Outlook blijft maar automatisch opstarten...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 23:30
Sinds 2015 zijn wij overgestapt van Outlook naar Thunderbird. Dat heeft tot twee maanden geleden goed gewerkt, maar sinds dien wordt elke keer als de PC gestart wordt ook Outlook gestart, met de mededeling dat het wachtwoord niet klopt (En dat is juist, het aanwezige account bestaat al lang niet meer)

Hier komt overigens nog bij dat -hoewel Outlook compleet afgesloten is- enkele keren per dag tijdens het gebruik van de computer opeens opstart. Met de melding dat het wachtwoord niet klopt. Leuk als je fullscreen mode aan het gamen bent, of een film aan het kijken.

Ik heb Office365 op een Win10 bak.

Wat is er zoal geprobeerd om dit probleem te stoppen?

Poging 1 -> de map Opstarten controleren of daar Outlook tussenstaat. Dat was niet zo.
Poging 2 ->via taakbeheer > opstarten. Daar komt Outlook niet voor.
Poging 3 -> Computer op complete herstart zetten ipv slaapstand. Computer gaat altijd echt uit, dus deze tip werkt ook niet.
Poging 4 -> Microsoft services via MSCONFIG uitzetten. Ook geen effect.
Poging 5 -> Voorkomen dat een mailadres Outlook kan triggeren. Geen effect, Outlook is niet het standaard mailprogramma.
Poging 6 -> Outlook deinstalleren. Dit kan echter niet via de hersteloptie. En ik wil de rest van het betaalde MS office abonnement graag houden...

Poging 7 (een format c:\) en 8 (een truukje met een Fiskars bijl) staan in de planning, maar misschien dat iemand nog een betere oplossing weet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Poging 8 -> gecontroleerd op malware die Outlook opstart?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
Het is een semi-zakelijke computer (heb enkele jaren hoofdzakelijk vanuit huis gewerkt), waar Kaspersky en Hitman pro op draaien. Het laatste jaar geen serieuze meldingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Poging 2: Als een proces een applicatie start, kan je het process uitklappen, dan zou daaronder Outlook moeten staan.

Poging 8: dat dacht Rene ook, totdat... Rene in "\[phishing/virus] emails worden doorgestuurt"

Poging 9: Als je Outlook van de computer verwijdert, wat gebeurt er dan?

[ Voor 26% gewijzigd door DJMaze op 12-02-2018 01:06 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
Vandaag een volledige virus- en malware scan gedraaid, geen resultaten.

@DJMaze : Het proces van outlook is niet uit te klappen:

Afbeeldingslocatie: http://2muchtime.org/uploads/outlook.jpg

Er staat geen openklap tekentje bij.

Outlook mag van de computer verwijderd worden, maar ik kan mij Office 365 niet kiezen voor "installatie aanpassen", maar alleen herstellen. En dat helpt niet.Zowel online als offline niet.

Een andere optie zou zijn het laatste account van Outlook te verwijderen, maar dat mag niet, omdat er altijd minimaal 1 actief account moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je misschien in Win10 een notification ingesteld bij nieuwe mail?

Sowieso: WOS -> CSA, omdat de focus ligt op Outlook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag want ik lees niet goed: je hebt oooit een account gebruikt om Office365 te activeren/kopen maar het bijbehorende account bestaat nu niet meer? Of heb je O365 gekocht met account X, toen ooit ook account Y gekoppeld gehad in Outlook en later account Y weggegooid/uitgefaseerd en bestaat account X nog?

In je Control Panel -> Mail -> kan je zien of/welke accounts waaraan gekoppeld zijn en/of aktief.

In je registry on HKEY_CURRENT_USER> Software> Microsoft> Office> 15.0> Outlook> Profiles kan je ook terugzoeken welke accounts er bestaan. Let op: 15.0 is voor Office 2013 dus mogelijk moet jij in 16.0 zoeken. Helaas is het register erg tricky om zomaar te editen; maak desnoods even een backup van de hele <Outlook> key alvorens zelfstandig iets te wijzigen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
Ik heb een office 365 account. Gewoon een account waarmee office gekocht is, zeg maar. Dat account is niet het account waarvan Outlook nu vraagt om het wachtwoord.

