Ik heb een nu nog vrijwel lege Access database met een form met 2 subforms. Subform1 is een overzicht met devices waarbij Serial het unieke veld is. Subform2 is een overzicht met software waarbij Serial uit subform1 het one to many veld is. Zie afbeelding:

Nu wil ik dat als ik een filter in Subform2 (Software) toepas, dat Subform1 ook filtert op Serial (en de andere filters in Subform1 ongemoeid laat).
Ik kan het event OnApplyFilter toepassen in VBA. Een andere mogelijkheid is misschien om na het filteren van Subform2, Subform1 een query te laten uitvoeren waarbij alleen de Serials van Subform2 worden meegenomen.

Nu wil ik dat als ik een filter in Subform2 (Software) toepas, dat Subform1 ook filtert op Serial (en de andere filters in Subform1 ongemoeid laat).
Ik kan het event OnApplyFilter toepassen in VBA. Een andere mogelijkheid is misschien om na het filteren van Subform2, Subform1 een query te laten uitvoeren waarbij alleen de Serials van Subform2 worden meegenomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 11-02-2018 20:19 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com