Ebay US invoerkosten in bedrag inbegrepen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilentLucidity
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-07 10:51
Beste allemaal,

Ik wil vanuit de US een LUMA wifi set bestellen. kosten bedragen $115. Verzendkosten iets van $20. Daarbij word echter importkostvrij dienst geleverd, ongeveer 30 dollar. Dit bedrag word dan aan het product toegevoegd en komt uit op een kleine 200 dollar.
Het vreemde is dat ik volgens de invoercalculator op 40 dollar aan invoerkosten kom, maar ik lees ook op verschillende fora dat de douna een extra 13 euro rekent voor verwerking, en dan klopt het dus weer wel.
Mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met het importeren uit de US, en gelijk de importkosten hebben afgerekend? Ik wil zeker weten dat het namelijk werkt, en niet dat ik alsnog hier de volle 40 euro moet betalen.

Alvast bedankt!

nathan-96

Ps,
Ik heb natuurlijk al wel even gezocht:
[eBay] Import charges bij het betalen van het product?
eBay Importkosten

Maar hier word ik niet 100% zeker van, en de voorwaarden van ebay zeggen ook dat ik uiteindelijk zelf verantwoordelijk ben voor:
"Douaneheffingen, belastingen, toeslagen, boetes, dwangsommen of andere kosten die door douane- of fiscale ambtenaren aan jou kunnen worden opgelegd nadat een via wereldwijde verzending gekocht object is ingeklaard en is afgeleverd bij (of beschikbaar is gemaakt voor ophalen op) het afleveradres dat je hebt opgegeven."

Beste antwoord (via SilentLucidity op 11-02-2018 23:24)

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
nathan-96 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:01:

Mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met het importeren uit de US, en gelijk de importkosten hebben afgerekend? Ik wil zeker weten dat het namelijk werkt, en niet dat ik alsnog hier de volle 40 euro moet betalen.
Yep, ik koop regelmatig dingen via eBay (en Amazon) in de VS: ik betaal altijd alle import duty fees vooraf en nog nooit achteraf opnieuw een rekening gekregen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet betaal je BTW en inklaringskosten. Dus die 13 euro of wat het ook is + 21% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:41
Waarom zo specifiek dit systeem? Het lijkt mij een kopie van dit systeem:
https://www.wifishop.nl/u...ng-range-3-pack/pid=36461

Heb liever voor een paar euro meer het echte systeem, met garantie vanuit nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentLucidity
PilatuS schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:05:
Voor zover ik weet betaal je BTW en inklaringskosten. Dus die 13 euro of wat het ook is + 21% BTW.
Ja dat dacht ik dus ook maar dan vraag ik me dus af waarom ik 30 dollar voor invoerrechten aan ebay zou moeten betalen. Lijkt er voor mij dan alleen maar op dat je goedkoop word gelokt maar de hoofdprijs betaald, net zoals sommige aliexpress items :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentLucidity
WEBGAMING schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:07:
Waarom zo specifiek dit systeem? Het lijkt mij een kopie van dit systeem:
https://www.wifishop.nl/u...ng-range-3-pack/pid=36461

Heb liever voor een paar euro meer het echte systeem, met garantie vanuit nederland.
Ik moet zeggen dat ik gewoon gecharmeerd was van de LUMA video's, in combinatie met de huidige prijs dan vooral. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet wist dat de Ubiquiti 3 set zo relatief goedkoop was... Die neem ik in overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:41
nathan-96 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:11:
[...]

Ik moet zeggen dat ik gewoon gecharmeerd was van de LUMA video's, in combinatie met de huidige prijs dan vooral. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet wist dat de Ubiquiti 3 set zo relatief goedkoop was... Die neem ik in overweging
Ik kan niet veel vinden over de specificaties van het Luma systeem, en eerlijk gezegd ook niet zo veel zin om dat allemaal op te zoeken. ;) Er kunnen wel verschillen zijn natuurlijk.

Maar als je 200 euro betaalt voor een "namaak" ubiquiti, zou ik gewoon een paar tientjes meer betalen, en voor het echte werk gaan ;)

Je hebt dan ook gewoon 2 jaar garantie, geen gedoe met bestellingen vanuit usa. Dat vind ik het prijsverschil al wel waard.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 11-02-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb een paar jaar terug via eBay een computersysteem gekocht voor ~1100 euro uit de US. Via het Global Shipping program de heffingen vooraf betaald (dus BTW, invoerrechten e.d.). Heb geen extra kosten, vertraging of vragen gehad.

