Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game PC

Pagina: 1
Acties:

• Nielswitlam
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-01-2022
Hallo alle tweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil hem graag gaan gebruiken voor games zoals fortnite en misschien wat thuiswerk, maar dat is inloggen als workstation.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
600 euro ongeveer ik heb zelf nog een beeldscherm waar ik genoegen mee neem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb nu nog een voeding 550Watt en een beeldscherm en een case waar ik genoegen mee neem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
ik laat me verrassen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nee.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben niet bekend met overklokken, dus dan moet het wel heel makkelijk zijn.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Graag een beetje rond het budget te blijven.

Voor Intel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600T Boxed€ 229,78€ 229,78
1MSI B250M PRO-VDH€ 62,95€ 62,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 186,28€ 186,28
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 68,-€ 68,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D240FSE€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 630,51

Voor AMD:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 195,-€ 195,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING€ 77,-€ 77,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 189,-€ 189,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 68,-€ 68,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D240FSE€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 612,50

Alvast bedankt
groeten niels

[ Voor 47% gewijzigd door Nielswitlam op 11-02-2018 17:28 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Kom, zo werkt het niet. Er wordt wel van je verwacht dat je een eigen opzetje maakt. Als je inspriatie nodig hebt kan je reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018 doornemen.

Wat voor voeding is die 550W precies? En de kast?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:42
Je eigen inzet is wel echt nodig. (Bijv. zelf een lijstje samenstellen) Vertel ook welk beeldscherm, kast en voeding je hebt. (Leestekens zijn ook niet overbodig ;) )

Don't let perfect be the enemy of good.

• Nielswitlam
O mijn excuses,

Ik heb zelf nu als case: Cooler Master Elite 310
De voeding is een: fsp450-60ep
Het beeldscherm is een: LG Flatron W2452T

Hopend dat het zo wel goed is.

[ Voor 187% gewijzigd door Nielswitlam op 11-02-2018 17:29 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Lees even de handleiding van hoe je een lijstje in de pricewatch maakt en voeg die dan toe aan je eerste bericht, dat maakt het veel makkelijker.

Waarom heb je voor beide builds verschillende RAM?

• Nielswitlam
Philip Ross schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:07:
Lees even de handleiding van hoe je een lijstje in de pricewatch maakt en voeg die dan toe aan je eerste bericht, dat maakt het veel makkelijker.

Waarom heb je voor beide builds verschillende RAM?
O Sorry ik ben nieuw hier wist niet hoe alles werkt.
dank je wel voor de uitleg.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Nielswitlam schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:30:
[...]

O Sorry ik ben nieuw hier wist niet hoe alles werkt.
dank je wel voor de uitleg.
Geen probleem, we helpen graag.

Die intel processor van de vorige generatie dus dat lijkt me niet heel handig. Kijk naar een i5 8400 i.p.v. 7600 want dan krijg je 2 cores extra. Dan moet er wel een nieuw moederbord bij. Momenteel is alleen de z370 chipset geschikt maar er komen nog goedkopere moederborden aan.

Wat betreft de amd dan kan je ook voor de 1600 zonder x gaan, daar zit ook een goede koeler bij dus daar bespaar je best wel wat mee zonder al te veel performance te verliezen.

De 1050ti kan de meeste games op 1920x1080 prima draaien maar moet bij zware games zoals pubg wel naar medium/low settings als je boven de 60fps wil blijven. (ik heb een amd ryzen 5 1600 en gtx 1050ti en haal op pubg op medium preset net de 60fps op 1920x1080).

Met de huidige prijzen is het af te raden om een hogere kaart te kopen al kan je wel naar een tweedehands 970 kijken als je die voor onder de €200 kan vinden, die is wel echt een stukje sneller dan de 1050ti.

Ik zie niet staan dat je al een SSD hebt maar dat is toch wel redelijk een must have tegenwoordig. 250gb voor windows en de belangrijkste programmas en spellen is al voldoende. Met een normale HDD als opslag er bij.

Wat betreft de voeding let even op dat die nog wel echt goed is, het zou zonde zijn om je nieuwe pc op te blazen met een versleten oude voeding. (een nieuwe degelijk 400w kopen is ook een optie natuurlijk en hoeft niet heel veel te kosten)

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:42
Ik zou een nieuwe voeding kopen. Wat ik nu tegenkom is dat het een voeding is van een Packard Bell. (Verder amper informatie gevonden)

Don't let perfect be the enemy of good.

Pagina: 1