Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4K video Editing laptop

Pagina: 1
Acties:

• hhanno
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 20:12
Hoi Tweakers,

Omdat mijn desktop niet geschikt is voor mijn nieuwe behoefte vraag ik om advies.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk de videobeelden van mijn gopro hero 5 en DJI Mavic Drone bewerken, zowel 1080 als 4k.

Software:
Mac - Final Cut Pro / iMovie
Windows - Adobe After Effects & Adobe Premiere Pro

Wat is je budget?
Ik ben bereid te betalen wat nodig is (rond de €2.000,-)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, het lijkt mij heel prettig om op locatie al beelden te kunnen bewerken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Klopt het dat onderstaande laptops een goede keuze in prijs-kwaliteit verhouding zijn?
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57702
http://www.dell.com/nl-nl...15/spd/xps-15-9560-laptop

Toch moet ik zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van de Apple Macbook Pro maar vraag mij af welk model goed geschikt is voor het 4k video editen waarbij het renderen in prima tempo gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door hhanno op 11-02-2018 17:40 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

hhanno schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:34:
Hoi Tweakers,
Software:
Mac - Final Cut Pro / iMovie
Windows - Adobe After Effects & Adobe Premiere Pro[/i]
Hoi medetweaker, gebruik je Final Cut en Adobe After Effects ? is het dan niet slimmer om een macbook te kopen ? Aangezien Final Cut niet werkt op windows

[ Voor 5% gewijzigd door Sweatleek op 12-02-2018 12:40 ]

confused reality

• hhanno
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-10 20:12
Sweatleek schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:39:
[...]

Hoi medetweaker, gebruik je Final Cut en Adobe After Effects ? is het dan niet slimmer om een macbook te kopen ? Aangezien Final Cut niet werkt op windows
Hoi Sweatleek,

Beide programma's zijn optioneel, ik moet er nog mee gaan werken maar verdiep mij tot op de bodem van een programma dus het maakt mij niet uit hoe geavanceerd deze zijn.

Het mag een macbook pro zijn maar het mag ook iets anders van windows worden.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

hhanno schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:44:
[...]
Hoi Sweatleek,
Beide programma's zijn optioneel, ik moet er nog mee gaan werken maar verdiep mij tot op de bodem van een programma dus het maakt mij niet uit hoe geavanceerd deze zijn.
Het mag een macbook pro zijn maar het mag ook iets anders van windows worden.
Hoi hhanno , Ik mis nog een paar dingen in je start topic. 1. wensen aan de laptop (gewicht, grote. moet hij van een drone af kunnen vale en nog werken, batterij ect ) 2. voorkeur voor merk.

Voor 4K editen op windows zou ik je sterk aan raden om een nvidia gpu te nemen voor cuda. Maar op een macboek ga je tog makkelijker 4K video editen met Final Cut. omdat het beter geoptimaliseerd is. Helaas is apple wel duur zeg pufff. een 4 C 8 T cpu bij apple is al snel 2700 euro 8)7 voor 2000 krijg je een dual core :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Sweatleek op 12-02-2018 12:52 ]

confused reality