Inklaringskosten is volgens mij alleen van toepassing als je zending niet vooraf wordt aangemeld bij de douane en worden door PostNL, niet door de douane, berekend (wanneer je zending er onderweg door de douane wordt uitgepikt).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Goed, zullen we het hier niet hebben over of het een goed product is en of het een kopie is van Ubiquity? Dat is iets voor de TS om zelf uit te zoeken of eventueel in een ander topic, buiten SF, om te vragen.

@nathan-96 heb je ook al contact gezocht met de verkoper en/of eBay? Zei zullen, neem ik aan, hier ook wel een antwoord op weten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
nathan-96 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:01:

Yep, ik koop regelmatig dingen via eBay (en Amazon) in de VS: ik betaal altijd alle import duty fees vooraf en nog nooit achteraf opnieuw een rekening gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je gewoon rekening houd met de kosten vermeld op de site van de belastingdienst, kom je niet voor onverwachte kosten.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/qq255e.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 11-02-2018 22:41 . Reden: Resize ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb anderhalf jaar terug $750 aan antiek glaswerk over laten komen uit de VS, waar ik ook de douanekosten over heb moeten betalen aan eBay. Dit kwam zonder verdere kosten aan mijn deur.
Het kost er volgens mij op neer dat na de betaling de levering geschiedt op basis van Incoterms DDP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newmikey
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-08-2023
Je kunt dit zonder aarzeling doen. Dit is deel van het "Global Shipping Program" waarbij de vervoerder/afhandelaar bij aankomst de inklaring regelt en alle kosten terugbelast aan de opdrachtgever op DDP basis. Het kàn in sommige gevallen iets hoger uitvallen dan als u zèlf deze kosten in Nederland zou betalen, heb ik gemerkt en dit is omdat er door de afhandelaar een premium fee wordt gerekend. Ik doe het soms wel en soms niet.

Even ter vergelijking: over pakketten tussen de €22 en €150 aan waarde (inclusief vervoerskosten) betaalt u 21% BTW + inklaringskosten van het koeriersbedrijf (variabel maar zo tussen de €13 en €17.50 afhankelijk van de vervoerder). Dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentLucidity
Yorinn schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:17:
[mbr]Goed, zullen we het hier niet hebben over of het een goed product is en of het een kopie is van Ubiquity? Dat is iets voor de TS om zelf uit te zoeken of eventueel in een ander topic, buiten SF, om te vragen.

@nathan-96 heb je ook al contact gezocht met de verkoper en/of eBay? Zei zullen, neem ik aan, hier ook wel een antwoord op weten.[/]
Uiteraard modmaster, maar ebay verwijst naar de voorwaarden (die ik gewoon wat tegenstrijdig vond) en de verkoper reageert niet, die zal het zelf ook niet snappen. Het enige wat ik dus wilde waren mensen met ervaring en die heb ik nu gevonden.

Bedankt allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentLucidity
Hackus schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:34:
Als je gewoon rekening houd met de kosten vermeld op de site van de belastingdienst, kom je niet voor onverwachte kosten.

[afbeelding]
TommyboyNL schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:45:
Ik heb anderhalf jaar terug $750 aan antiek glaswerk over laten komen uit de VS, waar ik ook de douanekosten over heb moeten betalen aan eBay. Dit kwam zonder verdere kosten aan mijn deur.
Het kost er volgens mij op neer dat na de betaling de levering geschiedt op basis van Incoterms DDP.
newmikey schreef op maandag 12 februari 2018 @ 00:12:
Je kunt dit zonder aarzeling doen. Dit is deel van het "Global Shipping Program" waarbij de vervoerder/afhandelaar bij aankomst de inklaring regelt en alle kosten terugbelast aan de opdrachtgever op DDP basis. Het kàn in sommige gevallen iets hoger uitvallen dan als u zèlf deze kosten in Nederland zou betalen, heb ik gemerkt en dit is omdat er door de afhandelaar een premium fee wordt gerekend. Ik doe het soms wel en soms niet.