In Outlook is ooit een mailaccount actief geweest, maar dat mailaccount bestaat niet meer. En omdat ik Outlook verder nergens voor nodig heb (Ik gebruik Thunderbird) werd Outlook gewoon niet meer gestart.

Nu start Outlook dus sinds enkele maanden volledig zelfstandig en ongewenst op bij het opstarten van de computer, en gaat zeuren om het missende wachtwoord van het email account. (Dus NIET van het Office 365 account)

en @F_J_K : Nee. er is geen notificatie ingesteld. Sterker nog, Outlook is niet het standaard programma om email af te handelen.

En mijn registry sleutel Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Profiles (Let op Office 365 dus 16.0 ipv 15.0) heeft de volgende waarde:

Naam: (standaard)
Type: REG_SZ
Gegevens: (geen waarde ingesteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@TomsDiner Je kan nog verder open klappen onder Profiles; daar staat echt een berg met meuk... En zeeeer waarschijnlijk ook je vorige account/mail-adres ergens in leesbare vorm.

Of, op de sleutel die je geselecteerd hebt; druk CTRL+F en typ je mail/account in waar Office nu constant over struikelt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
@MAX3400 : Inderdaad. Account is verwijderd, stond tussen heel veel binairy sleutels...

Dus de PC opnieuw opgestart. En inderdaad: geen gezeur over wachtwoorden meer!

Helaas krijg ik nu een message in mijn system tray "Outlook wordt gebruikt door een ander programma. U verbreekt de verbinding met programma's en sluit Outlook af door achtereenvo" [hier stopt het bericht]

????

En inderdaad: Outlook start nog steeds vanzelf op... Maar nu zonder wachtwoord vraag. Dat is al een stukje beter.. Geen popups meer.... Dacht ik. Want na een minuut komt Outlook toch tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: http://2muchtime.org/uploads/outlook2.jpg

Merk op dat boven in de titelbar nog steeds het gewraakte mailadres staat. Maar dat heeft 'ie natuurlijk uit het mailboxbestand.

Dit wordt gevolgd door een:

Afbeeldingslocatie: http://2muchtime.org/uploads/outlook3.jpg

Maar goed, met name die opmerking dat "Outlook wordt gestart door een ander programma"... Lijkt mij de boosdoener. Hoe kom je daar achter? Dat moet neem ik aan een ander programma zijn wat ook automatisch mag starten, of een service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

live.sysinternals.com/autoruns.exe

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
Ja, dat zijn alle opstart dingen... Daar staat Outlook niet tussen.

Een snelle poging om te kijken wat er gebeurt als ik alle MS Office autoruns uitschakel, levert bij opstarten onderstaande situatie op:

Afbeeldingslocatie: http://2muchtime.org/uploads/outlook5.jpg

Ik heb dus iets teveel uitgezet, MS Office wil momenteel niet meer draaien. Maar toch wordt bij het opstarten nog steeds geprobeerd om Outlook op te starten... Alleen het lukt nu niet meer.

Het zou dus van iets anders moeten komen dan Office zelf, ga ik zo langzamerhand denken.

Edit 14-02:

Het onklaar maken van Office 365 heeft het aansturende programma verraden.... Want een dag later zie ik opeens mijn "myPhoneDesktop", en deze mist iets...

Afbeeldingslocatie: http://2muchtime.org/uploads/outlook6.jpg

Dit is een app om te kopieren / plakken tussen desktop en telefoon, maar ik had nooit gezien dat deze ook bij mijn contacten mocht komen. (en dat staat ook niet met zoveel woorden in de settings: daar staat "Access contacts", meer niet)

In ieder geval bedankt voor het meedenken. Als ik er niet zo knullig achter was gekomen, had ik inderdaad de opstart lijst langs gemoeten, en dan had het me nog veel tijd gekost om deze app te vinden!

[ Voor 32% gewijzigd door TomsDiner op 14-02-2018 18:52 ]

Pagina: 1