Toon posts:

Wat is de snelste grafische kaart??????

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een snelle grafische kaart, welke kan ik dan het beste kopen???
Ik heb nu een Guillemot Geforce,deze haald slechts 33fps quake3 (demo 1,1024x768 32bits)
Welke kaart moet ik kopen om er een stuk op voorruit te gaan?????

Verwijderd

Wat voor computer heb je voor de rest?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celly 433,64 mb,maxtor 7200 rpm,ASUS mobo.Maar een geforce is toch niet cpu afhankelijk??????????????

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 14:43
Sneller dan die heb je niet op dit moment.

of je moet wachten tot op de geforce2 (NV15).

En of dat nou zo'n slechte score is. Denk het niet.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Sommige mensen zijn ook nooit tevreden....

Wat moet je voor je oude g-kracht hebben?

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik verkoop hem niet.Ik heb hem pas 2 dagen,ik denk dat het aan mijn drivers ligt dat ik maar 33 haal,ik heb namelijk nog geen opengldrivers geinstaleerd en q3 heeft dat nodig,vandaag die score.

Verwijderd

GeForcekaarten, vooral degenen met DDR geheuge,n zijn de snelste op dit moment voor je q3.
33 fps is veel te weinig, zelfs met de hoogste details, zo'n 40 fps zou haalbaar moeten zijn, klok em nog wat over en je haalt misschien de 45, er vanuitgaande dat het hier om een SDR kaart gaat :)
Ik haal met m'n p3 550 herc/prophetDDR 145/345 mhz ca. 40 fps in 1280x1024x32, 32 bits tex. met alle details aan en tex detail op 4 op 733 mhz cpu 1 fps meer, dus duidelijk fillratelimited.
Probeer de ref 5.13 drivers eens, die geven weer wat extra speed.
Op hogere reso's, vanaf 1024x768x32, is q3 fillratelimited dus je celly is daar zeker niet de bottleneck en T&l wordt nog te weinig gebruikt in q3.
Maar soms wil een schone install van windows, drivers en spel wel eens wonderen doen.
Met de laatste drivers 5.13(unofficial) heb je geen glsetup meer nodig.

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Elsa kaarten zijn echt zeer snel worden gebruikt in autocad stations. Elsa Gloria II enzovoort alleen moet je niet vragen hoe duur..... maar voorlopig ben je wel de snelste

http://specs.tweak.to/11052

Verwijderd

De reden waarom die zo traag is staat hier. http://gathering.tweakers.net/Forum6/HTML/000512.html

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Eeehhhh Rickvw, als je nog geen OpenGL drivers geïnstalleert hebt (vinnik knap trouwens), dan werkt Q3 niet eens, dus je hebt ze wel geïnstalleerd. Het is inderdaad wat er beschreven staat in bevonstaande link...

P.S. Maar 33 fps in Q3 is toch gewoon goed vloeiend, dussssssss........

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=10097

is snelste grafische kaart

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

De GeForce profiteert wel degelijk van een rappe CPU. Quake3 maakt relatief weinig gebruik van de GeForce T&L. Bovendien draait de Celeron 433 op een 66 MHz FSB... ook al niet bevorderlijk. Een snellere kaart plaatsen heeft in die situatie weinig zin... een snellere CPU wel.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24

Jag

Maar een geforce is toch niet cpu afhankelijk??????????????
Ik weet niet waarom best wel veel mensen dat denken, maar dat is dus niet waar. De GeForce neemt geloof ik maar één van de zes stappen extra over tov andere 3D kaarten, T&L. Maar dan blijven er geloof ik nog twee of drie stappen over die de cpu moet doen, puur of grafisch gebied alleen. Dus je cpu is zeker een factor voor de framerate. Dus het zou wel handig zijn om te weten wat je voor de rest hebt.

Om een hogere fps met je GeForce te halen, kan je 5.13 detonators proberen, erg snel. Verder de AMD miniport driver, als van toepassing (zo te horen niet). En je kan je GeForce overclocken natuurlijk. Maar waarschijnlijk heb je een snellere cpu nodig.

Jag

Verwijderd

Zal ik hier dan nog wat benchmarks neerzetten onder dezelfde omstandigheden met dezelfde kaart op 3 CPU snelheden ?

P3-600@400 --- 48fps
P3-600@600 --- 50fps
P3-600@800 --- 51fps

En wie nu nog roept dat je een vette P3 of Athlon nodig heeft moet er zelf maar eens eentje testen voordat ie wat roept .

Verwijderd

Geforce neemt 2 taken over van de CPU. Transform en Lightning.

Helpt meer geheugen niet om een hogere frame-rate te halen?

Verwijderd

Klopt peejee, die testen heb ik ook eens gedaan op 1280x1024x32, op p3 met 550, 682 en 733mhz cpu, het scheelde geen biet.
In UT echter scheelt het een slok op een borrel dus ik weet niet hoe de andere spellen zich verhouden en of er veel verschil zit in een celly of p3, maar in principe geldt, hoe hoger de res, hoe minder belangerijk de cpu, dit varieert hoe het spel geschreven is.
En Rick wil je er echt op vooruit gaan, wacht op de volgende kaarten :)

Verwijderd

Ik heb getest op 1024x768@32 bit met alles op max . (en dan ook echt alles) . Maar dan wel met reference driver 3.77 ofzo . 5.13 is een paar fps sneller maar dan crasht alles om de haverklap hier .

Verwijderd

Bij jou ook al peejee? Pffffffff gelukkig, ik dacht ff dat het aan mijn pc lag.

Verwijderd

Enne angeleyes, meer Ram zorgt voor meer stabiliteit, zodat het beeld onder het gekraak van de hd niet blijft stilstaan. Hoe meer ram : hoe minder gekraak

Verwijderd

Ik d8 aanvankelijk dat mijn Asus de 89 Mhz Fsb op 6x133 Mhz niet aankon en had hem al te koop gezet , maar toen ik op het laatste moment nog een keer een andere driver probeerde ging het uiteindelijk goed . :) :) Ik vond het ook al vreemd dat een Geforce SDR het wel kon maar een DDR niet . Zijn toch dezelfde chippies .

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
bij de een lukken dingen wel bij sommige niet. geen een cpu of kaart is uniek. minder kwalitatieve p2's worden celly's en nu coppermines waar de cache niet helemaal draait maken ze celly's 2 van met de helft cache. (je zult dit niet op de website van nvidia vinden :).

Verwijderd

whoa.. ik heb een asus 6600 deluxe (sgr-ram), en op m'n athlon 500 haal ik 73fps op 1024x768 16 bit in q3 timedemo1 (high detail).
Pagina: 1