Even ter vergelijking: over pakketten tussen de €22 en €150 aan waarde (inclusief vervoerskosten) betaalt u 21% BTW + inklaringskosten van het koeriersbedrijf (variabel maar zo tussen de €13 en €17.50 afhankelijk van de vervoerder). Dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Het product is $115, de verzendkosten $20,62. Samen komt dit uit op $135,62, of wel €110,54.
Volgens de belastingdienst betaal ik dan dus geen invoerrechten maar wel btw, a 21 procent. Dat is zo'n €23,21 of terwijl $28,48. Ik vermoed dat Ebay BTW en invoerkosten onder de noemer invoerkosten benaamd, aangezien ik eigenlijk geen invoerkosten moet betalen maar alleen btw. De invoerkosten die ik ebay moet betalen is $28,91. Ik denk dus dat ik rond bent en het allemaal klopt. Heel erg bedankt allemaal, zo moet het wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
eBay benoemt het wel goed. De invoerkosten bestaan uit:
- niks onder de €22
- BTW tussen €22 en €150
- inverrechten en BTW vanaf €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentLucidity
TommyboyNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:59:
eBay benoemt het wel goed. De invoerkosten bestaan uit:
- niks onder de €22
- BTW tussen €22 en €150
- inverrechten en BTW vanaf €150.
Dat stukje heb ik gemist, maar dus wel juist geconcludeerd. Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@nathan-96
Ik kom op €93,70 aankoop en daar 21%btw over is €19.68($24.38), dus kijk maar hoe je beter af bent.
(denk dat het verschil in valuta wisselkoers zit en evt. provisie voor de service)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilentLucidity
Hackus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:16:
@nathan-96
Ik kom op €93,70 aankoop en daar 21%btw over is €19.68($24.38), dus kijk maar hoe je beter af bent.
(denk dat het verschil in valuta wisselkoers zit en evt. provisie voor de service)
Dat klopt, maar de verzendkosten moeten meegerekend worden bij de productprijs dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

Reinier

\o/

Wat ik zelf verschrikkelijk vind bij het GSP is dat het erg veel gedoe (of onmogelijk) is om de heffingen e.d. terug te krijgen als je je item retour zendt. Ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nathan-96 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Dat klopt, maar de verzendkosten moeten meegerekend worden bij de productprijs dacht ik
Heb je het fotobestand gezien in mijn eerdere bericht ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:10:
[...]

Heb je het fotobestand gezien in mijn eerdere bericht ?
Heb je de regels gelezen? Bij het bepalen óf er betaald moet worden tellen de verzendkosten niet mee, maar áls er betaald moet worden, moet er óók over de verzendkosten betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TommyboyNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Heb je de regels gelezen? Bij het bepalen óf er betaald moet worden tellen de verzendkosten niet mee, maar áls er betaald moet worden, moet er óók over de verzendkosten betaald worden.
https://www.belastingdien...edrijven/rekenvoorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newmikey
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-08-2023
Bij het bepalen óf er betaald moet worden tellen de verzendkosten niet mee, maar áls er betaald moet worden, moet er óók over de verzendkosten betaald worden.
Je hebt helemaal gelijk. Zó is het en niet anders! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vzk evet pakketverz en service staan buiten de invoer en btw kosten in deze. Dat je vzk moet betalen om je product hier te krijgen is duidelijk. het is niet gratis verzenden bij deze advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:08:
vzk evet pakketverz en service staan buiten de invoer en btw kosten in deze. Dat je vzk moet betalen om je product hier te krijgen is duidelijk. het is niet gratis verzenden bij deze advertentie.
Compleet onleesbaar. Probeer eens hele woorden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Laat maar, ik heb het zelf verkeerd bekeken.

[ Voor 80% gewijzigd door Hackus op 12-02-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-07 02:48
Ben niet echt ervaren op Ebay, daarom ook mijn vraag.

Ik wil schoenen uit de VS bestellen vanuit Ebay. De schoenen zelf kosten: $53,95 (ongeveer 46 euro) en de verzendkosten zijn $19,60 (ongeveer 16,70 euro).

Als ik het goed begrijp betaal ik alleen btw omdat het onder de 150 euro valt. Dus 21% btw over 46 euro is 55 euro.

