Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Het veranderen van een map naam van bv A naar B gaat ongeveer 30 seconden duren
Mijn vraag is waarschijnlijk simpeler als de oplossing zelf

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 via de upgrade vorig jaar

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zelf niets aangezien ik niet zou weten waar ik het zoeken moet
...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2018 17:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Ja roept u maar.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is een forum; geen telefoon waar je oneindig iets kan roepen.

Gok; de PC nog niet herstart en/of met ProcessExplorer gekeken welke locks er eventueel op de directory zitten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:10
Er gaat wat fout @Verwijderd

Volgens je profiel is dit je reactie:
Als ik de naam van een map wil veranderen van bv a naar b heeft hij tegenwoordig ca 30 sec werk.
Waarschijnlijk heb ik nog ergens de oude windows schijven, maar vorig jaar kon je gebruikmaken van de upgrade.
Voor ik nu alles ga terug draaien graag reactie of dit fenomeen bekend is en wat eventueel te doen.
Heb geen herstelpunt van na de upgrade gemaakt.

Hessel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vorig jaar... Dat is nogal breed namelijk 2 tot 14 maanden geleden. Lijkt me enorm sterk dat je er al zo lang last van hebt. Sterker nog, je kan niet meer terug naar je oude Windows na, ik dacht, 90 dagen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Dit is niet heel erg duidelijk.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Eh... @Verwijderd zou je misschien je startpost even kunnen bijwerken, want nu kunnen we er vrijwel niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:51:
Het veranderen van een map naam van bv A naar B gaat ongeveer 30 seconden duren

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 via de upgrade vorig jaar
*knip* Reageer on-topic, of reageer gewoon niet

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 11-02-2018 20:54 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@JackSparrow ik begrijp dat je mijn post off-topic vindt, maar het was degelijk on-topic (ook al was die flink kort door de bocht).
Goed dan maar het lange antwoord:

Windows Vista, 7, 8 en 10 zijn traag met veel dingen omtrend kopiëren/verplaatsen.
Ik heb gezien dat netwerk gedeelde mappen eerst volledig in kaart worden gebracht om vervolgens te gaan vertellen dat een kopieer/verplaats actie 10 dagen gaat duren en vervolgens in 1 minuut klaar is.
Daarnaast mist Windows een SMART monitoring om te controleren of de HDD nog wel goed functioneert.
Dit heeft tevens ook te maken met de indexing tool van Windows om snel te kunnen zoeken in "bekende" bestandsformaten. Die moet namelijk geupdatet worden als je dingen verandert.

Ik ben overgestapt op Linux vanwege al deze vertragingen omdat ik heel veel met bestanden werk, en dan is het manko van Windows duidelijk.
Windows kan daarentegen weer veel andere dingen beter dan Linux, dus zomaar overstappen is niet handig.

Om uit te zoeken of de HDD aan zijn einde is (ouder dan 3 jaar?) moet hij gewoon even een SMART tool draaien.
Ook is het wel handig om te weten op welk medium hij de mapnaam wijzigt (USB stick, externe schijf, netwerk, interne schijf, etc.)

hdegreeuw heeft zich net geregistreerd en aan zijn post te zien heeft hij wel de moeite genomen om te lezen om de standaard vragen in ieder geval te posten (wat anderen vaak niet doen).
Ook aan zijn profiel te zien is hij niet zo'n übernerd als ons, beetje opweg helpen zou in de eerste reply al handig zijn geweest.
Waarschijnlijk is mijn post namelijk nog steeds abacadabra en zou het beste advies zijn: vraag het de slimme buurjongen of regel een student aan huis.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1