paar maanden eerder.
Nee, helaas werkt dit niet zo bij OnePlus. Ikzelf heb de Xperia XZ voor €300 gekocht (bij release kostte die €650) dus ik weet hoe sterk prijzen kunnen dalen, maar OnePlus heeft een zekere verkoopstrategie waarbij iedere verkooppartner het toestel voor een vaste prijs (in dit geval €499) moet aanbieden. Deze prijs houden ze dus zelf in de hand, en wijzigt nooit. Ook is het zo, dat de OnePlus 5T vrijwel direct van de markt gehaald wordt zodra de OP6 uit is (zoals in Noord-Amerika al is gebeurd).

De OP5T heeft dus een vaste prijs en wordt dan ook maar voor korte tijd verkocht.

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 23:13
Dank voor de heldere uitleg! Ik overweeg ten zeerste de OP5T, maar ben nog aan het vergelijken tussen toestellen in dezelfde prijsklasse.

• Ossi
StanNL schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:33:
[...]

Nee, helaas werkt dit niet zo bij OnePlus. Ikzelf heb de Xperia XZ voor €300 gekocht (bij release kostte die €650) dus ik weet hoe sterk prijzen kunnen dalen, maar OnePlus heeft een zekere verkoopstrategie waarbij iedere verkooppartner het toestel voor een vaste prijs (in dit geval €499) moet aanbieden. Deze prijs houden ze dus zelf in de hand, en wijzigt nooit. Ook is het zo, dat de OnePlus 5T vrijwel direct van de markt gehaald wordt zodra de OP6 uit is (zoals in Noord-Amerika al is gebeurd).

De OP5T heeft dus een vaste prijs en wordt dan ook maar voor korte tijd verkocht.
Hij wordt niet van de markt gehaald, hij raakt gewoon uitverkocht en dan fabriceren ze geen nieuwe meer, maar is het gewoon wachten tot de nieuwe uitkomt :)

• StanNL
xdizzy12 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:36:
Dank voor de heldere uitleg! Ik overweeg ten zeerste de OP5T, maar ben nog aan het vergelijken tussen toestellen in dezelfde prijsklasse.
Kijk anders ook eens naar de Xperia XZ1, voor iets minder geld heb je op bepaalde vlakken toch net iets meer :).
Ossi schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:28:
[...]

Hij wordt niet van de markt gehaald, hij raakt gewoon uitverkocht en dan fabriceren ze geen nieuwe meer, maar is het gewoon wachten tot de nieuwe uitkomt :)
Maar zodra er geen nieuwe gefabriceerd worden, wordt hij dus eigenlijk wel van de markt gehaald aangezien hij niet meer wordt verkocht 7(8)7

• Ossi
StanNL schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:34:

Maar zodra er geen nieuwe gefabriceerd worden, wordt hij dus eigenlijk wel van de markt gehaald aangezien hij niet meer wordt verkocht 7(8)7
Het resultaat voor een eventuele klant is hetzelfde: onverkrijgbaar. Maar als je "iets van de markt haalt" is dat niet een productiestop, maar actief een actie om je product uit de schappen te halen. Semantiek in ieder geval :)

• StanNL
Ossi schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:48:
[...]

Het resultaat voor een eventuele klant is hetzelfde: onverkrijgbaar. Maar als je "iets van de markt haalt" is dat niet een productiestop, maar actief een actie om je product uit de schappen te halen. Semantiek in ieder geval :)
Touché :Y

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10 13:31
OP 5T is een prima toestel en ik kan geen enkele reden vinden om hem af te raden.

Vroeger was er nogal wat kritiek op OP vanwege slecht update beleid en magere productondersteuning. Maar dat is inmiddels wel verledentijd.

Je zou kunnen overwegen om inderdaad te wachten op de 6. De specs en renders zijn eenvoudig te vinden op het internet en dan kan je zelf de afweging maken of je het de moeite waard vindt om te wachten.

Ik ben overgestapt van een M7 naar een OP3 en mijn vrouw van een M8 naar een 5T. Ook al waren weg erg blij met HTC, we zijn erg te spreken over OP.
Pagina: 1