Alleen zie ik nog een aparte regel met invoerkosten:
Invoerkosten: US $15,65 (bedrag wordt bevestigd bij afhandeling).

Wat houdt dit dan in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-07 21:47
JaxTeller schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:34:

Ik wil schoenen uit de VS bestellen vanuit Ebay. De schoenen zelf kosten: $53,95 (ongeveer 46 euro) en de verzendkosten zijn $19,60 (ongeveer 16,70 euro).

Als ik het goed begrijp betaal ik alleen btw omdat het onder de 150 euro valt. Dus 21% btw over 46 euro is 55 euro.

Dat zijn afhandelingskosten die het verzendbedrijf in rekening brengt. Bij PostNL is dit €13, wat overeenkomt met het bedrag dat jij aan invoerkosten moet betalen. Het maakt dan niet uit of een pakket €1000 waard is of €50, zolang het boven de €22 is zal het moeten ingeklaard worden en daar zitten administratiekosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07 16:22

Op het moment dat je via Ebay iets besteld en er staan "import charges" bij, dan gaat het via het Ebay Global Shipping program. Dit houdt in dat je de BTW en verzendkosten vooraf al betaald, waardoor je geen verrassingen meer hebt aan de deur.
Deze kosten zijn dus een combinatie van belasting en kosten voor Pitney Bowes, het bedrijf die de spullen importeert.

Verzenden via het shipping program duurt vaak wel langer dan standaard verzending. Het pakketjes zal eerst naar een centraal distributiecentrum gestuurd worden (in Cincinnati), waarna het op de post naar Europa gaat. Vooral de tracking laat vaak te wensen over, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:49

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Even buiten beschouwing gelaten dat het GSP echt een rotsysteem is voor de koper,(Mijn mening.) Is de site van de belasting dienst heel duidelijk. Zoals @TommyboyNL en @Hackus ook schrijven.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online

Deels fout:
TommyboyNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Je moet dus BTW betalen over $53,95 + $15,65$19,60.

[ Voor 0% gewijzigd door TommyboyNL op 09-07-2018 11:56 . Reden: Copy-paste foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:49

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@TommyboyNL . Volgens mij ga je nu zelf de mist in. De $15.65 is volgens mij de btw over $53.95+$19.60. Zoals eerder geschreven betaal je de btw vooraf om geen naheffing te krijgen. Scheelt je de €13.00 die PostNL rekent.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
m-vw schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:31:
@TommyboyNL . Volgens mij ga je nu zelf de mist in. De $15.65 is volgens mij de btw over $53.95+$19.60. Zoals eerder geschreven betaal je de btw vooraf om geen naheffing te krijgen. Scheelt je de €13.00 die PostNL rekent.
Was een copy-paste foutje. Ik had nog niet genoeg koffie op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Bedankt allemaal, Het is dan 10 euro goedkoper dan in NL, maar dan haal ik het liever hier (kan ik het nog makkelijk retourneren ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentLucidity
JaxTeller schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:30:
Bedankt allemaal, Het is dan 10 euro goedkoper dan in NL, maar dan haal ik het liever hier (kan ik het nog makkelijk retourneren ook)
En wat is precies €10 goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:18
Weet ook dat je mazzel kunt hebben met PostNL en de dans compleet kunt ontspringen. Wanneer hetzelfde item ook te koop wordt aangeboden zonder GSP shipping met bijbehorende regeling waarbij inklaringskosten vooraf worden betaald, dan kies ik voor het alternatief. Als je ze vooraf betaalt weet je zeker dat je ze betaalt, en anders heb je een reële kans dat het ook zonder aan de deur wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
zzattack schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:22:
Weet ook dat je mazzel kunt hebben met PostNL en de dans compleet kunt ontspringen. Wanneer hetzelfde item ook te koop wordt aangeboden zonder GSP shipping met bijbehorende regeling waarbij inklaringskosten vooraf worden betaald, dan kies ik voor het alternatief. Als je ze vooraf betaalt weet je zeker dat je ze betaalt, en anders heb je een reële kans dat het ook zonder aan de deur wordt aangeboden.
Klopt dat kan ook.
Pagina: 1