hub langzaam kapot aan t gaan ??

Pagina: 1
Acties:

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Ik heb een 8poorts hub en de poorten ervan gaan 1 voor 1 kapot iemand een idee waar dat aan kan liggen ?? (garantie is net een maand voorbij)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
niet geaard ofzo?
ik heb geen idee... :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat voor 'n merk / type is het?

• maddog_rvo
hmm dat ding heeft gewoon een adapter, die hoeft toch niet geaard te zijn :?

(zit trouwes weer wel een aardestekker aan die adapter)

maar ik heb eigenlijk niets geaard zelfs mijn comp niet, en ik heb er (nog) geen problemen mee gehad

• maddog_rvo
een edimax 8 poorts 10/100mb (draait altijd op 100) 24 uur per dag 7 dagen per week

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Aan Edimax.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Roelant
  • Niet online
Ik ken het merk zelf niet en durf dus ook geen uitspraken te doen omtrend de kwaliteit van de hub. Misschien kan je dit zelf nagaan aan de hand van de prijs waarvoor je de hub heb gekocht ;)

Dat er aan de adapter trouwens een aardstekker zit zegt idd niet dat ie per sé een aarde nodig heeft. Het hang van het adaptertype af of het gevolgen heeft om de hub voor lange tijd niet aan een aarde te hangen maar het lijkt me dat dit niet heel erg kwaad kan.

• maddog_rvo
Op vrijdag 13 juli 2001 15:28 schreef Negotiator het volgende:
Ik ken het merk zelf niet en durf dus ook geen uitspraken te doen omtrend de kwaliteit van de hub. Misschien kan je dit zelf nagaan aan de hand van de prijs waarvoor je de hub heb gekocht ;)

Dat er aan de adapter trouwens een aardstekker zit zegt idd niet dat ie per sé een aarde nodig heeft. Het hang van het adaptertype af of het gevolgen heeft om de hub voor lange tijd niet aan een aarde te hangen maar het lijkt me dat dit niet heel erg kwaad kan.
200 piekies maarjah als je een goed merk koopt ben je ook 2x zoveel kwijt

Wat doet un hub eigenlijk :?

gewoon alles wat ie binnenkrijgt repeaten over meerdere poorten (wa kan daar nou aan kaduuk gaan :? )

Verwijderd

Is warmte niet het probleem.

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op vrijdag 13 juli 2001 15:52 schreef maddog_rvo het volgende:

[..]

200 piekies maarjah als je een goed merk koopt ben je ook 2x zoveel kwijt

gewoon alles wat ie binnenkrijgt repeaten over meerdere poorten (wa kan daar nou aan kaduuk gaan :? )
Ik heb een switch gekocht (UNEX)10/100 voor nog geen 300 piek, en die doet het prima, dus wat is duur in deze?

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• bluewarlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 09:58
Mischien een open deur, maar een van je computers kan spanning lekken over de utp kabel naar je hub ... Dus die 220 V komt op je HUB binnen en zegt, ach wat fijn electronica .....

(* Moet eens leren spellen *D

Language exists to conceal true thought

Verwijderd

punt 1
die edimax 8 poorts van je, is dat echt geen switch? ik heb ook net zo'n ding binnengekruid hier en dat is dus ECHT een switch heh. maar de mijn e is nu net nieuw dus als de ojjouwe al een jaar of wat oud is gaat dat niet op.

punt2 gaan je poorten van links naar rechts kapot (of andersom) in tegenstelling tot een voor een in willekeurige volgorde? als ja dan staat er misschien zon op je hub? veel zon? langh?

punt 3
je pc niet geaard. BWAHAHAHAHAAHA
sorry.
les 1 in hoe sloop ik m'n hardware.
wel eens vage fouten uit je printer gehad? doet je muisje soms enge dingen? gaat je geluidskaart zachtjes dood?
ga je pc eens aarden
als je niet weet hoe neem je een eind stroomtouw en bind je 1 koperen eindje aan het skelet van je pc kast en het andere eind aan een ONGEVERFD stukje radiator of waterleiding. stroom van pc naar hub is inderdaad nogal waarschijnlij op deze manier ja. dan blaas je gewoon je hub op :)
best knap an sich. ik ken er die al jaren met een hub zitten te kloten en er nog geen schade aan hebben aangebracht. :P

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ach.. hier draaien al jaren pc's zonder enige problemen en aarde.. dus dat muhahaha-verhaal is meer een teken van eigen vaagheid dan van andermans domheid :P

Anyway.. als het aldoor dezelfde NIC is die je er aan hangt, dan kan die natuurlijk ook gewoon brak zijn..

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 15:52 schreef maddog_rvo het volgende:
RTFM >:)

en wat maddog betreft: de zijne gaat stuk ;)
nee grapje hoor
Als je een netwerk hebt heb je wel een hub nodig...
Ligt het niet aan je adapter?
Pagina: 1