Logischere sorteermethode bij behuizingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24

iChaos

It's Lupus.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een behuizing. Dus gaan we naar die categorie. Ik wil veel opslag, dus ik wil sorteren op het aantal bays. Ik zie al dat er achter de sortering (A-Z) staat. Dat is al raar, maargoed. Zodra ik daar echter op sorteer, zie ik niet echt welke logica er nu achter de sortering zit.

Dat brengt me bij mijn vraag: wanneer ik sorteer op Bays Int. bij behuizingen, is dat dan daadwerkelijk een alfabetische sortering? Dat zou namelijk best zinloos zijn. Als het wel logischer gesorteerd is, zoals sorteren op het aantal bays, is het dan een optie om dat iets duidelijker te indiceren? Nu zou ik namelijk niet weten wat er precies gebeurt bij die sortering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:40
is een hoog/laag, of laag/hoog sortering van het aantal bays zo te zien.

selectie: 3,5 bays dan is bij z-a een 90 bay supermicro de eerste, bij a-z een 2 bay 3,5 phanteks.

[ Voor 44% gewijzigd door Tens op 11-02-2018 18:09 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Onze alfabetische sortering houdt rekening met cijferreeksen in de teksten, zelfs inclusief omrekening van SI-grootheden. Dus als we 20kB, 1MB, 5kB als items tegen komen, wordt dat dit: 5kB, 20kB, 1MB, ook als het halverwege een tekst staat.

Het is in ons systeem niet mogelijk om dat anders in te stellen, dat wordt automatisch afgeleid van het onderliggend soort opslag. En dat is in dit geval iets dat uiteindelijk tekstueel is.

Wat in dit geval wel lastig is, is dat die tekst totaal niet gelijkvormg is. Dus 2x 2.5" en 2.5" en '2.5", 2x 3.5"' worden daarom in dit specifieke volgorde gesorteerd. Wat correcter zou zijn, maar je eigenlijk ook niet wil, is dit bij alfabetische sortering: '2x 2.5", 0x 3.5"', '1x 2.5", 0x 3.5"', '0x 2.5", 2x 3.5"'... Ook op het totaal aantal bays sorteren is wat onhandig, omdat je misschien alleen geinteresseerd bent in 5.25" bays en dan niet wil dat ie de 9x 3.5" bays meetelt :P

Doordat er zoveel soorten bays door elkaar staan blijft dit een rotding om te filteren en te sorteren... Wellicht kunnen de pricewatch-collega's nog een oplossing vinden, maar dan is het wel handig om te weten welk probleem je probeerde op te lossen.

"Sorteer op bays" is geen probleem, maar een oplossing. Bijvoorbeeld omdat je behuizingen met minimaal 5x 2.5" wilde. En in dat geval had een filter, ipv sortering, je ook geholpen :)

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 12-02-2018 08:24 ]