QNAP Backup naar Google Drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Een vriend van mij heeft voor zakelijk gebruik een QNAP en Google Drive. Hij wil de bestanden lokaal op zijn QNAP opslaan en een backup bewaren op Google Drive.
Zelf heb ik een Synology, dus ik kan niet zelf eea uitproberen.
Nu zag ik dat er met QNAP wel een mogelijkheid is om te syncen naar Google Drive, maar dat is toch wat anders dan een backup. Dit beschermt bv niet tegen lokale corruptie, ransomware of verwijderen van bestanden. Dat wordt netjes meegesynchroniseerd :-(
Weet iemand of en hoe het wel mogelijk is om Google Drive als Backup target in te zetten op een QNAP?
Heb wel alternatieven gevonden met bv backup software op een PC en dan de QNAP share als Source en Google Drive als target, maar ik zoek eigenlijk iets wat gewoon op de QNAP draait.

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dit beschermt bv niet tegen lokale corruptie, ransomware of verwijderen van bestanden. Dat wordt netjes meegesynchroniseerd :-(
Google Drive houdt een geschiedenis van alle wijzigingen bij (voor 30 dagen meen ik). Lijkt me dat je dan wel beschermd bent tegen de bovengenoemde dingen..

[ Voor 4% gewijzigd door michiel_ op 11-02-2018 19:51 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:45
E.Dijkie schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:42:
Een vriend van mij heeft voor zakelijk gebruik een QNAP en Google Drive. Hij wil de bestanden lokaal op zijn QNAP opslaan en een backup bewaren op Google Drive.
Je hebt gelijk, dit is geen backup maar een disaster recovery. De meest logische setup is lokaal meerdere versies bewaren (=backup) en google drive als disaster recovery met een meest recente versie.

Dit zijn overigens dingen die ook op een synology (en naar mijn mening zelfs beter) kunnen.
michiel_ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:50:
Google Drive houdt een geschiedenis van alle wijzigingen bij (voor 30 dagen meen ik). Lijkt me dat je dan wel beschermd bent tegen de bovengenoemde dingen..
Dat geld alleen voor google docs/sheets/presentation, niet voor andere documenten/bestanden, daar is een beperkt limiet van 30 dagen of 10 versies. Aangezien het om bestanden op de synology gaan is dat dus hoe dan ook niet van toepassing.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 11-02-2018 22:26 ]

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik had deze link gevonden
https://www.qnap.com/solution/hybrid-backup-sync/en/
Hier is te lezen dat naar Google Drive alleen Sync mogelijk is. Geen backup. De One-way sync lijkt er dan nog het meest op.
Ik zal eens testen wat de mogelijkheden van het versioning van Google is. En of dat ook werkt voor niet Office bestanden zoals foto en video.

• DukeBox
E.Dijkie schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:59:
Ik zal eens testen wat de mogelijkheden van het versioning van Google is. En of dat ook werkt voor niet Office bestanden zoals foto en video.
Zie mijn vorige bericht.. als toevoeging, je kan wel versies markeren als 'keep forever' dat gaat dan wel van de limiet van 5 af bij non google documenten.

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:52:
[...]

Je hebt gelijk, dit is geen backup maar een disaster recovery. De meest logische setup is lokaal meerdere versies bewaren (=backup) en google drive als disaster recovery met een meest recente versie.

Dit zijn overigens dingen die ook op een synology (en naar mijn mening zelfs beter) kunnen.

[...]

Dat geld alleen voor google docs/sheets/presentation, niet voor andere documenten/bestanden, daar is een beperkt limiet van 30 dagen of 10 versies. Aangezien het om bestanden op de synology gaan is dat dus hoe dan ook niet van toepassing.
In de gevallen lokale corruptie, ransomware of verwijderen van bestanden onderneem je toch ben 30 dagen actie? Ik snap dat het geen enterprise backup oplossing is maar voor kleinere bedrijven lijkt het me prima.

• DukeBox
michiel_ schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:37:
In de gevallen lokale corruptie, ransomware of verwijderen van bestanden onderneem je toch ben 30 dagen actie? Ik snap dat het geen enterprise backup oplossing is maar voor kleinere bedrijven lijkt het me prima.
Moet je er wel binnen 30 dagen achter komen.
Pagina: 1