Ik heb vliegtickets geboekt voor een 'lang' weekend Noorwegen en ben op zoek naar de waardevolle tips van Tweakers die deze route eerder hebben gereden.
Vlieginformatie (vluchten zijn in mei)
Aankomst donderdagochtend 10.00 uur op vliegveld Bergen
Vertrek zondagavond om 18.15 uur vanaf vliegveld Stavanger
De route Bergen->Stavanger willen we afleggen per huurauto. Er zijn globaal 2 routes:
1) De kustroute E39
2) De Ryfylke National Tourist Route
Ik neig zelf naar de tweede (langere route) waarbij ik de volgende dagindeling voor ogen heb:
Donderdag: aankomst Bergen + verkennen centrum van Bergen
Vrijdag: oppikken huurauto en rijden tot Odda
Zaterdag: met de huurauto verder tot de voet van de Preikestolen
Zondag: Preikestoelen beklimmen vroeg in de ochtend, rijden naar Stavanger. Centrum bekijken en vervolgens huurauto inleveren op het vliegveld.
Ik heb de volgende route in gedachten:
Vanaf Bergen weg E16 tot en met Trengereid. Vanaf hier weg 7 tot Kvanndal, ferry naar Utne om vervolgens weg 550 naar Odda te nemen. Vanaf Odda weg 13 naar Tau en vervolgens de ferry naar Stavanger.
https://maps.app.goo.gl/?...9f-4400-aeac-5b4a3572ba28
(tussen Kvanndal en Utne gaat Google Maps de mist in (hij neemt niet de ferry maar een omweg).
Ik ben op zoek naar ervaringen en advies om voor route 1 of 2 te gaan. Welke bezienswaardigheden kan ik zeker niet overslaan? Ik besef dat ik weinig tijd heb: is dit überhaupt haalbaar in deze korte tijd? Overnachtingssuggesties?
Vlieginformatie (vluchten zijn in mei)
Aankomst donderdagochtend 10.00 uur op vliegveld Bergen
Vertrek zondagavond om 18.15 uur vanaf vliegveld Stavanger
De route Bergen->Stavanger willen we afleggen per huurauto. Er zijn globaal 2 routes:
1) De kustroute E39
2) De Ryfylke National Tourist Route
Ik neig zelf naar de tweede (langere route) waarbij ik de volgende dagindeling voor ogen heb:
Donderdag: aankomst Bergen + verkennen centrum van Bergen
Vrijdag: oppikken huurauto en rijden tot Odda
Zaterdag: met de huurauto verder tot de voet van de Preikestolen
Zondag: Preikestoelen beklimmen vroeg in de ochtend, rijden naar Stavanger. Centrum bekijken en vervolgens huurauto inleveren op het vliegveld.
Ik heb de volgende route in gedachten:
Vanaf Bergen weg E16 tot en met Trengereid. Vanaf hier weg 7 tot Kvanndal, ferry naar Utne om vervolgens weg 550 naar Odda te nemen. Vanaf Odda weg 13 naar Tau en vervolgens de ferry naar Stavanger.
https://maps.app.goo.gl/?...9f-4400-aeac-5b4a3572ba28
(tussen Kvanndal en Utne gaat Google Maps de mist in (hij neemt niet de ferry maar een omweg).
Ik ben op zoek naar ervaringen en advies om voor route 1 of 2 te gaan. Welke bezienswaardigheden kan ik zeker niet overslaan? Ik besef dat ik weinig tijd heb: is dit überhaupt haalbaar in deze korte tijd? Overnachtingssuggesties?